msc opera

• Retse

Weet iemand of er op msc opera net zoals bij HAL gedurende dag gratis water en thee beschikbaar is?

• janniepeter@hotmail.com

Gratis water, koffie en thee is beschikbaar in het zelfbedieningsrestaurant. Niet tijdens het avondeten in het restaurant. Bij de amerikaanse maatschappijen is tijdens het avondeten gratis water en koffie verkrijgbaar. Bij de Opera alleen flessen water verkrijgbaar in het restaurant.

• Retse

Hoi Jannie of Peter en uiteraard ook andere lezers,

Bedankt voor je antwoord. Het is fijn om te weten dat je ergens gratis water kunt krijgen (ivm medicijnen drink ik veel water). Als je bij het avondeten een fles water besteld op de Opera, wat zijn dan ongeveer de kosten? Is het voordeling vooraf een drankenpakket te bestellen of zijn dagaanbiedingen en normale prijzen acceptabel?

Alvast bedankt voor het antwoorden!!

• janniepeter@hotmail.com

Ik dacht dat een fles water bij het diner 5 euro kost. Je kunt ook pakketten bestellen waar het flessenwater in zit.

• Retse

Inmiddels is de Noorse Fjorden Cruise geboekt. Toen ik bovenstaande vraag aan de medewerker vroeg was het antwoord dat je beter een pakket met flessenwater kunt bestellen dan gebruik te maken van het gratis water in het zelfbedieningsrestaurant. De reden die werd aangegeven is dat de machine gezuiverd zeewater geeft en dat dat niet lekker is. Heeft iemand het gratis water ooit geproefd? Wat is je ervaring? Zou je hiervan 1,5 liter op een dag willen drinken of liever flessenwater?

• Henk_Lo

Persoonlijk vind ik het kraanwater op alle schepen prima te drinken.

Kompleet zonder gevaar kun je het drinken.

En.. smaken verschillen. Op veel schepen wordt flessen water gepromoot….dat levert extra revenuen.

Voor wat betreft de Opera,.. wij zijn 4 keer met MSC geweest, waarvan 2 keer ((totaal 30 dagen ) op de Opera.

En daar gewoon kraanwater en van de tap in het buffet gedronken.

Veel plezier in de fjorden, is een hele mooie reis (vorig jaar gemaakt met de Opera).

HenkLo.

• Retse

Bedankt Henk. Ik denk dat dat weer een waterpakket gaat schelen. Ik heb niet zoveel moeite met smaakjes tenzij er heel veel chloor smaak aan zit.

Wij hebben heel veel zin in de fjorden. Eerste cruise (altijd met de rugzak op reis), dus we zijn heel erg benieuwd. Heb je nog tips qua excursies? Ik zag dat eigenlijk alles wel zelf te regelen is. Maar je kan pech hebben en mogelijk geen treinkaartje bemachtigen als er veel drukte is in Flam. Andere tips zijn natuurlijk ook erg welkom.

• Tina

Het grote nadeel van MSC is dat het gratis water uit plastic bekers gedronken moet worden, rare harde bekers. In het buffetrestaurant eet je ook van plastic borden. In de bedieningsrestaurants kun je inderdaad alleen flessen water kopen, je kunt een aangebroken fles wel meenemen naar je eigen hut.

• Retse

Tina,

Je vond het water dus wel lekker van smaak?

• Tina

Het water op zich smaakte wel goed maar door de plastic bekers kreeg het een rare smaak, misschien kun je zelf een glas of mok meenemen