cruise één persoon

  • Femke

    Hallo!

    Ik wil in november in mn eentje een cruise gaan maken. Wat ik tot nu toe heb gezien is dat alle maatschappijen hoge toeslagen rekenen voor één persoon. Zijn er naar jullie weten maatschappijen waar dat minder is of helemaal niet? Ik hoor het graag.

    Mvg,

    Femke

  • arrie-R

    Beste Femke

    Helaas hebben alle cruise maatschappijen dezelfde richtlijnen. Zij gaan ervan uit dat in een hut minimaal twee personen terecht kunnen, dus moet je gewoon voor de hut betalen, dus voor 2 personen. Helaas bestaan er geen 1-persoons hutten, ondanks het feit dat er vele single mensen zijn die graag een cruise zouden willen maken, maar geen reisgenoot hebben.

    Zij doen dus ook niet aan bemiddeling.

    Ik kamp dus ook met hetzelfde probleem.

    mvrgr

    Carrie

  • cruiser

    Hallo Femke,

    Ik heb even gezocht en heb voor 1 persoon een aanbieding gevoneden met een toeslag van 10 % maar het vertrek is 9 september rondom west europa vertrek in bremen(ik denk mogelijk ook in Amsterdam want hier meert het schip ook aan en eindigt in lissabon)

    De vanaf prijs is 1219 euro binnencabine voor 1 persoon .

    Ik weet het is niet november maar soms krijgen we wel eens een aanbieding.

    Ik weet niet waar je naar toe wil en wanneer in november.

    Groeten Frans

  • Thera

    Hallo

    In nederland helaas is er weinig voor alleen staande voor een cruise te boeken of je betaald 80% extra

    Maar als je bij www.Travelshop.de kijkt liggen de prijzen zo ie zo al een stuk lager en daar kun je ook meteen zien wat het kost voor iemand alleen

    Zo ga ik een cruise maken met mijn zoon

    Normaal betaal ik 80% extra voor mijzelf als ik alleen ga en met mijn zoon gewoon 2 keer de prijs

    Nu een aanbieding single met kind en dan betaald mijn zoon bijna het eén derde van de prijs en dit kunnen ze niet in nedeland helaas

    De prijs is wel voor een kind t/m 17 jaar

    Iedere week staan hier nieuwe aanbiedingen op dus gewoon regelmatig kijken

    succes Thera

  • CLM

    Voor alleenstaande cruises is http://www.kras.nl/thema/cruises ook nog wel te doen. Ik had bijvoorbeeld een cruise van 1100 euro, waar je bij één persoon een bedrag van 1300 euro betaald.

  • Henk van Bree

    Hallo Femke,

    Alhoewel je vraag over cruisen in november gaat…….toch even onderstaande ter info

    NCL verkocht de Majesty van 1992 aan Louis Cruiser Lines. LCL Gaat vanaf 4 december 2009 varen in de Middellandse Zee.Op de sites www.dejongintra.nl en www.stipreizen.nl staan de introductie/aanbiedingen naar hun eigen zeggen tegen belachelijk lage prijzen ! En nu het mooiste nieuws ….zonder eenpersoonstoeslag !!!

    De boekingsformulieren geven dat in de prijsberekening ook aan.

    Tevens kwam ik op een engelse cruisenews site waarvan ik helaas de naam niet meer weet de bevestiging tegen onder de kop Louis Majesty - the single cruiser friend. De actie zou zijn Geen eenpersoonstoeslag van Jan tot Maart 2010

    mits geboekt voor 31 december.

    Mogelijk heb je er iets aan.

    Hoe dan ook………….Happy cruises !

    M vr gr

    Henk

  • cruiser

    Hallo Femke,

    Er zijn rederijen waar soms niet zo een hoge toeslag word gerekend.

    En het ligt een beetje aan de route ,ik heb een transatlantische gelezen met een zeer lage 1 persoons toeslag.

    Tevens ligt het er aan hoevol het schip is en natuurlijk de tijd van het jaar.

    Wat is de planning wanneer en waar naar toe?

    en heb je voorkeur voor een rederij?

    groeten Cruiser

  • Trudie Serne

    Hallo Femke, ik heb ook de intentie om een cruise te maken, of naar St. Petersburg of naar de zon.

    Ook ik ben op zoek naar maatschappijen die 1 persoons hutten hebben en niet het dubbele vragen.

    Ik heb begrepen dat je dan in een 2 persoons hut wordt ondergebracht met iemand die je niet kent. Dat is voor mij op zich geen probleem . Ik zoek verder, maar als je mij op de hoogte wilt houden van jouw bevindingen doe ik dat ook naar jou toe.

  • nedcruise

    Je kunt besparen door een 1 pers. hut te boeken. Deze zijn echter bij de meeste rederijen dun gezaaid. Probeer eens bij Fred Olsen, Norwegian Epic, en Norwegian Breakaway, ook P&O heeft op een aantal schepen 1 pers. hutten beschikbaar.

    Haco-www.nedcruise.info

  • cruiser

    Beste,

    Ik weet dat de 1 persoons cruises een forse toeslag hebben,

    Vandaag bij het reisbureau een aanbieding gekregen voor December 1 persoonstoeslg 90 euro.

    dit is een cruise in europa met vertrek Venetie, nu weet ik niet wat uw wensen zijn.

    met vriendelijke groet,

    Cruiser