Wie heeft met de Costa NeoRiviera gevaren ?

  • Rietje

    Zijn er cruisegangers die met de Costa Neo Rivièra al gevaren hebben er is bij Stip een 60 dagen trip voor een leuk prijsje aan geboden

    Graag vlotte reacties !,!!!!

  • Hendrik de vierde

    Rietje, wat gaat het worden?

    voorlopig toch geen Costa meer???

    >:D<

  • Rietje

    Nee voorlopig geen Costa meer !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Caroline

    Dat is nou jammer je kunt het ene en het andere schip (zelfde rederij) niet met elkaar vergelijken, kan een wereld verschillen. De Costa Neoromantica heb ik op gevaren kan niet anders zeggen dat het een top cruise was, leuke route mooi weer, geweldige crew heerlijk gegeten en gedronken. Weet wel het schip heeft geen theater dat is een spa gebeuren geworden er is wel een dansvloer worden ook wel optredens verzorgd.

    Je moet alles relativeren, Nederlanders kunnen over van alles en nog wat klagen. Ik kom net terug van cruisen met de Volendam uit Indonesie nou de mensen daar hebben wat te klagen.

  • Albert

    Hallo Caroline,

    ( mooie naam trouwens, doet me altijd denken aan Radio………….)

    Is de reis met de Veendam tegen gevallen dan ?

    Natuurlijk is er altijd wel een verschil tussen het ene en andere schip.

    Echter in hoofdlijnen heeft elke rederij wel zijn budgettaire richtlijnen m.b.t. inkoop en verbruik.

    Zo ook wat betreft de bezettingsgraad van de diverse diciplines.

    Helaas moet ik Hendrik de vierde en Rietje volledig steunen in hun opmerkingen betreffende hun laatste reis met de Costa Fascinosa in december 2013.

    Ook ik was op die reis aan boord.

    Ik kan me niet van de indruk ontrekken dat dit alles te maken heeft met meer bezuinigen en dus meer winst.

    De enorme kosten i.v.m. de Concordia moeten uit de lengte of breedte komen, dat staat als een paal boven water!

    Zo heb ik, naar aanleiding van een aantal concrete feiten aan boord betreffende service ver onder het niveau, verzocht om de helft van de service charge terug te storten omdat het e.e.a. niet voldeed ( zie: Maar dat kan toch niet van Hendrik de vierde)

    Nou vergeet het maar, een bla bla verhaaltje en dat was het, over en uit en sluiten maar!

    Wel natuurlijk het verzoek om toch maar vooral Costa te boeken!

    Dus ook ik zeg Costa voorlopig niet!

    Albert

  • Caroline

    Hallo Albert

    Veendam?? De Volendam zul je wel bedoelen nee was heerlijk top kan niet anders zeggen vooral die crew uit de Philippijnen en Indonesië. Ach je moet geen appels met peren vergelijken. Eerlijk is eerlijk de excursies met de HAL veel te duur en dan dat geleuter “nee je moet een excursies boeken voor Komodo” ja dat klopt maar niet perse met de HAL kun je ook thuis via internet met welke touroperator dan ook.

    Maar goed ik blijf lekker afwisselen qua rederij de een heeft dit de ander dat.

    Groetjes Caroline