Fooi niet verplicht na slechte cruise ervaring?

  • Jacqueline

    Tsja, zoveel mensen zoveel meningen, en maar goed ook :)

    Wij kijken enkel naar de totaalprijs en of ze het nu fooi noemen of niet, het moet betaald worden en dus kun je het net zo goed meteen bij de totale reissom optellen.

    Als je dan terug gaat rekenen naar de prijs per nacht per persoon, dan verblijf je tijdens een cruise eigenlijk best wel voordelig in het een behoorlijk goed hotel.

    Wil je de service aan boord van de cruiseschepen overtreffen moet je al naar een behoorlijk duur hotel met de nodige sterren en bij voorkeur ook nog in een aziatisch land. Dat lukt je niet voor minder dan € 250 per nacht.

    In welk all inclusive hotel in - pak m beet - Griekenland of Spanje word je iedere morgen zo vriendelijk begroet? Weten ze na 2 dagen wat je graag voor je ontbijt hebt? je eitje hard of zacht gekookt? staat er iemand met de water- of koffiekan gereed van zodra jij je glas of kopje leeg hebt? Wordt je kamer 2x daags opgeruimd? is er de hele dag door entertainment? is het eten van het niveau als we gewend zijn aan boord van de cruiseschepen? enzovoort, enzovoort

    Ik betaal verder ook niks extra's hoor, ik ga niet iedere ober een fooitje geven. We hebben ooit een uitzonderlijke en bijzonder goede en vriendelijke service gehad van een jongedame in een koffiebar aan boord van een schip, die heeft iets extra's gekregen. En de hutstewards - mits ze hun werk goed doen - krijgen sowieso altijd extra fooi. Die jongens en meisjes werken zich een slag in de rondte, zeker als je ziet wat een beestenboel sommige mensen van hun hut maken. Maar … dat doe ik in een hotel ook, gewoon een kwestie van waarderen dat ik zelf een paar weken niks hoef te doen en compleet in de watten wordt gelegd.

  • Hendrik de vierde

    Is maar een keer voorgevallen dat ik het hele bedrag heb laten storneren, en het vervolgens aan de mensen die het wel hadden verdiend heb uitbetaald.

    Kan tegenwoordig denk ik niet meer.

    Hendrik

    tip: tip uw cabine en bar personeel alsmede de sommelier op de eerste dag, daar heeft u de hele reis plezier van>:D<

  • Albert

    Hallo Hendrik,

    Nog cruise plannen?

    Wij gaan eind augustus weer de Middellandsezee op en in februari een maand Singapore-Birma-richting Hongkong.

    Wat betreft het gedeeltelijk of geheel terugvorderen van de servicekosten is afhankelijk van welke maatschappij

    Zo heb ik bij Costa, na een slechte service, getracht het geld gedeeltelijk te laten storneren.

    Nou je begrijpt het al Costa gaf niet thuis.

    In de States is het weer wel mogelijk zover als ik weet

    Ook bij de HAL is het, na invulling van een vragenformulier, mogelijk

  • Hendrik de vierde

    Dag Albert, de Middellandse zee hebben we inmiddels van alle kanten al bekeken, zo ook de Zwarte zee.

    Australië en Zuid Amerika staan nog wel op ons wenslijstje

    groetsels ook aan jouw charmante Miss:D

  • kristien

    wij gaan in oktober wen of fooien verplicht zijn eens weteg met de costa pacifica en zouw graag