m/s mexica? m/s olmeca?

• Eric

Hallo allemaal,

Mijn buurman (ver in de 70, avontuurlijk ingestelt, maar geen kennis van internet) vroeg me, of ik er achter kon komen wie de reder is van de m/s mexica en de m/s olmeca.

Het zit namelijk zo. Hij is vroeger zelf zeeman geweest, en er schijnen dus containerschepen (zoals genoemde) te bestaan, die ook een x-aantal passagiers meenemen als cruisegangers. Herinneringen speelden op bij mijn (nog erg vitale) buurman.

De reis zou vanuit Bremen naar Puerto Rico naar Dominicaanse Republiek naar Mexico naar Venezuela…etc…via Antwerpen weer naar Bremen gaan.

Nu heb ik al wel kunnen uitvinden welk reisbureau het organiseert, maar nog steeds niet welke reder (alleen dat het onder cypriotisch/ liberiaanse vlag vaart) de schepen beheert. Jullie begrijpen, ik wil graag de reder weten…maar ook (als het even kan) weten of het wel betrouwbaar is… en is het reisbureau (mocht iemand er meer van weten) Weggis (CH) ook een betrouwbare partner.

Ik hoop dat iemand dit bericht nog binnen 2 dagen leest…ook daarna zijn antwoorden welkom, maar des te eerder des te beter, want hij wil deze week het liefste al boeken.

Alvast dank.

Eric.

• Cruiseweb

Eric,

Kijk en informeer eens bij Sea Travel Holidays www.seatravel.nl en Sun Cruises Cargoships www.cargoshipcruises.nl Deze twee reisorganisaties zijn gespecializeerd in cruises op vrachtschepen (ondermeer container) van bekende en minder bekende rederijen. Zij kunnen je uitvoerig informeren.

Succes,

Bert Hagenaar www.cruiseweb.nl

• Eric

Dank voor de snelle reactie, helaas had ik computerproblemen, dus heb het niet direct kunnen lezen.

Ik zal het uitdraaien en aan mijn buurman geven.

Vriendelijke groet.

Eric.

• guido

Hoi,

even heel simpel, als je buurman zelf gevaren heeft op die schepen en hij nu 70 is moet dat toch al gauw een 20 jaar geleden zijn. en als ze nu onder cypriotische/liberiaanse vlag varen zullen dat vast en zeker andere schepen zijn met dezelfe naam, en anders zijn het wel zulke ouwe gare roestbakken dat je daar echt niet als bejaard persoon nog aan boord wil stappen.

ik, zelf ook zeeman, zal dat dus nooit doen.

Greetz Guido