met een rolstoel op cruise

• rita

Heeft er iemand ervaring met een rolstoel op een cruiseschip.

Wij denken aan een cruise in Europa. Wij zijn een gezin bestaande uit 3 volwassenen waarvan één persoon rolstoel gebonden is.

• h.brink

Persoonlijk geen ervaring, het is zeker mogelijk, doch alleen op een beperkt aantal schepen. Meestal nieuwere schepen. Indien je nog meer zou willen weten, kijk op mijn website. De Nederlandse Cruise site http://members1.chello.nl/~h.brink01/

Indien er nog verdere vragen zijn kun je kontakt met mij opnemen.

Mvrg.

H.Brink

• Alwin

Meestal kan je goed terecht op cruiseschepen met een handicap, vooral bij holland america line hebben ze speciale gangways gebouwd om mensen op en van boord te helpen, maar let wel op als bij slechter weer (hoge deining) geankerd is met het schip wordt het vaak erg moeilijk om een rolstoel gebonden persoon over te zetten in een zogenaamde tender, dit kan zelfs gevaarlijk zijn. Bij de keuze maken van een cruise zou ik adviseren daarom goed te kijken naar de cruise bestemmingen, vermijd daarom gewoon de cruises met veel havens waar geankerd wordt!

in ieder geval heel veel plezier gewenst!

Alwin

• margreet

beste rita,

ik kan wel zeggen dat ik veel ervaring heb met cruisen. De laatste 6 jaar heb ik regelmatig een cruise gemaakt, vele landen bezocht van caribisch gebied tot middellandse zee. Wij hebben het cruisen ontdekt, en kunnen wel zeggen dat het SUPER is. ik zit zelf in een rolstoel, laat even weten wat je precies wilt weten.

margreet