Hallo iedereen,
Ik wilde graag werken op een cruise schip en ik solliciteerde op een functie als bakker/ pastry van Regency yachts/ trading company.
Dit bedrijf had goede papieren, contracten voor het werken op een van hun schepen. Alles was in orde, dus ik had mijn baan opgezegd hier in Nederland.
Na een vlucht naar Genua (die ik zelf betaald heb!!) kwam een medewerker van hun zou mij ophalen in Genua, hier in Genua zou ik mijn contract tekenen en dan vanauit Genua naar Dubai (VAE) vliegen.
Na het tekenen van het contract en het betalen van $750,- als borg moest ik met de trein naar Parijs en vanuit daar het vliegtuig naar Dubai nemen. Vanuit Genua was niet mogelijk omdat er een staking was op het vliegveld.
Hier in Parijs zou weer iemand anders me op komen halen. Die persoon was er du niet. Ik bellen naar hun hoofdkantoor. Opeens was niemand meer te bereiken en bleek het oplichting te zijn.
Zwaar opgelicht dus!
Ondanks deze toch wat mindere ervaring wil ik toch nog ervaring opdoen op een cruise schip.
Ik heb al 20 cruise maatschappijen brieven geschreven maar nog steeds niks vernomen. Cruiseinfo. nl vind ik ook maar vreemd, moest ik ?70,- betalen voor een info dag en zij zouden dan bemiddelen. Toch maar niet gedaan dus en maar op eigen houtje iets gezocht.
Kan iemand mij tips geven want ik wil nog steeds werken op een cruiseschip?!?!?!
p.s. Als het bedrijf je vraagt al bij je intake gesprek je borg te betalen, doe dit niet maar betaal pas als je daadwerkelijk op het schip bent.
Met vriendelijke groet,
Thijs SLuysmans