Werken op een cruiseschip

  • Marieke

    Hallo allemaal,

    Wie kan mij helpen aan meer informatie over het werken op een cruiseschip ?

    En dan bedoel ik niet informatie waar ik 150 gulden of soms meer voor moet betalen. Want tot nu toe ben ik alleen maar site's en advertenties tegen gekomen waar ik na een hele korte uitleg geld moet betalen. Dus als er nog vriendelijke mensen zijn ?? Ik zou graag meer willen weten over :

    - werktijden

    - salaris

    - toelatingseisen welke diploma's

    - hoe lang ben je weg van huis (ik hoor nu bijv. 3 weken weg en 1 week thuis, of 3 maanden weg en 2 maanden thuis, of zelfs een half jaar weg en 3/4 weken thuis).

    - enz enz enz …

    Alvast bedankt,

    Marieke.

  • kiet vo van

    meid je moet gewoon rechtsstreeks naar een van de maatschappijen schrijven en dan krijg je vanzelf een solicitatie met hun. veel succes verder!

  • Marieke

    Ja bedankt, misschien wel een goed idee. Weet jij toevallig een aantal goed aangeschreven maatschappijen. Ik heb namelijk problemen met informatie winnen van diverse maatschappijen.

    Alvast bedankt.

  • m.

    ik werk nu voor een jaar voor royal caribbean en ik moet zegen het bevalt me best

    veeeeeeeeeeeel werk maar…….:

    je bent 6 maanden van huis

    in de dinnig room werk je gemiddeld tussen de 10 a 14 uur per dag

    je salaris is u.s 50 dollar per maand

    maar je tips zijn tussen de 500 1200 dollar per week lekker…….

    je ziet best wel wat van de wereld op dit moment zijn we op de middelandse zee

    en in september gaan we naar canada october 10 daagse cruises van uit miami

    en daarna weer naar san juan Puerto rico in januari 7 daagse cruises vanuit

    alabama dus je ziet best wat maar het is zeker geen vacantie dus weet wat je doet.

  • Marieke

    Bedankt voor de info m.,

    Maar ik heb nog een vraagje hoe is de algehele sfeer op de cruiseschip en niet onbelangerijk op de afdeling ? Heerst er een grote concurentie strijd tussen collega's ?

    Oh ja je zei dat je salaris US 50 per MAAND dat klopt zeker niet, toch.

    Alvast bedankt,

    Groetjes Marieke.

    ps wat denk jij is een open sollicitatie het best ?

  • h.brink

    Ja, die 50 dollar klopt.

    Op mijn site De Nederlandse Cruise site staat op de pag links alle belangrijke cruiserederijen. Door op de naam te klikken kom je direkt op hun site en kijk dan welke jobs ze beschikbaar hebben. Er staan tevens een aantal adressen van buro's,welke bemiddelen bij het zoeken naar werk op een cruiseschip.

    Url van de site is : http://members1.chello.nl/~h.brink01/

    Succes

  • Colin Wals

    Hoi Marieke,

    Ik heb de zelfde vragen als jou. Ik denk dat jij inmidels al wat meer antwoorden heb als mij. Dus bij deze vraag ik jou of je mij wat meer kan vertellen. Dan vertel ik jou wat ik teweten ben gekomen.

    Alvast bedankt

    Colin

  • Marieke

    Hoi Colin,

    Ik heb inderdaad wat meer informatie in de loop van de tijd verzameld. Wat ik je gelijk kan vertellen is dat je het zeker niet moet zien als er even tussenuit gaan.

    - Het is namelijk werken op zijn amerikaans, veel uren en bijna geen vast salaris. Je inkomen kan varieren van $ 50,- tot $ 2700,- per maand. Bij de salaris van $ 50,- mag je je tipgeld oplopend van $ 500,- tot $ 1500,- per week houden, en bij de salaris van $ 2700,- per maand ben je beperkt in het aannemen van tipgeld, bij sommige rederijen is het zelfs verboden om tipgeld te accepteren. Dus aan jou de keus.

    - Je hebt niet echt een diploma in een bepaald vakgebied nodig om aangenomen te worden. Zolang je maar in het begin laag genoeg mikt. Binnen een vrij korte tijd is het mogelijk om snel hogerop te komen. Dit omdat je per contract (varierend van 2 tot 9 maanden per rederij) werkzaam bent. Je kan dus de ladder via andere rederijen beklimmen. Je wordt aangenomen op het feit dat je europees bent.

    - Het leven op een cruiseschip is wel in de europese/nederlandse vorm ontzettend beperkt. Wij als nederlander zijn op ons werkplek veel vrijer dan daar op een cruiseschip.

    Al met al op een cruiseschip werken is eigenlijk alleen iets voor iemand die vrijgezel is en iemand die eventueel tussen contracten een vrij adres heeft om eventueel te verblijven.

    Maar toch ga ik de sprong in het diepe nemen.

    Met vriendelijke groet,

    Marieke.

    ps. de meeste informatie die ik verzameld heb is via info-cruise, het bedrijf waar je f 150,- voor een middagje moet betalen. In informatie verstekking zijn zij perfect, je krijgt alle informatie die je maar nodig hebt. Maar die f 150,- is wel een beetje te duur. Heb je nog meer informatie nodig laat het me even weten, en veel succes. Misschien kom ik je nog wel tegen op een van de zovelen rederijen.

  • marjolein

    Hoi Marieke,

    Ik ben dus ook al erg lang op zoek naar een geschikt cruiseschip, maar kan ook erg weinig info vinden. Het geen wat ik gehoord heb, is dat je een contract kan krijgen van 2mnd tot 6 mnd. Dat je in nederlands geld, zo'n 4a5 duizend per maand kan verdienen, maar dat je ook 6 dagen per week van s'morgens tot s'avonds laat moet werken. Ik heb ook die info cruisen gebeld maar vind het wel veel voor 1 dag informatie. Weet jij toevallig of mijn info een beetje klopt en waar ik anders heen kan schrijven voor een evt. sollicitatie. Alvast heel erg bedankt.

    Groetjes Marjolein

  • eelco everts

    Hallo Marieke,

    heb eigenlijk hetzelfde probleem, en vroeg me af of je me wat nuttige informatie

    zou kunnen geven..

    Alvast bedankt en veel succes,

    eelco