Regency cruises

• Thijs

Hallo iedereen,

Ik wilde graag werken op een cruise schip en ik solliciteerde op een functie als bakker/ pastry van Regency yachts/ trading company.

Dit bedrijf had goede papieren, contracten voor het werken op een van hun schepen. Alles was in orde, dus ik had mijn baan opgezegd hier in Nederland.

Na een vlucht naar Genua (die ik zelf betaald heb!!) kwam een medewerker van hun zou mij ophalen in Genua, hier in Genua zou ik mijn contract tekenen en dan vanauit Genua naar Dubai (VAE) vliegen.

Na het tekenen van het contract en het betalen van $750,- als borg moest ik met de trein naar Parijs en vanuit daar het vliegtuig naar Dubai nemen. Vanuit Genua was niet mogelijk omdat er een staking was op het vliegveld.

Hier in Parijs zou weer iemand anders me op komen halen. Die persoon was er du niet. Ik bellen naar hun hoofdkantoor. Opeens was niemand meer te bereiken en bleek het oplichting te zijn.

Zwaar opgelicht dus!

Ondanks deze toch wat mindere ervaring wil ik toch nog ervaring opdoen op een cruise schip.

Ik heb al 20 cruise maatschappijen brieven geschreven maar nog steeds niks vernomen. Cruiseinfo. nl vind ik ook maar vreemd, moest ik ?70,- betalen voor een info dag en zij zouden dan bemiddelen. Toch maar niet gedaan dus en maar op eigen houtje iets gezocht.

Kan iemand mij tips geven want ik wil nog steeds werken op een cruiseschip?!?!?!

p.s. Als het bedrijf je vraagt al bij je intake gesprek je borg te betalen, doe dit niet maar betaal pas als je daadwerkelijk op het schip bent.

Met vriendelijke groet,

Thijs SLuysmans

• Thijs

Sorry het bedrijf waar ik €70,- moest betalen en dan zouden zij bemiddelen is niet cruise info maar cruiseweb.nl!!

• Maarten

Waarom heb je dan betaald????? ben je dan zo naief…of lijkt dat dan maar zo!

Je geeft een vreemd iemand euro 750.00 ,zonder enige zekerheid!

Opletten de volgende keer!

groetjes, maarten

• www.nedcruise.info

De door jou genoemde Regency cruises bestaan niet eens.

Het lijkt me een beetje naief om zonder goede voorlichting zomaar € 750 te betalen.

Er zijn wel degelijk goede adressen, die bemiddelen bij werk zoeken op een cruiseschip (trouwens heel hard werken), zonder van te voren geld te vragen.

Kijk eens op Link pag. van mijn site.

Mvrg.

www.nedcruise.info

• Cruiseweb

Beste Thijs,

Ten eerste, BETAAL NOOIT BORG om op een cruiseschip te mogen gaan werken. Dit is bij een bonavide rederij of agent niet aan de orde. Wel moet je vaak zelf de eerste reis je vliegticket betalen, dat is een garantie voor de rederij dat jij het contract nakomt.

Het bedrijf waar je (ruim) € 70,- moet betalen is Info-Cruise International en daar heb je inderdaad een info dag waar je een paar adressen krijgt en nog zelf moet solliciteren! De barschool.nl is ook van hun en werkt volgens het zelfde principe.

Op mijn site Cruiseweb moet je sinds kort ook eenmalig € 10,- betalen, dit is puur voor mij om de kosten die ik aan de site besteed (provider, kranten, magazines, enz). te dekken. Ook gaat heel veel van mijn vrije tijd op aan het bijhouden van de site en het beantwoorden van de vele vragen die ik vrijwel dagelijks ontvang.

Voor die € 10,- kan je inloggen op mijn banensite met werkelijk ALLE adressen van REDERIJEN, CONCESSIONS en AGENTSCHAPPEN die personeel werven voor cruiseschepen. Alle adressen zijn van zeer betrouwbare firma's. Ook vindt je op de site een voorbeeld sollicitatie brief, CV, formulieren voor bijvoorbeeld visums en alle informatie vanaf het solliciteren tot aan de leef en werkomstandigheden aan boord.

Daarnaast kan je mij voor, tijdens en na je sollicitatie raadplegen voor hulp.

Ik ben momenteel ruim 7 jaar werkzaam op cruiseschepen van verschillende rederijen als scheepsfotograaf en internet manager en heb in die jaren een schat aan ervaring opgedaan over alle zaken en problemen die komen kijken bij het werken op een cruiseschip…

Bert Hagenaar

Cruiseweb

Veerweg 4

5335 LB Alem

Nederland

www.cruiseweb.nl

info@cruiseweb.nl

• Thijs

Hallo,

Ik ben aan regency cruises gekomen via een headhunter.

Deze headhunter had alles gecheckt. en we hadden allebei contact met de maatschappij gehad.

Het bedrijf bestaat wel, we hebben dit allemaal nagetrokken via de politie in Italië en de politie hier. Alleen hanteren ze niet de naam Regency.

De man die mij kwam ophalen had alle papieren en kon zich legitimeren,

Alles was in orde dus ik was helemaal niet naïef,

Het was allemaal gecheckt, alleen deze man werkte dus schijnbaar niet (meer) bij het bedrijf. Het schijnt dat hij een ex werknemer van het bedrijf is geweest en zo op wraak wil zinnen.

Direct brieven schrijven na de cruiselines heeft denk ik niet veel zin, heb ik al naar verscheidene gedaan, maar ze sturen terug dat ze niemand nodig hebben of via headhunters werken.

Bert: Mag ik je vragen in welke sectors deze agentschappen werken?

Ik heb namelijk al enkele agentschappen toegschreven maar deze schreven terug dat ze niet in bakker (pastry (chefs) ) geinteresseerd waren….

Mag ik je ook vragen welke functie jij hebt gehad op de schepen?

Groetjes Thijs