Wie heeft al eens als passagier meegevaren op een vrachtschip?
Hoe zijn de ervaringen?
Is er ook tijd/gelegenheid om wat rond te kijken in de steden/landen die het schip aandoet?
Bij voorbaat dank voor de reacties en vriendelijke groet, :-)
Wendela
Uit eigen ervaring kan ik niet spreken, maar mijn buurman (van ver in de 70) heeft dit wel gedaan. Aangezien ik voor hem het adres van zo'n maatschappij voor hem op het internet had opgezocht, ontkwam ik natuurlijk na zijn terugkomst niet aan de verhalen .
Het is hem zeer goed bevallen (eens soort home comming, aangezien hij zelf heel lang gevaren had, beroepsmatig).
Luxe hutten (sommige vrachtschepen hebben zelfs een zwembad aan boord, kan ik me nog herinneren van een internetsite), en goed eten.
Sommige steden kun je bezoeken, het is afhankelijk van de grootte van de lading die gelost/ aan boord gehaald moet worden, andere steden doe je of te kort aan, of op een minder aantrekkelijk tijdstip. Maar echt veel tijd om in bepaalde landen rond te reizen is er niet, meestal is het de stad, en omgeving die je nog wel kunt bezoeken.
Helaas kan ik er niet veel meer over zeggen, maar aangezien er nog geen reacties stonden, dacht ik: alle beetjes helpen.
Groeten, en als je het doet: veel plezier.
Bedankt voor je reactie Eric!
Voor de belangstellenden: ik heb inmiddels wat sites gevonden van organisaties die reizen per vrachtschip aanbieden:
www.cargoshipcruises.nl
en
www.seatravel.nl
Als er interesse is wil ik onze ervaringen t.z.t. hier wel plaatsen.
Groeten, Wendela :-)
P.s. Wij (mijn man en ik) zijn zo midden 50.
Als manlief (binnenkort) met de vut is willen we veel gaan reizen, o.m. per boot.
Wendela schreef:
> Voor de belangstellenden: ik heb inmiddels wat sites gevonden
> van organisaties die reizen per vrachtschip aanbieden:
> www.cargoshipcruises.nl
> en
> www.seatravel.nl
Nog meer sites vind je op http://cruise.startpagina.nl onder ‘Freighter Cruises’
> Als er interesse is wil ik onze ervaringen t.z.t. hier wel
> plaatsen.
Dat zou mooi zijn.
Je leest ook een uitgebreide ervaring op http://www.vaart.nl/reizen/vrachtcruise
Veel plezier!
Groeten uit Bathmen/Nl,
Dirk van der Meulen
VAART!Info
Webmaster Dirk,
Bedankt voor de tips over Freighter Cruises en vaart.nl! :-)
Het verslag op vaart.nl had ik al eens gelezen maar de Freighter Cruises had ik nog niet ontdekt.
Onze ervaringen met een vrachtcruise zal ik t.z.t. hier laten weten.
Ik moet nog uitzoeken wat de beste tijd is voor de trip die wij voor ogen hebben.
Groeten, Wendela
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?