met de boot naar Australie

• Loes Sants

Voor mijn schoonmoeder, 80 jaar, die graag op familiebezoek naar Australie wil maar wegens een hartkwaal niet meer mag vliegen, onderzoek ik de mogelijkheden om per (cruise-)schip naar Australie (Sydney) te kunnen gaan. Ze wil daar dan een week of zes blijven.

Graag advies.

• pythia

Hey,

Mogelijkheid:

1) reisbureau: duur!

2) In de haven van Antwerpen liggen steeds schepen (voor ex-en import) die mensen, tegen een goedkope prijs, kunnen meenemen. Denk er wel aan dat zo'n tocht naar Australië zeker enkele weken varen is….

Informeer je bij de havendienst.

• Voorden

Beste Loes,

Ik lees je oproep geplaatst in 2002. Ik wil zelf ook een reis per boot naar Australie maken. Is het je schoonmoeder nog gelukt om een boot te vinden en, heb je misschien voor mij een gouden tip?

Met vriendelijke gropet,

Agnes van der Voorden

• Bernadette*

Er zijn inderdaad mogelijkheden om via een vrachtschip naar bv Australie te gaan.

Vaak hebben vrachtschepen een paar luxe hutten voor ‘meevarenden’.

Maar….er moeten speciale verzekeringen voor meevarende passagiers worden afgesloten . Volgens mij nemen ze geen oude mensen mee;ik dacht geen 70+. misschien vragen ze zelfs een keuringsrapport. Zoek dit heel goed uit!

• Bernadette*

www.cargoshipcruises.nl

• himmes

gaarne informatie !!!!! doeoeiiiii !!!!

• nedcruise

Hallo,

Vrachtschepen kunt u vergeten, leeftijd te oud en de risico's voor de betreffende rederij te groot.

Wat wel zou kunnen, maar zeer kostbaar, is bv. een segment van een wereld cruise te boeken. Ook zijn er cruises die van Europa naar Australie gaan. Meeste kans heeft u bij P&O en Classic International vaart meestal 1 of 2x per jaar naar Australie.

Ik adviseer u contact met een kundig cruise reisburo te zoeken. Laat dan ook kijken naar de mogelijkheden van de retourtocht.

Mvrg.

Haco - www.nedcruise.info

• Ada

Waarschijnlijk niet meer van toepassing. De 1e vraag stamt uit 2002…..