cruisen op de carribean

• patricia

Wij willen volgende vakantie begin mei gaan cruisen op de carribean. Wie heeft er wat tips over de schepen en routes.

• Cruiseweb

Patricia,

Je vindt alle informatie, rederijen, schepen en tips op mijn website.

Veel cruiseplezier toegewenst.

Bert Hagenaar

www.cruiseweb.nl

info@cruiseweb.nl

• Hans

Patricia,

Voor een goedkope cruise in de carribean kijk een op de site, www.vacationstogo.com. Dit is een amerikaanse site zeer goedkoop.

Mijn ervaring met deze site zijn zeer positief.

Boek je een cruise, maak geen gebruik van de excursies die de cruisemaatschappij je aanbiedt. In elke haven heb je de mogelijkheid om dit zelf veel goedkoper te regelen.

Hans.patricia schreef:

>

> Wij willen volgende vakantie begin mei gaan cruisen op de

> carribean. Wie heeft er wat tips over de schepen en routes.

• Ulrike Walker

Hallo Patricia,

Wij hebben al 2 keer een cuise gemaakt met Carnival Cruiselines en het is zo goed bevallen dat we over een week gaan we weer cuisen op de Carribean (Virgin Islands, Bahama's en de Dominicaanse Republiek) met deze rederij. Je moet wel van het Amerikaanse concept Party en Food houden. Het beste kun je een kijkje nemen op de site: www.CarnivalCruiselines.com Daar kun je de schepen en hun routes bekijken. Pakketreizen (incl. vlucht) kun je boeken bij D-reizen of Cruisetravel. De prijs valt ook erg mee. je moet wel rekening houden dat er bedieningsgeld word gevraagd op schepen en havengelden (belasting).

Veel plezier!

Ulrike Walkerpatricia schreef:

>

> Wij willen volgende vakantie begin mei gaan cruisen op de

> carribean. Wie heeft er wat tips over de schepen en routes.

• Arjen

Wij zijn net terug van de Adventures of the seas (Royal Caribbean). Dit is 1 het grootste cruiseschip ter wereld. De route was Southern Caribbean: Puerto Rico, San Juan-St. Thomas-St. Maarten-Antigua-Barbados. In totaal 7 nachten. De cruise was schitterend. We kwamen er wel achter dat als je via een Nederlands reisbureau boekt je te veel geld betaalt. Als je lang kunt wachten met boeken doe het dan rechtstreeks via internet, scheelt je vele honderden euro's. We verbleven nog een week in San Juan en zagen daar dezelfde cruise voor USD 350,00. Andere Nederlanders aan boord betaalden via internet USD 480,00 en boekten 2 maanden voor de cruise. Het hotel waar wij in zaten (Hampton Inn) was bijvoorbeeld via internet USD 169,00 en via het reisbureau USD 232,00 (omgerekend). Wij boeken normaal al onze vakanties via internet en gaan in het vervolg ook de cruise via internet boeken. Vliegtickets kun je natuurlijk ook via internet boeken, maar mijn ervaring is dat het vaak via een reisbureau goedkoper is. Al met al is het de moeite waard om enkele uurtjes over het internet te surfen.

De Adventure of the seas is werkelijk een prachtig schip. Na 8 dagen liepen we af en toe nog verkeerd. Volgend jaar komen er nog 2 nieuwe (grotere) schepen bij.

Mocht je meer info willen dan lees ik het wel.

mvg

Arjen

• Helen Siegel

Arjen, wij zijn op hetzelfde schip geweest, afvaart 26 oktober! ik zou erg graag met je in contact willen komen: ik verwerk mijn ervaringen in een verhaal voor een bekend reistijdschrift en zou je graag een paar vragen willen stellen. Indien je belangstelling hebt om mee te werken, neem dan alsjeblieft zo snel mogelijk contact op.

groet,

Helen

• Elly

A.s. zondag 7 december is er in het Hart van Nijkerk een informatiedag over cruises. Wllicht de moeite waard, er zullen vele cruise-rederijen zijn vertegenwoordigd.