zijn er journalisten aan boord?

  • Marijke

    Hoi, fijn dat je dit leest. Ik ben een 35-jarige programmamaker/journalist en zoek werk op een schip. Ik film, monteer en schrijf. Het lijkt mij sterk dat er op grote schepen geen eigen nieuwsvoorziening is. Wie kan mij verder helpen of heeft tips?

    Een etentje voor de gouden tip!

    Groetjes van Marijke

  • Eric Doorn

    Marijke,

    Na 14 cruises op diverse schepen kan ik toch wel van enige ervaring spreken. Tot op heden heb ik het volgende geconstateerd:

    - Nieuwsberichten worden direct via een satelietverbinding geprint en op de TV's in elke hut getoont (Instant news)

    - Er is wel een scheepsfotograaf aanwezig

    - Van speciale bijeenkomsten aan boord wordt een video opname gemaakt die regematig op de TV's in de hutten uitgezonden worden.

    Als programma maker maak je op voorhand meer kans. De cruisestaf verzorgt nl alle activiteiten, dagprogramma's entertainment etc.

    Ik kan mij voorstellen dat met de combinatie programmamaker journalistiek een interessante nieuwe dienst aan boord geboden zou kunnen worden. “Een actuele reportage van de reis die op video tegen betaling aan het einde van de reis gekocht kan worden”. Er worden al promotie video's, tegen het voor nederlandse begrippen schandalig, bedrag $39 aangeboden, maar dit zijn algemene videos met zeer commercieel sausje.

    Het is niet veel, maar wie weet kan je er wat mee

    Eric Doorn