werken op cruiseschepen.....mensen, denk na

  • guido

    ik kom hier voor het eerst en zie een heel lang topic over werken in de cruiseindustrie. ik vaar zelf al een aantal jaren als scheepswerktuigkundige(machinist). dit dan gewoon op vrachtschepen maar ken uiteraard wel de verhalen over cruiseschepen. het lijkt allemaal heel mooi maar het is keihard werken. vooral in het hotel gebeuren heb je niks te vertellen en maar gewoon te doen. tevens zijn de lonen schrikbarend laag en moet je het dus hebben van alle fooien.

    wat ook belangrijk is om goed naar te kijken is onder welke vlag het schip vaart. 99% van de cruiseschepen varen namelijk onder goedkope vlag.

    alle pracht en praal is alleen bestemd voor de passagiers.

    en verhalen over de wereld zien zijn ook overdreven. het overgrote deel van de cruiseschepen varen elke week precies hetzelfde rondje in de carib. probeer dan op schepen te komen die wereldcruises maken.

  • monique

    Hallo,

    Ik wil even reageren op jou berichtje op het prikbord. En ik moet zeggen dat ik niet helemaal met je eens ben. Ik werk nu al in het totaal 4 jaar op een cruise-schip in het restaurant. Oke, je werkt keihard en oke je loon is naverhand je uren niet superhoog. Maar als je je van te voren goed laat informeren bij welke maatschappij je gaat solliciteren i.v.m. reisroute dan kan je echt de tijd van je leven hebben. En je loon is misschien “maar” ongeveer $2300 per maand aan vast loon krijgt en dat je geen vaste lasten hebt is misschien niet genoeg voor je. Maar ik werk nu bij Silver Sea Cruises en ik weet dat ik het de komende paar jaar nog wel ga doen. En je maakt veel vrienden over de hele wereld!!

    Moniqueguido schreef:

    >

    > ik kom hier voor het eerst en zie een heel lang topic over

    > werken in de cruiseindustrie. ik vaar zelf al een aantal

    > jaren als scheepswerktuigkundige(machinist). dit dan gewoon

    > op vrachtschepen maar ken uiteraard wel de verhalen over

    > cruiseschepen. het lijkt allemaal heel mooi maar het is

    > keihard werken. vooral in het hotel gebeuren heb je niks te

    > vertellen en maar gewoon te doen. tevens zijn de lonen

    > schrikbarend laag en moet je het dus hebben van alle fooien.

    > wat ook belangrijk is om goed naar te kijken is onder welke

    > vlag het schip vaart. 99% van de cruiseschepen varen namelijk

    > onder goedkope vlag.

    > alle pracht en praal is alleen bestemd voor de passagiers.

    > en verhalen over de wereld zien zijn ook overdreven. het

    > overgrote deel van de cruiseschepen varen elke week precies

    > hetzelfde rondje in de carib. probeer dan op schepen te komen

    > die wereldcruises maken.

  • guido

    nou monique dat is natuurlijk harstikke leuk voor je. ik was ook niet van plan iedereen het af te raden alleen een advies om je goed voor te laten lichten en proberen door het magische plaatje van cruisen te prikken. ik weet niet of je wel eens van de ITF heb gehoord. die geven ook een blaadje uit wat op schepen beland en daarin staan vaak geen vrolijke verhalen. het gaat dan wel altijd over vage rederiijen met goedkope vlag enz. wanneer je een betrouwbare maatschapij en vlag vaart kan het leuk zijn.

    maar vertel eens over die sea river? welke vlag enz. en wat voor soort schepen?

    groetjes guido