iemand vragen over werken cruiseschip?

• monique

Hallo,

Ik ben Monique en ik werk nu al voor meer dan 4 jaar op een cruiseschip. Als er vragen zijn kun je me die stellen en ik zal proberen te antwoorden.

Groetjes Monique

• Anke van den Elzen

Beste Monique,

Ik doe op dit moment een opleiding voor toeristisch managment.

Volgend jaar studeer ik af en ik zou daarna graag een paar maanden willen werken op een cruiseschip, om ervaring op te doen en wat meer te zien.

Heb jij misschien tips voor mij met betrekking tot informatie daarover, ik kan namelijk op internet weinig vinden over tijdelijk werk op een cruiseschip.

En voor welke functies zou ik denk je in aanmerking komen.

• roberto barbosa

Ik wil graag ook op een cruis schip werken maar ik weet niet waar ik moet beginen ik werk nu in een hotel 4 steren hotel ik kan goed met mensen om gaan en ik spreek diverse tallen

ik werk nu bij het receptie als chachur.

mijn nummer 0610116851

• kate Eagles

Hoi,

Mijn naam is Kate en ik zou graag een halfjaar op een cruiseschip willen werken, zou jij mij kunnen vertellen wat ik dan precies moet doen en bij wie ik het beste terecht kan. Ik zou graag in de caribean willen werken.

groetjes Kate

• monique

Hallo Kate,

Je kan het best contact opnemen met www.info-cruise.nl want zij hebben echt alle info die je nodig hebt. Je kunt aan mij de vragen stellen over b.v. het leven aanboord. En voor schepen die alleen in de caribean varen kun je hun sites nakijken met het vaarschema!!

Ik hoop dat ik je zo verder heb geholpen en veel succes!

Monique

• guido

hoi monique,

vertel eens over het leven aan boord. ben ik wel benieuwd naar.

wat voor soort schepen, welke vlag, welk vaargebied enz.?

kan je zelf vaak de wal op? worden je reiskosten vergoedt?

worden je keuringen/monsterboekje vergoedt? krijg je thuis doorbetaald? hoelang is je term? 7 dagen in de week,12 uur per dag werken? strenge hierachie?

• Yee-Mee Mok

Hoi Monique!

Ik heb inderdaad een aantal vragen over hetwerk op een cruiseschip. Ik wilde namelijk graag vanaf volgend jaar augustus (ik weet het, ik ben een beetje vroeg, maar ja, moet verder kijken he?) op een cruiseschip gaan werken voor half jaar tot een jaar.

Wat voor banen bieden ze aan?

Hoeveel betaalt het?

Werk je alleen maar op een bapaalde route of meerdere?

Welke maatschappijen vertrekken vanuit Nederland?

Hoe kom je aan contacten bij zulks bedrijven?

Heb je bepaalde vooropleidingen nodig?

Sorry dat het een waslijst is geworden, ik hoop dat je me verder kunt helpen!

Alvast bedankt!

Yee-Mee

• Desiree en Steven

Hallo monique,

Wij zijn steven en desiree , we zijn 19 jaar en willen graag op een cruiseschip werken maar het lukt ons niet zo en voor vele maatschappijen moeten we veel geld betalen en dat wordt ons weer afgeraden. Wat moeten we doen? En hoe komen we aan een baan?

groetjes Desiree en Steven.

• Charissa

Hey Monique,

Aangezien jij de nodige ervaring hebt betreft het werken op cruises, wilde ik je wat vragen stellen.

Mijn nicht en ik zitten nu in het examenjaar van het VWO. En het lijkt ons geweldig om na het behalen van ons examen op een cruise schip te gaan werken!

Het is wel de bedoeling dat het echt een vakantiebaantje is, want we zijn maar voor 3 maanden beschikbaar. Ik weet niet of dat dus mogelijk is?

Het liefst wilde wij dan een job in de horeca hebben, want daar hebben we het meeste ervaring mee! En wat verdien je dan ongveer per maand??

En tenslotte, moet je ook een bepaalde leeftjd hebben om in aanmerking te komen? Wij zijn namelijk 17 en 18 jaar dan.

Ik hoop dat je ons verder kunt helpen, alvast hartelijk bedankt!

Groetjes Charissa

• Caroline Van Bergen

Beste Monique,

Hoe ben jij in het cruiseleven belandt?

Graag wil ik ook op een cruise ship werken voor langere tijd met

als standplaats Europa.

De funktie als receptie of entertainer heb ik ruime ervaring

in hotels in Spanje.

De informatie van www info cruise is al opgevraagd en ik heb

diverse adressen van rederijen.

Graag als je tijd hebt wil ik weten hoe het jouw gelukt is

om bij een cruise te werken.