de juiste maand?

• Helma

Hallo,

Wij willen graag een cruise maken door het Carribisch gebied in de maand september omdat dit zo'n beetje de voordeligste periode is.

Ik zou graag willen weten of dit wel aan te raden is qua weer, is het wel warm en regent het niet voortdurend? Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

Helma

• Hendrikus

Beste Helma,

De reden dat cruises in de maanden sept/okt/nov goedkoper zijn ligt aan het feit dat het dan in de Caribbean “hurricane season”is.

Dat hoeft geen probleem te zijn, want meestal vaart het schip dan om, om de storm te vermijden, of er wordt (heel soms) niet uitgevaren.

De route is in elk geval geenszins gegarandeerd.

Gr. Hendrikus.

• www.nedcruise.info

Hallo,

Op de pag. vaargebieden van mijn site staan naast de bestemmingen tevens het beste jaargetijde.

Mvrg

H.Brink

• Astrid

Gewoon gaan!!!!!!

Ik had precies dezelfde bedenkingen als jij, maar toch zijn we vorig jaar september gegaan en hebben absoluut!!! geen spijt; we hebben een heerlijke cruise in het westelijke deel van de Caribean gemaakt.

Heerlijk warm (vochtig) weer, zelfs midden op zee en 's nachts; binnen is het veel kouder vanwege de airco (omgekeerde wereld, naar buiten om op te warmen).

Het regent zeker niet voortdurend; wij hebben 1 x een flinke bui gehad op zee en dat was tegen de nacht. Verder de hele week schitterend droog warm weer. Maar ja, het weer is natuurlijk nooit een garantie als je op vakantie gaat…

Het is inderdaad hurricane season, maar die loopt al vanaf mei. En als er heel toevallig eentje in jouw vakantieperiode en ook nog op jouw vaarroute in de buurt is, kiest het schip een alternatieve haven of als je nog aan boord moet, kun je 'of meegaan met de dan aangeboden alternatieve route (ook geen straf als je nog nooit daar gecruised hebt, lijkt me) of je kan de cruise annuleren en krijg je je geld terug (huur je voor dat geld een auto en ga je lekker in Florida rondtouren, ook leuk).

Doen hoor, het is zoooooooooooo leuk!

Groetjes,

Astrid

• paaskonijn20

sorrie maar wij zijn echte cruise mensen en ik kan je verzekeren dat ceptember totaal de verkeerde maand is om te cruisen het kan wel goedkoop zijn maar zeker niet doen je kan geluk hebben maar het is een slechte maand wat het weer betreft het is normaal een zeer stormige perioden dat is de reden dat het zo goedkoop is dus niet doen spaart liever wat langer en geniet van je cuise want het is zalig maar niet in ceptember wat de caraiben betreft mischien in de middelandse zee

• paaskonijn20

wij zouden wel graag willen weten welke de beste maand is om alaska aan te doen graag reactie het konijnAstrid schreef:

>

> Gewoon gaan!!!!!!

>

> Ik had precies dezelfde bedenkingen als jij, maar toch zijn

> we vorig jaar september gegaan en hebben absoluut!!! geen

> spijt; we hebben een heerlijke cruise in het westelijke deel

> van de Caribean gemaakt.

> Heerlijk warm (vochtig) weer, zelfs midden op zee en 's

> nachts; binnen is het veel kouder vanwege de airco

> (omgekeerde wereld, naar buiten om op te warmen).

> Het regent zeker niet voortdurend; wij hebben 1 x een flinke

> bui gehad op zee en dat was tegen de nacht. Verder de hele

> week schitterend droog warm weer. Maar ja, het weer is

> natuurlijk nooit een garantie als je op vakantie gaat…

>

> Het is inderdaad hurricane season, maar die loopt al vanaf

> mei. En als er heel toevallig eentje in jouw vakantieperiode

> en ook nog op jouw vaarroute in de buurt is, kiest het schip

> een alternatieve haven of als je nog aan boord moet, kun je

> 'of meegaan met de dan aangeboden alternatieve route (ook

> geen straf als je nog nooit daar gecruised hebt, lijkt me) of

> je kan de cruise annuleren en krijg je je geld terug (huur je

> voor dat geld een auto en ga je lekker in Florida rondtouren,

> ook leuk).

>

> Doen hoor, het is zoooooooooooo leuk!

>

> Groetjes,

> Astrid

• Joyce

Weten jullie een mooie route in de caribean???

We houden van palmbomen en witte stranden en VEEEL groen meid van 19 en man van 21….

We hebben nog nooit gecrouse t en zijn erg beniewd…. enuh wat is dan de beste maand??????????

groet joycepaaskonijn20 schreef:

>

> sorrie maar wij zijn echte cruise mensen en ik kan je

> verzekeren dat ceptember totaal de verkeerde maand is om te

> cruisen het kan wel goedkoop zijn maar zeker niet doen je kan

> geluk hebben maar het is een slechte maand wat het weer

> betreft het is normaal een zeer stormige perioden dat is de

> reden dat het zo goedkoop is dus niet doen spaart liever wat

> langer en geniet van je cuise want het is zalig maar niet in

> ceptember wat de caraiben betreft mischien in de middelandse

> zee

• paaskonijn20

allo Joyce. als je van witte standen houd moet je geen cruise doen maar naar srilanka op vakantie gaan men zegt dat daar adam en eva gewoond heeft ,daar weet ik natuurlijk niets van maar dat de stranden er hagel wit en zeer romantis zijn dat kan ik je wel verzekeren en de beste kant van de caraiben is de kant st thomas

st lutcia de maagden eilanden ik vergeet altijd of dat het westen of zuiden is in ieder geval niet de kant van mexico dat is mijn mening maar het blijft persoonlijk

wij cruisen al jaren in het voorjaar en vinden dat de beste perioden buiten de winter perioden natuurlijk , rond nieuwjaar is De perioden bij uitstek maar wel duur