info werken op een cruiseschip

• Nathalie

Hoi

Wie heeft er info voor mij betreft het werken op een cruiseschip?

Heb je daar diploma's/ervaring voor nodig ongeacht het werk wat je gaat doen?

Of kan je bijv ook bedden opmaken, afwashulp of schoonmaken of weet ik veel wat doen?

Ik heb ooit gehoord dat het heel goed moet verdienen. Natuurlijk mooi meegenomen om snel veel geld te verdienen.

Wie kan mij er iets meer over vertellen?

Alvast bedankt voor de reacties

Nathalie

• nederlandse cruise site

Nathalie,

Ik denk dat het de verkeerde instelling is, om op een cruiseschip te willen gaan werken met de gedachte om snel veel geld te verdienen.

Het is hard werken en de verdiensten zijn bepaald niet hoog, althans niet voor de lagere beroepen.

Verder moet je echt wel een beroep hebben en goed in tenminste Engels zijn. Mocht dit allemaal niet afschrikken, kun je op mijn website op de pag. links (onderaan) een aantal links naar oa. bemiddelingsburo's vinden. Trouwens je kunt ook de links naar de rederijen aanklikken, aangezien de meeste wel een vakature of jobcentre pag. hebben.

Veel succes!

Mvrg.

H.Brink - www.nedcruise.info

• sebastiaan

ook ik ben zeer geinteresseerd in werken op een cruiseschip aangezien ik op dit moment niet weet welke opleiding ik wil gaan volgen en ik daarom een jaar wil gaan werken.

Ik heb helaas geen diploma's behalve mavo en havo.

Geld maakt me niet veel uit ( het moet natuurlijk niet zo zijn dat ik moet rond zien te komen van een hongerloontje)

Het gaat mij vooral om werkervaring, het leren van andere talen, het omgaan met werken, het ontmoeten van nieuwe mensen en natuurlijk het avontuur.

mocht iemand mij kunnen helpen bij het vinden van bijvoorbeeld een baan als steward: sebastiaan_milius@hotmail.com

• Tim

Voor het avontuur hoef je het niet te doen.

Ik ken mensen die net zoals jullie, dus zonder specifieke diploma's, hebben gewerkt aanboord van cruiseschepen.

Het enige wat ze hebben moeten doen is hard werken.

Een baantje waar je voor aangenomen zou kunnen worden moet je in de hoek van de horeca zoeken of achter sevicebalies.

Je kan net zo goed ergens in een hotel gaan werken.

Als je het voor het varen zou doen, dan zou ik naar een zeevaartschool gaan. Maar dat is denk ik niet het geval.

Succes