Nationaliteit Officieren

  • Alwin

    Goede dag allemaal,

    Ik wil volgend jaar weer gaan werken op cruiseschepen, heb al gevaren bij de holland amerika lijn, als leerling officier, en wil graag weer gaan varen op cruiseschepen als wtk, dus zou ik graag willen weten welke nationaliteit de officieren aan boord van celebrity en royal caribean cruises hebben! En wie weet nog andere cruisemaatschappijen behalve de hal en disney welke hollandse officieren aannemen? (Heb hbo papieren)

    bvd Alwin

  • Cruiseweb

    Alwin,

    De officieren aan boord van Royal Caribbean International zijn hoofdzakelijk Noors en die op Celebrity Cruises hoofdzakelijk Grieks. Maar als Nederlander kan je bij veel rederijen solliciteren. Ook de Holland America Line heeft Engelse officieren. Afgelopen week stond er in de Schuttevaer nog een advertentie voor een Chief Engineer voor Crystal Cruises. Op mijn website (vacatures) www.cruiseweb.nl vindt je de link, maar ook alle links naar rederijen (meestal met een employment site), informatie over het werken aan boord en honderden andere cruise links. Veel succes.

    Bert Hagenaar www.cruiseweb.nl

  • h.brink

    Alwin,

    Waarom niet terug naar de HAL? Ze zitten daar te springen om nederlandse officieren.Anders verliezen we het laatste stukje nostalgie ook nog!

    H.Brink-Ned. Cruise site

  • Alwin

    Meneer Brink,

    Hetgeen ik erg lastig vond, en velen met mij is het autocratische gedrag aanboord. Er wordt weinig getollereerd. Ik heb er 10 maanden achter elkaar gezeten zonder ooit eens een fatsoenlijke dag vrij, terwijl je maar 250,- (gulden) netto verdiend en een drankje al $1,- (dollar) kost aan boord. De verdienste aan boord als 4e wtk zijn ook belachelijk laag vergeleken met een goed amerikaans contract(bijv bij rccl). Ook na mijn tien maanden als stagaire heb ik nooit meer wat gehoord van de hal (wat erg raar is als je graag bemanning wilt hebben en houden). Tevens worden er in de machinekamer steeds meer indonesische officieren geintegreerd in het proces van de wachtsfuncties wat het toekomst perspectief ook minder maakt voor aanstromende officieren. Hieruit blijkt toch ook dat uw nostalgie door de hal zelf verwijderd wordt!

    met vriendelijke groet,

    Alwin

  • h.brink

    Alwin,

    Erg jammer dit te lezen. Officieren aan boord van HAL schepen varen toch onder een Nederlandse CAO? Is deze dan zo slecht? Hoe zit het dan bij de overige Carnival rederijen, de huidige eigenaar van de HAL.? Ik ben geen expert op dit gebied, doch alleen in maritieme zaken geinteresseerd. Het is echter buitengewoon treurig, dat het laatste stukje nederlandse passagiersvaart in 1988 van de ene op de andere dag is “verkwanseld” aan Carnival. Overigens zover ik weet wel met de bepaling het nederlandse karakter zoveel mogelijk te behouden.

    Veel succes.

    H.Brink - Ned. Cruise site

  • guido

    he alwin,

    ik vaar zelf ook als wtk, doch niet op de cruiseliners maar koopvaardij.

    dat ze nu steeds meer indonesiers in de wacht laten lopen wil niet zeggen dat er geen carrierre meer voor je is bij de Hal.

    wat wel zo is is dat wij als nederlanders een beetje te duur worden. maar dat is bij elke club zo.

    als je bij een amerikaanse club gaat varen krijg je natuurlijk geen poen als je thuis zit. en moet je ook veel onkosten zelf betalen. of krijg je die pas weer vergoedt als je opnieuw voor een volgende term aanmonsterd. ook kan ik mij niet voorstellen dat je zomaar een vast contract krijgt. maar ja, voorlopig nog zat werk in deze bussines dus koos werkeloos hoef je nooit te zijn.

    mazzel en succes met solliciteren.