Stavanger

• Retse

Wij zijn op 3 juli in Stavanger met de MSC Opera (daarnaast zijn er nog 2 schepen). We zijn daar van 8.30 tot 14.30. Wat raden jullie aan? De 3 uur durende boottocht naar de prekestoelen of wandelen door Stavanger? Of is het qua tijd te combineren?

• PeterW

Ik heb zelf meestal iets van: “ik kom net van de boot af en dan weer 3 uur op een boot”?

Misschien doe je ideeën op bij link naar Stavangerinfo

• Bep

Hallo kijk eens goed of jullie later op de dag niet gaan cruise door het schitterende Lysefjord,

als dat namelijk zo is vaar je die route die de boottocht naar de prekestoelen gaat :-(

Er waren mensen aan boord die het gedaan hebben en dus in de middag dezelfde route weer gedaan hebben met ons cruiseschip :-) zonde van je euro's en tijd, Stavanger is een leuk klein plaatsje waar je leuk kan wandelen, goed idee van Peter de link stavangerinfo

Succes weer !

• Retse

Peter, je hebt een goed punt met weer een boot! Ik zal eens verder kijken.

Bep, dank je voor het meedenken! Ik heb het idee dat HAL wel naar de prekestoelen gaat en weer terug (staat apart in het programma), maar MSC niet. En wij gaan met MSC.

Nog anderhalve week om erover te denken.

• Rietje

Beste Esther

Kom net van de MSC Noorwegen en als tip in Oslo ga naar de VVV kantoor ligt ca 10 minuten lopen uit de haven ligt achter het gemeente huis en huurt daar een locale fiets voor ca 10 € die kan je 3 uur lang gebruiken en ze geven je daar fiets routes mee en je moet wel de fiets omruilen na ca 2,5 uur de fietsen staan overal in de stad en de VVV geeft de plekken op papier mee je moet wel borg betalen , maar krijg je terug bij inlevering bij het VVV ( je kunt gewoon pinnen hier en borg wordt dan weer op je pin teruggestort.)

Groet Rietje

• Rietje

Beste Esther

Voor Stavanger heb ik weinig tips omdat wij gewoon zijn gaan wandelen en naar het Oliemuseum zijn geweest ( ps bij Burger King kun je buiten goed Internetten ) doordat je bij het VVV alleen fietsen kon huen voor ca 40€ voor de hele dag kon huren en wij hier maar 4,5 uur hadden

Groet Rietje

• Retse

4,5 uur? Kwam je later aan dan gepland?

• Santje04

De HAL vaart inderdaad door het Lysefjord en langs de Preekstoel. Wij zijn door het stadje gaan wandelen.

• Retse

Wij zijn begonnen met een wandeling door oud Stavanger. Daarna hebben we de boot naar de preekstoel genomen bij Rodne om 10 uur. En daarna nog door de winkelstraten gelopen. Het regende de hele dag, dus ons de hele dag in het stadje zelf vermaken zagen wij niet zitten. MSC vaart zelf niet langs de preekstoel. Zorg dat je op tijd op de boot bent. Hij is vertrokken en 4 Nederlanders hebben de boot gemist.