Muster drill

  • Kiraon

    Na drie cruises en drie keer de mustard drill geloof ik het eerlijk gezegd wel. Wat ik me afvroeg is of iemand weet wat er gebeurt als je niet gaat. Begrijp me goed, bij een eventuele vierde cruise gaan we gewoon weer braaf, we hebben het lef niet om niet te gaan. Maar heeft iemand het al eens geprobeerd om weg te blijven?

  • nedcruise

    Hallo,

    Het is geen mosterd drill maar muster drill. Het is nooit verstandig om deze oefening niet te bezoeken. Bij weigering kunnen er sancties worden opgelegd die per rederij variëren. De meest drastische is dat u van boord wordt verwijderd. Na aanscherping van de regels vanwege het Costa Concordia drama wordt er strenger op gelet.

    Groet,

    Haco - www.nedcruise.info

  • Albert

    Sloepenrol is verplicht, dit is altijd al zo geweest.

    Of je nu de eerste reis maakt of de 500ste niemand is uitgesloten.

    Zelf heb ik bij de HAL meegemaakt dat we zelfs de sloepen tot het inschepingsdek lieten vieren, als voorbeeld.

    Dit heeft meerdere voordelen

    De bemanning leert blindelings hoe om te gaan met het vieren van de sloep tot op inschepings niveau.

    Het materiaal, katrollen,schijven en bedrading blijft gangbaar en roest niet vast.

    De passagiers raken vertrouwd met het beeld.

    De regels waren wat vervaagt echter na het ongeluk met de Costa Concordia zijn de regels weer aangescherpt zoals ze horen te zijn.

    Indien men niet deelneemt aan de verplichte sloepenrol is de sanctie mogelijkheid (voor eigen veiligheid)om iemand van boord te zetten.

    We zijn net terug van een reisje met de Costa Fascinosa, daar hebben ze de sloepen in secties A-B-C enz. ingedeeld.Elke sectie zijn meerdere sloepen'

    Dit zal bij calamiteiten verwarrend werken.

    De sloepenrol duurde meer dan en half uur omdat het standaard verhaal in vijf talen werd omgeroepen.

    De enige controlerende persoon die voor die sectie stond aangewezen was alleen maar bezig om op te letten dat je het zwemvest omhield tot er werd afgeblazen.

    Mijn inziens zal dit bij calimiteiten eerder leiden tot een chaotische toestand zeker op een Italiaans schip omdat ze nu eenmaal niet zo sterk zijn in organiseren.

    Resultaat zal zijn dat iedereen tegelijk in de zelfde sloep wil, met alle gevolgen van dien.

    Albert

  • Kiraon

    Haha, ik heb mijn muster drill maar meteen even gewijzigd want het staat nogal suf. Nu was ik zeker niet van plan om er nooit meer naar toe te gaan alleen al voor mijn eigen veiligheid. Maar ik vroeg me serieus af wat er gebeurde als je niet kwam. Overigens heb ik zowel bij Carnival, Royal Caribbean als bij NCL nog nooit een reddingsvest aan gehoeven.

  • Bikkiebeer

    Nog even een verlate reactie.

    Wij hebben het weleens geprobeerd maar er werd op de deur geklopt en we waren echt verplicht om voor de zoveelste keer weer naar je musterstation te gaan.

    Zit je bij het zwembad of elders op het schip ook dan word je er naar toe gestuurd.

    Volgens mij wordt er doorgegeven welke personen er niet zijn want je moet je aanmelden dat je er bent.

    Ach eigenlijk wel goed ook want misschien vertellen ze opeens iets anders of iets nieuws.

    Nog niet bij de hand gehad maar toch…

    Inderdaad bij RC en NCL hoefden ook wij geen zwemvest om.

    Iets heel anders…

    Zijn er cruisers die met Disney hebben gevaren?

    En hoe was dat?

    Er komt een Disneyboot in Europa varen in 2014.