HAL

• Dorine

Ik ben van plan om een cruise te gaan maken op de HAL.

Met name de Rotterdam heeft mijn voorkeur, varende in het Caribische gebied.

Heeft iemand ervaring met deze boot?

In welke maanden is het het beste ‘cruisen’? rekening houdend met zowel prijzen als weer…

Daarnaast heb ik zelf de leeftijd van 20 (medereizigster is overigens wel ouder), is het voor iemand van die leeftijd leuk vertoeven?? ;-)

Zijn er nog andere aan te bevelen boten (4/5 sterren, panama/oa nl'se antillen)?

Mvg, Dorine.

• Ine

Wij hebben gecruisd op de Amsterdam, die precies gelijk is aan de Rotterdam. Uitstekend bevallen.

In het Car,ibnisch gebied loop je tussen juni en december een (kleine) kans op een orkaan. Voorjaar en winter zijn dus de beste tijd daar.

Aan boord worden kennismakingsavonden gehouden voor alleenreizenden/jongeren om elkaar te leren kennen.

Over het algemeen zal de leeftijd wel boven ca. 40/50 jaar zijn.

Bij Carnival Lines is de leeftijdgrens meestal lager.

Ine

Dorine schreef:

>

> Ik ben van plan om een cruise te gaan maken op de HAL.

> Met name de Rotterdam heeft mijn voorkeur, varende in het

> Caribische gebied.

>

> Heeft iemand ervaring met deze boot?

> In welke maanden is het het beste ‘cruisen’? rekening houdend

> met zowel prijzen als weer…

>

> Daarnaast heb ik zelf de leeftijd van 20 (medereizigster is

> overigens wel ouder), is het voor iemand van die leeftijd

> leuk vertoeven?? ;-)

>

> Zijn er nog andere aan te bevelen boten (4/5 sterren,

> panama/oa nl'se antillen)?

>

> Mvg, Dorine.

• I.Boekee

Beste Dorine

Ik heb begrepen dat jij een cruise wilt gaan maken met de HAL.

In de leeftijdsgroep waar jij in zit is het verstandiger om met Carnival of Royal Caribbean ( voyager class schepen) mee te gaan.

Op deze schepen is het namelijk perfect vertoeven voor zowel jong als oud.

Maar ik weet natuurlijk niet wat jij verwacht van een cruise?

Voor het zelfde geld vindt jij het wel geweldig op een schip van de HAL, ik moet wel zeggen als jij nog niet eerder een cruise hebt meegemaakt zal jij je abslotuut vermaken op 1 van de HAL schepen, alleen de gemiddelde leeftijd zal wel een stuk hoger liggen dan dat jij zelf bent.

Ik ga zelf 14 mei a.s. met de Grand Princess mee van Princess cruises, ik vertrek vanuit Rotterdam en dan door naar Hamburg, Oslo en Kopenhagen.

Mocht je eventueel nog vragen hebben omtrent cruisen of wat voor een schip je moet kiezen laat het mij dan even weten.

Ik ben trouwens 29 jaar oud dus ook zeker nog niet bejaard.

Groetjes van Ivo Boekee

www.minicruise.flashpage.nl

• www.nedcruise.info

Dorine,

HAL is een prima rederij, doch niet echt iets voor jonge mensen muz. van de nieuwere Vista klas schepen.

Verder adviseer ik je even het bericht te lezen wat ik heb gezonden op de vraag cruise in caribbean.

Mvrg.

H.Brink

www.nedcruise.info

• Dorine

Bedankt voor jullie reacties!

Ik las al eerder over deze nieuwere schepen…Welke schepen betreft dit precies?? Zijn dit de schepen uit bouwjaar 2001/02/03 of een dergelijke?

MVG, Dorine

• matthias

dag dorin

ik heb al 5 keer een cruise gemaakt met de hal

waaronder 2 keer met de rotterdam

1 keer in europa

en 1 keer in het carabisch gebied

dat is een echte aanrader

maar wie er ook zeer erg geschikt is van de hal voor in de caraiben is het zusterschip de amsterdam

en de beste maand is augustus/september

bon voyageDorine schreef: