Explorer4 HAL

  • cyberman

    Hal komt op verschillende cruises weer met een Explorer4 pakket. Echter een groot verschil tussen het pakket voor Europeanen en Amerikanen. Europeanen ontvangen naast een gratis diner in Pinnacle restaurant een upgrade van een binnenhut naar een buitenhut. Wie zit daar op te wachten.

    Amerikanen en Canadezen ontvangen echter een GRATIS drankpakket ter waarde van 100 US dollar per persoon per dag. Nogal een verschil.

    Naast de discriminatie van Europeanen die niet in America of Canada mogen boeken (cruiseprijs daar circa 25% lager) opnieuw schoffering van Europeanen.

    Ik heb mijn laatste cruise gemaakt met HAl als deze discriminatie blijft. Liever ander schip waar bars ten minste niet om 23.15 uur sluiten omdat er te weinig betalende gasten zijn(lees te veel Amerikanen die alleen het gratis water drinken).

    Kaart dat explorer 4 pakket maar eens aan bij touragent. Ik hoor tot op heden alleen maar marketing excuus. Niet meer met HAl cruises kan misschien een einde maken aan deze discriminatie.

  • Henk_Lo

    Weliswaar een beetje off-topic, maar deze melding ontving ik deze week van mijn Amerikaanse Agent, waar ik een NCL cruise boekte.

    Princess/Holland America guests

    Pricing is based on at least one passenger per reservation being US/Canada/Mexico residents. Any reservation not pre-registering with at least one passenger from these countries is subject to immediate cancellation or fare increase of up to 20% of the total trip cost.

    Ja, wat moet je dan !

    Henk_Lo.

  • Hendrik de vierde

    Wat moet je dan?

    Gewoon in hun eigen vet laten gaar koken>:D<

    Vroeg of laat komt er echt wel een scherpe aanbieding van Stip of zo iets dergelijks.

    Hendrik

  • Albert

    twee weken geleden nog een 12 daags reisje geboekt bij Kreuzfarhtberater.de voor de NA met 120 dollar boord te goed.

    Zelfde prijs als kantoor HAL in Rotterdam, echter de HAL gaf geen boord te goed.

    Uiteraard mijn oude kantoor hierover gemaild.

    Antwoord: Dit is een aktie van de reisagent en niet van ons, wij hopen U….enz

    Dus nul op het rekwest.

    En wat die ongelijkheid betreft m.b.t. het blokkeren van boeken in de States, het wordt tijd dat hier eens meer ruchtbaarheid aan wordt gegeven.

    Misschien is het groeten van MAX TV programma hiervoor wel geschikt.

    Tenslotte is hier duidelijk sprake van geen vrij handelsverkeer en prijsafspraken.

    Wie doet er mee?

    Albert

  • cyberman

    Ik heb niet de indruk dar als het er op aankomt mensen gewoon niet meer boeken bij de HAL. Twee volgende cruises had ik willen boeken echter alleen onder zelfde voorwaarden als Amerikanen. Verschillende reisagenten gaven aan dat drankpakket niet kon. Regels. Niet beschikbaar voor Nederlandse markt. Vervolgens hun als ook hal medegedeeld niet meer te kiezen voor cruises met Hal. Gelijk voor dit jaar nog cruise geboekt met msc en costa. Kijken of dit bevalt.

    Veel nederlanders willen kennelijk toch berichten in nederlandse taal als ook nederlands krantje en menu.

    Je krijgt dit alleen veranderd als veel meer mensen die stap nemen en niet meer boeken bij hal en dit melden.

    Overigens heb ik ook de gang van zaken gemeld bij EU en economische zaken. 1Waarschijnlijk ook als enige.

  • Albert

    Costa valt net als de HAL ook onder de Carnival Group

    Dus in hoofdzaak wordt daar de zelfde policy bedreven en kan je dus niet in de States boeken.

    Daarbij komt dat Costa, door het verlies van de Concordia, financieel een inhaalslag moet leveren.voor de aandeelhouders.

    Zo is o.a. het drankenpakket van 18.50 euri naar 23.50 euri gegaan

    Zal de service charge gaan stijgen en is deze bij slechte service niet terug te draaien.

    M.a.w. een hoop minder in service en goedkope voeding tegen een hogere kostprijs.

    Dat er bij Costa meer leven in de brouwerij is t.o.v. de HAL dat is duidelijk en in het voordeel van de omzet.

    De HAL was wat dat betreft 50 jaar geleden al een tamme bedoening en zal weinig veranderen.

    Je zal zelf het initiatief daarvoor moeten nemen.

    Als voorbeeld:

    Op de cruise van Indonesië naar Rotterdam zaten in het Crow'snest de avond voor binnenkomst SouthHampton een tiental engelsen.

    En zoals bekend van HAL, cruisers van gevorderde leeftijd en zeker op een reis van 3 maanden.

    De Disco Jocky van een jaar of dertig draaide van die onbegrijpelijke muziek van heden ( voor hem en enkele jeugdige bemanningsleden denk ik) en iedereen zat er maar saai bij met niemand op de dansvloer.

    Daarbij was hij, na enige nummers ingevoerd te hebben, regelmatig buiten even roken.

    Ook ik zat me aan die muziek te ergeren en vroeg aan de DJ om voor die Engelse gasten, You'll never walk alone van Gerry & the Pacemakers te draaien en nog een aantal nummers uit de jaren zestig

    Had van dat nummer nog nooit gehoord zei hij, maar hij zocht het in de computer op en kondigde het aan.

    Resultaat:

    Die engelse groep ging helemaal uit zijn dak en het is nog,voor HAL begrippen, tot héél laat gezellig geweest.

    Zo kan het dus ook.

  • cyberman

    Op zich heb ik er geen bezwaar tegen om wat meer te betalen voor de drank als bijvoorbeeld bij Costa of MSC of wat dan ook, maar dan wel zelfde regelingen voor alle gasten. Het is te gek voor woorden dat Europeanen meer moeten betalen voor dezelfde cruise, niet of nauwelijks een on board credit ontvangen en zoals nu een ander (minder) pakket voor het huidige explorer 4. Bij de HAL gaat men er volledig aan voorbij dat Europeanen de meeste uitgaven doen op een schip, drank. En daarbij dan ook nog eens veel afdragen aan service toeslag op de drankjes. Ook ik heb die cruise naar Indonesie gemaakt en in verschillende bars zaten volop Amerikanen met hun gratis tapwater. terwijl veel Europeanen nog niet eens een stoel hadden, maar wel betaalden voor de drankjes. Hal gaat er kennelijk maar vanuit die Europeanen drinken toch wel op een cruise. Klopt maar dan niet meer bij de HAL. Dit jaar cruise Mexico en Panama kanaal. Bars gingen om 23.15 uur dicht want te weinig betalende gasten. Crows nest was nog wel even open maar ook om 00.10 uur dicht om dezelfde reden.

    In het onwaarschijnlijke geval dat mijn vrouw toch een cruise wil maken met de HAL zal ik weigeren de hotel srvice charge te betalen. Dat halen ze dan maar bij de gasten die goedkoop uit waren bij het boeken en verder niets drinken.

    Wat het boeken betreft, het vrijhandelsverkeer geldt binnen de EU. Niet van invloed op boekingen in USA. Het enige dat kan helpen is HAL blijven mededelen dat je een bepaalde cruise met hun had willen boeken maar er van afziet en ergens anders boekt vanwege de discriminatie als Europeaan tov Amerikanen en Canadezen.