vraagjes

• jessica

hallo ik ben jessica en had een aantal vragen,

ik zit al een tijd met het idee in mijn hoofd om op een cruiseschip te werken,alleen was het probleem altijd dat ik bang was dat ik het niet zou volhouden,nu zei een collega van mij dat je ook op een schip naar engeland kon zodat je maar een week of 2 weg bent,nu is mijn vraag of dat inderdaad zo is en zo ja waar ik de informatie kan vinden.

ik heb geen ervring,werk wel al 5 jaar in de horeca bij hetzelfde bedijf,de enige diploma's die ik heb zijn een vbo diploma en een diploma voor gastvrouw.

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen,alvast bedankt.

groetjes jessica

• guido

je bedoelt dus de ferryschepen. probeer eens kontakt te leggen met die bedrijven. bijv. north sea ferries en weet ik veel welke er nog meer zijn. er zijn er meerdere.

• Cruiseweb

Jessica,

Je antwoord op je vraag is ja en nee. De schepen die naar Engeland varen zijn geen echte cruiseschepen maar cruiseferries. Wel zijn ze ook zeer luxe en van alle gemakken voorzien. Je werkt als bemanning inderdaad ongeveer volgens een 14 dagen op/14 dagen verlof schema. Kijk voor meer informatie op de banensite van www.cruiseweb.nl en voor adressen en vacatures kijk je op de links naar cruiseferries. P&O North Sea Ferries vaart van Rotterdam naar Hull en DFDS Seaways van IJmuiden naar Newcastlle. Veel succes.

Bert Hagenaar www.cruiseweb.nl

• anne

Ik heb nu 2 keer op een cruiseschip gewerkt, en het bevalt me prima. Het is echt heel gezellig en het verdient redelijk tot goed. Er is een bedrijf in Breda dat voor de werving van personeel in Nederland zorgt. Via dat bedrijf heb ik dus al 2 keer werk gevonden op 2 verschillende cruiseschepen. Je kan met dit bedrijf in contact komen, door een e-mail te sturen naar :laurazadelhof@hotmail.com.

Je moet dan een solicitatiebrief schrijven en een c.v. opsturen. Het kost je €15,- ze helpen je dan met je keuze voor welk cruiseschip, welke baan, salaris en al dat soort dingen. het heeft me echt geholpen, en ik ga binnenkort weer via hun op een cruiseschip werken.