Barcelona

  • Kiraon

    Binnenkort gaan we met de Norwegian Spirit 10 dagen door de Middellandse Zee cruisen. In Barcelona gaan we aan en van boord. Echter ons vliegtuig vertrekt pas op 19.00 uur en graag willen we die dag in Barcelona doorbrengen en niet op het vliegveld. De excursies die NCL aanbiedt met transfer zijn niet wat we bedoelen dus willen we op eigen houtje maar zitten dan dus met onze koffers. Is er ergens een mogelijkheid om die te stallen? Of heeft iemand anders nog een goed idee?

  • Albert

    Bij aankomst in Barcelona kun je op de pier je koffers afgeven.

    Die worden dan tegen vergoeding naar het vliegveld gebracht op de aangegeven tijd.

    Wat de kosten zijn weet ik niet precies, maar Rietje zal nog reageren en die weet meer details.

    Behouden vaart.

  • Rietje

    Beste Kiraon,

    Als reactie op je bericht en dat van Albert het volgende wij hebben dit onlangs gedaan en werkt prima .

    In de kofferhal van de Cruiseterminal staat een bedrijf DW Consigna waar je je koffer kan afgeven voor 10 € p koffer en dat bedrijf zorgt ervoor dat je koffer op de door jou gevraagde tijd op de airport is Dit is Airport 1 waar de KLM van vertrekt

    ( Transavia vertrekt van Airport 2 als je die hebt moet je wel je koffer eerst afhalen op Airport 1 en dan met de gratis bus en rijd iedere 10min. ( ca 5 min.rijtijd ) naar Airport 2 )

    Je koffer staat dan op jouw tijd op Airport 1 en zit in een bestelauto die buiten op een parkeerplaats net buiten de ingang/uitgang deur staat de chauffeur overhandigd je dan met je voucher je koffer.

    Vanuit de Cruise terminal neem je de bauwe Port Bus ( enkele rit kost 2,50 en brengt je naar het einde van de Ramblas bij het standbeeld van Columbus

    op place Catalunja vooraan de Ramblas vertrekken iedere 10 minuten bussen naar de Airport voor 5,95 enkele RIT . Let wel op naar welke Airport je moet 1 of 2

    Alsvast veel plezier in het mooie Barcelona

    Groet Rietje

  • Kiraon

    Oké, helemaal duidelijk. Hartstikke bedankt voor deze informatie!

  • Bep

    Op Placa Cataluyna kan je de koffers in een bagagekluis opbergen heel makkelijk,

    en vanaf deze plek zit je centraal om Barcelona te bezoeken, metro en de hop on hop off bus

    en daar zit het treinstation voor de reis naar Barcelona Airport.

    Heel veel info kan je vinden op de Barcelona internet site of google bagagekluis en/of vervoer naar Airport Barcelona dan krijg je ook veel info.

    een goede reis groet Bep

  • carrie

    Beste Rietje,

    Ook ik vertrek binnenkort naar Barcelona om van daaruit naar de terminal te gaan (ms Norwegian spirit). Ik moet zelf voor transfer zorgen . Als ik zo de kosten optel dan kom ik op 18 euro totaal. Ik heb begrepen dat de taxikosten 25 euro bedragen. Klopt dit en is dit niet verstandiger dan en je in 1 keer af van die koffer? Zijn er tips hierover.

  • janniepeter@hotmail.com

    Wij hebben via internet een taxi besteld. De chauffeur staat met een bord met je naam op de vluchthaven te wachten. Wij betaalden voor 4 personen 42 euro en hadden een riant busje. Op de terugweg staan er volop taxi's in de haven. Wij betaalden toen 32 euro.

  • carrie

    Jannie bedankt voor de tip.

    Ik ben alleen, dus zal overwegen of ik dat ook via internet zal doen of afwachten bij de airport of ik iemand vind om samen met de taxi naar de terminal te reizen om zodoende de kosten te delen.

  • Rietje

    Met de bus naar naar place Catelunja kost retour 9,95 enkele rit 5,95 rijden elke 10 minuten ga vandaar de Ramblas aflopen maar als je met bagage ben is het wel een stukje lopen en neem gewoon de stadsbus 83 die vertrekt om de 10 minuten vanaf begin Ramblas naar eind van de Ramblas 1,50 en dan daar op de blauwe havenbus stappen voor 2,50 is de voordeligste manier om van Airport naar de cruise terminal te gaan.

    Het geheel is prima te doen . Geef je koffer in de haven af en ga weer met de haven (blauwe bus ) weer terug naar het eind van de Ramblas en ga fietsen die je overal makkelijk kan huren ongeveer 10 minuten lopen naar rechts richting wijk Barcelonetta of ga daar lekker naar het strand.

    Groet Rietje