parkeren bij de cruise terminal van Rotterdam

  • Caroline

    Heeft iemand ervaring met parkeren bij de cruise terminal van Rotterdam ? Klopt het dat parkeren mogelijk is bij de Kuip en dat er daarvan daan een shuttlebus gaat naar de terminal?

  • peterenchrista

    Ik kom zelf uit Rotterdam, maar ik zou mijn auto bijvoorbeeld zetten bij metrostation Rhoon of Portugaal en dan uitstappen bij Wilhelminahaven. Je hoeft dan nagenoeg niet te lopen en ben er in 15 minuten.

    Peter

  • Bernadette*

    Of kijk even op: www.cruiseportrotterdam.com .Daar staat ook een emailadres en vraag het daar. Er is wel een shuttlebus om passagiers naar het centrum te brengen.

  • jan verkuijlen

    Wat zijn de parkeerkosten voor 15 dagen bij de cruiseterminal in Rotterdam, of is het verstandiger met de trein naar centraal te reizen en vandaar uit een taxi te nemen,

    Bedankt voor Uw antwoord

  • W.Beumer

    we vertrekken 3 july met de boot en zoeken nu een parkeergelegenheid bij de cruise terminal met bewaking of een garage box voor 7 nachten.

    waar kunnen we informatie krijgen?

  • Ada

    Parkeren in de garage aan de Erasmusburg (aan de overkant van deze brug is de cruise-terminal) kost E. 26.- per dag…..

    Inderdaad kan een trein een stuk goedkoper uitkomen, afhankelijk van de afstand.

    Rond de terminal zijn div. parkeerplaatsen buiten, misschien kan men bij de cruise-terminal aangeven wat die per dag kosten?

    Er is een garage naast de cruise terminal, maar daar heb ik vaak het bordje vol gezien (misschien geen openbare parkeergarage?) en ik heb geen idee wat die kost.

  • Caroline

    Onlangs vanuit Rotterdam met de Ryndam een cruise gemaakt en de auto op vliegveld Rotterdam Airport geparkeerd is beveiligd en kost voor 1 week 55 euro vandaar met openbaar v.v. stadsbus 33 naar C.S. en dan de metro D richting Slinge halte Wilhelminaplein

  • tuppie

    Parkeren in de buurt van de terminal zal heel moeilijk worden want dat is allemaal betaald parkeren en die twee garage's bij de terminal zijn niet te betalen en 1 daarvan is ook nog is van de KPN dus als je van buiten Rotterdam komt neem de trein en dan op het Centraal station de Metro of tram 20-23 of 25 wel een chipkaartje kopen van 2,50 Euro en je stapt haast voor de terminall uit 5 minuten lopenAls je toch met de auto wil komen is een mogelijkheid met de auto naar Metro Slinge daar is een groot parkeerdek (niet bewaakt) en is gratis.Dan vanaf de slinge met de metro naar de Terminal.Er staan daar automaten voor een metro kaartje kosten 2,50 euro.Ik hoop voor degene die van buiten Rotterdam komen hier wat aan hebben.

  • jeanjalhaij

    kan mij iemand vertellen waar ik een gegarandeerde parkeerplek kan krijgen nabij de cruiseterminal rotterdam,want bij de ss rotterdam kan niets gegarandeerd worden,of er wel plekken vrij zijn,dus dat geeft geen zekerheid

  • Ada

    Vrijwel zeker bestaat er nergens aan garantie op een parkeerplek, misschien wel als je in een hotel of ss rotterdam overnacht.

    Het parkeerterrein voor de Rotterdam is vrij groot, de kans dat het vol is lijkt mij erg klein.