The cruise op TV

• Ivo

Beste cruisefan's

Vanaf afgelopen zondag is er een televisie programma gestart die precies laat zien hoe het werkt om op een cruiseschip te werken ik denk dat als mensen op een cruiseschip willen gaan werken dat het zeker de moeite loont om deze serie te bekijken.

En voor de echte cruisefan's is het ook wel eens leuk om achter de schermen van een cruiseschip te kijken.

Het programma is iedere zondagavond op rtl4 van 23:30 tot 24:00 te zien.

Veel kijkplezier!!!!!!!!!!!!

Groeten van Ivo Boekee

www.minicruise.flashpage.nl

• Ivo

Het schip waar dit zich afspeelt is de Island Escape de voormalige Viking Serenade van Royal Caribbean.

• Daniella

Hallo allemaal,

Moet er wel even zeggen dat dit een erg antiek schip is en dat het niet echt alleen maar werkelijkheid is. Vorige week zag je dat de kapitein een purser een compliment kwam geven wat betreft haar goede inzet en werk. Dit zal dus NOOIT in het echt gebeuren. Ivo schreef:

• Ivo

Beste cruisefan's

Ik kan Daniella absoluut gelijk geven wat betreft de ouderdom van het schip.

Het schip is namelijk in 1982 gebouwd voor DFDS SEAWAYS en ze is gaan varen onder de naam Scandinavia helaas is dit van hele korte duur geweest ze heeft van 1982 tot 1984 van New York naar Freeport ( bahama's) gevaren en is toen overgeplaats naar de route Oslo-Copenhagen.

Het schip is in 1985 verkocht aan Sundance cruises en is gaan varen onder de naam Stardancer, in 1987 heeft Royal Caribbean haar aangekocht en is gaan varen onder de naam Viking Serenade tot 2002 .

Royal Caribbean heeft nog steeds 50% van de aandelen in de rederij Island cruises.

En wat betreft dat de kapitein van het schip een purser een complimentje geeft zal in de praktijk ook niet dagelijks gebeuren het blijft natuurlijk televisie .

Het neemt niet weg dat ik als cruisefan het wel leuk vind om naar te kijken.

Groetjes ivo

• Cruiseweb

Hier is niet alleen de ouderdom van het schip van belang maar ook vooral dat de opnamen waren tijdens de eerste reizen van het schip als Island Escape. De eerste weken dat een schip in de vaart is komen er altijd veel problemen boven water en ook het personeel is dan nog niet vertrouwd met het schip en scheepsleven aan boord. Zelfs het grootste en meest luxe cruiseschip de Queen Mary II (5***** schip) en bijvoorbeeld de Pride of Aloha (NCL America, het eerste cruiseschip sinds lange tijd met 100% Amerikaanse bemanning) had soortgelijke problemen tijdens de eerste paar weken. Na een aantal weken zijn de meeste grote en kleine storingen verholpen en heeft de crew zijn draai gevonden en werkt veel functioneler. Enkele jaren geleden was er ook een soortgelijke serie op de tv, ook The Cruise, maar dan gefilmd op de Galaxy van Celebrity Cruises. Hier ging alles veel beter omdat de crew al ervaring had opgedaan op zusterschepen. ook was dit een gloednieuw schip en niet een ooit omgebouwde cruiseferry, wat de Island Escape inderdaad is, die in haar leven vele malen herbouwd en gerepareerd is.

Bert

www.cruiseweb.nl

info@cruiseweb.nl

• Ivo

Hallo allemaal

Ik heb het afgelopen zondag weer gezien en ik moet eerlijk zeggen dat ik het echt voor de passagiers geweldig vond dat zij 50% van hun cruisesom terug kregen en ze kregen nog een gratis volledig verzorgde cruise aangeboden door Island Cruises en ik moet zeggen dat hier de meesten rederijen nog een puntje aan kunnen zuigen.

Natuurlijk is het schip verouderd en zal deze van binnen niet zo mooi zijn als een ander modern cruiseschip maar ik weet zeker als je gek op de zee bent dat je met de Island escape ook een geweldige cruise kunt meemaken want ik kan ook andere schepen die nog veel ouder en armoediger zijn dan de Island Escape en zelf daar kun je een leuke cruisevakantie beleven.

Ik zeg maar zo een cruise is wat je er zelf van maakt!

Groeten van Ivo