ervaringen uitwisselen over werken op cruiseschepen

• jadore

Hoi Allemaal ,

Ik ben op zoek naar mensen die ervaringen met mij willen uitwisselen over het vinden van werk op een cruiseschip. Ikzelf ben al ruim 6 maanden bezig om een baan te krijgen , en ik vind het erg moeilijk. Ik ben wel al aangenomen via cruisecontrol , maar die ervaren op dit moement ook moeilijkheden om mensen te plaatsen. Ik moet er wel bij zeggen dat ze erg hun best doen en mij goed op de hoogte houden. Wat Ik vind van alle site en forums dat iedereen maar constant aan het zoeken is , maar dat niemand de behoefte voelt om te delen hoe ver of wat ze gedaan hebben om aan een baan te komen , Ook degene die het lukt vertellen nooit via welk brijf het is gelukt. Dus vandaar deze oproep om mekaar te helpen , dus laat weten wat je tot nu toe gedaan hebt en hoe je zover gekomen bent. Als je vragen aan mij hebt stel ze en ik zal uiteraard vertellen wat ik tot nu toe heb gedaan

groetjes

Jadore

• Cruiseweb

Goed idee, hoop dat er veel reacties op komen. Ook ben ik zeer benieuwd naar reacties van personen die gesolliciteerd hebben bij Cruise Control of EEN SEMINAIR GEVOLGD HEBBEN BIJ INFO CRUISE INTERNATIONAL. Wat ik vooral wil weten of ze inderdaad via dat bureau aan een baan geholpen zijn, enz. Een seminair bij Info Cruise International kost zo'n € 100,- en vrij regelmatig ontvang ik klachten van personen die het seminair gevolgd hebben en totaal niet (verder) geholpen worden door Michel van der Pol. Dus kom maar op met alle positieve of negatieve ervaringen…

Ikzelf ben 7 jaar geleden na (heel) veel sollicitatiebrieven en brieven erna om mijn gegevens nogmaals onder hun aandacht te brengen aangenomen als scheepsfotograaf voor Image Photo Services. Ik had toen een interview in Londen en kon enkele weken later beginnen. Heb bijna 3 jaar voor Image gewerkt en wilde toen iets anders. Ruim 2 jaar geleden een sollicitatiebrief naar MTN Digital Seas International (Internet Cafe) gestuurd en regelmatig om de 3 a 4 weken nogmaals een (kort) briefje gestuurd dat ik nog steeds zeer geinterreseerd was in een baan. Na ruim een jaar namen zij eindelijk telefonisch contact met mij op en had ik een interview en test per telefoon. Ik ben toen aangenomen en kon enkele weken later beginnen op een cruiseschip als Internet Cafe Manager, wat ik nu nog (met veel plezier) doe.

Solliciteer bij zoveel mogelijk rederijen en/of consessions en stuur na enkele weken een kort (e.mail)bericht dat je nog steeds geinterreseerd bent. Herhaal dit eventueel om de paar maanden. Er is een kans dat ze “gek van je gezeur” worden maar uit ervaring weet ik dat ze je eerder een kans geven omdat je zoveel interesse toont en dus serieus een baan op een cruiseschip zoekt.

Voor info, tips en adressen www.cruiseweb.nl

Bert

• dion meels

Hallo,ik ben 10 jaar geleden begonnen te werken op cruise schepen in 1994,ik ben toen naar de de cursus van info-cruise geweest en ik heb er heel veel aan gehad,want er was verder niks waar je wat te weten kon komen over het leven en werken op cruise schepen,van mij uit niks dan goeds!!

Ik wilde graag naar seabourn ,dit is een 5 sterren plus cruise line maar ik wilde er niet heen zonder scheeps ervaring.

Ik ben dan begonnen op de nordic prince van de RCCL als busboy en zeer snel naar waiter en dan een contract van 6 maanden van vaak 16-17 uur werken

met af en toe een middag vrij kopen voor $100(emb.$150!) Maar hoe je het ook bekijkt als je niet aan de drugs zit zoals velen daar houd je het moeilijk vol.

Ik heb het afgemaakt omdat ik nooit iets niet afmaak maar hier wilde ik nooit meer terug.

Daarna ben ik naar seabourn gegaan voor 18 contracten! van commis t&m asst maitre d`hotel.

Hier word je vrij makkelijk aangenomen als je wat high class hotel ervaring hebt.

Ook sturen ze nieuwe mensen naar" college at sea'' op de Qm2 of de QE2 daar krijg je alle certificaten zoals usph en safety course,enviremental certificate en heb je overdag les over het product en werk je ook dagelijks(betaald) mee,om je klaar te stomen voor het echte werk op een van de cunard of seabourn schepen.

Maar ik kan het moeilijk geloven dat het zo moeilijk is om aangenomen te worden,ik ben nu gestopt na 10 jaar varen maar als ik weer zou willen varen zou ik de personeels manager op een shore-side kantoor bellen van de cruise line waar je wil gaan werken, dan ben je al met een voet binnen.

Op de site seabourn.com staat ook een link naar banen in deze cruise-line.

Happy sailing!!!

dion meels,ex crew.

• jadore

bedankt voor je reactie dion ,

Ik ga inderdaad bellen met de personeelsafdelingen in miami. Maar het is echt niet meer zo makkelijk als 10 jaar geleden er is heel veel veranderd en ook zij leiden onder de economische malaise in de toerisme. Maar ik ga je advies opvolgen en hou je op de hoogte

groetjes

Jadore

• dion meels

Hoi jadore! je moet het kantoor in southhampton bellen daar zit de personeels afdeling van seabourn en cunard,stuur me effe een e-mail naar mijn adres en dan geef ik het je graag

groeten,dion

123elvisandme@elvis.com

• Petra

Hey,

ben zelf sinds enkele maanden bezig brieven te schrijven naar een aantal maatschappijen. Sommige waren gewoon open sollicitaties, andere gerichte naar aanleiding van vacatures op hun internetpagina, maar helaas ook weinig gehoord. Natuurlijk ook erg veel mensen die op een cruise ship aan de slag willen nietwaar??! Zoals Bert ook zegt gewoon aan hun kop blijven zeuren en brieven blijven sturen… Ik heb ook bij Cruise Control gesolliciteerd enkele maanden geleden, verder nog helemaal geen reactie. Heb ze telefonisch proberen te bereiken maar dat lukte niet. Ook op mijn email naar hun nog geen reactie gehad, zullen waarschijnlijk niet veel werk hebben zodat ze geen mensen kunnen plaatsen. Heb net twee weken gewerkt op een river cruise ship, iets kleiner maar zeker ook de moeite waard! Moet ook ergens beginnen nietwaar, zolang het wachten op een reactie is?!

Groetjes

Petra

• dion

Hallo petra! heb je op dat rivier schip ontslag genomen na 2 weken?

gr,Dion.

• Petra

He Dion,

Nee heb geen ontslag genomen. Was voor twee weken aangenomen om als aanspreekpunt te dienen voor de Nederlandse gasten. De binnendienst bestond vnl uit Slowaken die wel wat Duits of Engels konden, maar voor de gasten bleek dat soms wel moeilijk te zijn.

Ga nu dus gewoon verder op zoek naar een leuke job op een cruise schip, dus ik houd me aanbevolen!!

Petra