Meevaren op een vrachtschip

  • Hans Bol

    Hallo,

    Mijn naam is Hans Bol en ik heb de wens om in dit voorjaar mee te varen met een binnenvaartschip over de Rijn.

    Weet iemand wellicht hoe ik dit moet organiseren? Ik wil liever via een reisbureau, want dat kost me teveel.

    Het liefste vaar ik vanaf Rotterdam helemaal mee tot aan Basel of daar ergens in de buurt.

    Ik heb ondertussen behoorlijk wat ervaring opgedaan op het water doordat ik zeer geregeld zeil, waardoor ik dus enige kennis heb over hoe het er op het water aan toe gaat. Ik zou dan ook graag ‘mee’varen, waarbij ik dus ook mijn handen uit de mouwen steek. Heeft iemand hier een idee of weet iemand die dit wellicht kan gebruiken voor een trip? Dan hoor ik graag van je! Groeten, Hans Bol

  • willeke van veen

    kijk op www.armira.nl

  • hodan

    Hallo Hans,

    In mijn zoektocht naar hetzelfde waar jij naar opzoek bent/was kwam ik op cruise.startpagina form

    ik zie dat je een berichtje hebt geplaatst voor het meevaren over de Rijn, ik ben erg benieuwd of het je gelukt is en zo ja

    dan wil heel graag horen hoe je dat gedaan hebt, ik wil namelijk de wens van mijn vriend in vervulling brengen en hem een weekje binnevaart over de Rijn kado doen.

    Hopelijk is jouw wens wel vervuld en hopelijk hoor ik iets van je

    Groetjes

    Hodan

  • Benny

    Ik zou eens graag meevaren op een binnenvaartschip op de Moezel.Ben geintereseert over de aandrijving en besturing van zo n schip.Heb een caravan staan in Traben-Trarbach als ik dan eens van een aangekondicht vertrek punt tot Enkirch of Zeltingen mee zou kunnen varen zou ik heel blij zijn.

    Ben 45 jaar heb ervaring met vrachtwagenmotoren en een beetje hydrauliek en pneumatiek

  • cruise

    De meeste kans maak je als je een schipper onderweg of in een sluis aanspreekt.

    Afspraken zijn moeilijk ver van tevoren te maken.

    Hou rekening met eigen aansprakelijkheid, een schipper kan moeilijk aansprakelijkheid nemen voor gasten.

    En… schoenen uit in stuurhut of woning…\

    Succes!

    Groeten uit Deventer/NL,

    Dirk van der Meulen

    redactie VAART! / Schuttevaer

  • h de roo

    zou komend voorjaar of zomer graag met een binnenschip mee willen varen ben oud schipper en nu 66 jaar ben in 1982 gestopt met varen.woon op voorne putten en zou graag de maas op willen of naar belgie'e richting frankrijk

  • van Veen

    Kijk eens op www.armira.nl.

  • Zeger de vente

    Graag wil ik een keer mee varen op een binnenvaartschip, liefst zover mogelijk, tijdens onze vakanties staan we vaak te kijken naar deze schepen, en dan denk je, hier zou ik best eens mee, mee willen.

    Is dat mogelijk, nu wil ik graag de hele reis mee maken, dus bv. Opstappen op willekerige plaaats in Nederland en weer ontschepen in Nederland.

    Wie kan mij vertellen welke mogenlijkheden er voor mij zijn, ik heb alle tijd en ben niet gebonden aan een plaats.

    Vr gr zeger de Vente

  • Hendrik de vierde

    Dag Zeger,

    stap gewoon is op zo n schipper af zou ik zeggen. In Rotterdam liggen er genoeg schepen.

    Voordeel is dat je gelijk al kunt vermoeden of er een “klik”is.

  • W.Spin

    Als oud matroos moterdrijver en leerling machinist op de rijnvaart,Zou ik graag nog een reis met een moterschip mee willen maken. Tussen 1957 en 1960 gevaren met schepen van de Nieuwe Rijnvaart Mij te Amsterdam, helaas is dit bedrijf niet meer , ms Akswijk, ms Stompwijk,ms Doeswijk waren de schepen waar ik op gevaren heb.Ben inmiddels 77 jaar en nog zeer vitaal, vandaar mijn wens.Woon al jaren in het mooie Giethoorn,maar de rivieren trekken me nog steeds. Graag een reactie. W.Spin, Sportlaan 7 8355be Giethoorn.