Cruise voor de zakelijke markt

• Anne

Beste Prikbord Bezoeker,

Ik heb een vraag aan de cruise industrie (die ook op deze site is te bereiken als ik de andere berichten bekijk):

Ik ben momenteel bezig met mijn afstudeeronderzoek, welke zich richt op de zakelijke markt voor de cruise industrie; met name de mogelijkheid tot het houden van congressen op cruise schepen.

Ik vroeg me af hoe groot dit fenomeen is; wereldwijd & in Nederland. Of de zakelijke markt actief wordt benaderd door de cruise liners en welke voorzieningen zij speciaal treffen om deze markt tegenmoed te komen?

Graag krijg ik uw reactie! Alvast bedankt!

• Jan

Mogelijkheid hiertoe zijn kanaalcruises (rondvaartboten). Neem contact op met TUI Neederland. Zij hebben hier een kleinschalig onderzoek naar gedaan.Anne schreef:

>

> Beste Prikbord Bezoeker,

>

> Ik heb een vraag aan de cruise industrie (die ook op deze

> site is te bereiken als ik de andere berichten bekijk):

>

> Ik ben momenteel bezig met mijn afstudeeronderzoek, welke

> zich richt op de zakelijke markt voor de cruise industrie;

> met name de mogelijkheid tot het houden van congressen op

> cruise schepen.

>

> Ik vroeg me af hoe groot dit fenomeen is; wereldwijd & in

> Nederland. Of de zakelijke markt actief wordt benaderd door

> de cruise liners en welke voorzieningen zij speciaal treffen

> om deze markt tegenmoed te komen?

>

> Graag krijg ik uw reactie! Alvast bedankt!

• Ben

Beste Anne,

Er worden talloze congressen gehouden op cruise-schepen voor gemiddeld een dag of drie, vier. Dat was in de jaren zestig al zo, toen ikzelf meevoer (1962) met de Nieuw Amsterdam (HAL) van Rotterdam naar de Noorse fjorden. Het ging toen om een international advertising Convention Cruise, waar alle grote uitgevers in Europa voor werden uitgenodigd. Als speciale gast was toen prins Bernhard voor een dag aan boord. Zo'n celebrity trekt natuurlijk veel klanten.

Succes met je onderzoek!