excursie tips Oostzee cruise

  • Bep

    Hallo allemaal ik ga 24 Mei met me man samen de Oostzee cruise doen met de MS Rotterdam,

    we doen de volgende plaatsen aan;

    KOPENHAGEN

    WARNEMUNDE

    TALLIN

    ST.PETERSBURG

    HELSINKI

    STOCKHOLM

    ARHUS

    graag excursie tips voor deze plaatsen en alle info is welkom.

    mvg Bep(:P)

  • marleen57

    Hallo Bep,

    De steden Kopenhagen, Tallinn, Helsinki en Stockholm zijn prima op eigen gelegenheid te doen, bv. met een hop on hop off bus, die allemaal bij de uitgang van de cruiseterminal staan te wachten (o.a. http://www.redbuses.com/) Of met een shuttle naar het centrum, zoals die bij o.a. Costa altijd aangeboden worden voor een schappelijk bedrag. St. Petersburg zou ik met een georganiseerde excursie vanaf je schip doen. Het is wel duur(der), maar ook minder omslachtig. Je hebt een visum nodig, dat je anders bij de Russische ambassade moet aanvragen, vaak lange rijen voor de entrees van o.a. de Hermitage en andere paleizen. De grote paleizen van Peter de Grote en Catharina de Grote liggen een stuk buiten de stad, dus moeilijker te bereiken.

    Met Warnemunde en Arhus heb ik geen ervaring via een cruise. Arhus zelf is een leuk stadje, als je in het centrum kunt komen, prima op eigen gelegenheid te doen.

    Alvast veel plezier, het wordt vast een fantastische cruise,

    groetjes Marleen

  • Terry Bell

    Je zegt niet : me man, maar : MIJN man.

    Groet TB

  • JWinchester

    Voor St. Petersburg raad ik je Alla Tours aan. Voordelen: goedkoper dan van de HAL (niet veel maar alle beetjes helpen), veeeel kleinere groepen (max 8-12 in een minibusje) dus veel minder lange wachttijden, meer tijd om rond te kijken en (beperkt) mogelijkheid om de excursie aan te passen. Je hoeft NIET zelf een visum te regelen, dus laat je dat niet wijsmaken door HAL of reisagent. Het boekingsformulier van Alla printen en meenemen om bij de douane te laten zien is voldoende, Alla zorgt voor het groepsvisum. Er zijn ook andere excursie organisaties met een vergelijkbaar aanbod, maar daar heb ik geen ervaringen. In elk geval veel plezier bij de cruise!