ultra voyager

  • Ivo

    Hallo allemaal

    Is er iemand die al wat meer kan vertellen over de nieuwste ultra voyager schepen van Royal Caribbean.

    Ik heb namelijk ook al uit heel betrouwbare bronnen gehoord dat Carnival bezig is met Ficantieri om twee schepen te bestellen van ongeveer 180.000GRT deze schepen zouden in de vaart moeten gaan komen de eerste in 2007 en de tweede in 2008.

    Als deze onderhandelingen uit komen dan denk ik waar eindigt dit.

    Want de koste van deze schepen worden al geschat op zo'n 1 miljard dollar.

    Groetjes Ivo

  • Henri

    Beste Ivo,

    snuffel eens op:

    http://www.cybercruises.com/newsfile.htm

    http://www.cruise-community.com/Headlines.asp

    http://www.e-cruiseworld.com/

    http://www.shipboardcruiser.com/

    Succes en groetjes,

    Henri.

  • Ruud van der Woude

    Hoi Ivo,

    Je moet eens kijken bij de scheepswerf Kvaerner Masa-Yards, onder de rubriek news. Hierin wordt verteld dat de tweede Ultra Voyager is besteld.

    Groetjes Ruud,

    http://www.Cruiselife.nl/

  • Cruiseweb

    Royal Caribbean International heeft inderdaad afgelopen week een 2e ultra voyager (160.000 BRT) besteld bij de Finse scheepswerf Kvaerner Masa Yard. En inderdaad Carnival Cruise Lines heeft plannen om bij de Italiaanse scheepswerf Fincantieri 1 of meerdere nieuwe schepen van 180.000-190.000 BRT. Van een definitieve order is nog geen sprake, waarschijnlijk mede door de huidige zeer dure Euro tov de Dollar. In de jaren 50-70 was vooral van belang wie het snelste schip had en daarmee de Blauwe Wimpel veroverde. Sinds eind jaren 90 gaat het nu om wie het grootste schip in de vaart heeft. eerst was er de Carnival Destiny 101.353 BRT, toen de Grand Princess van 109.000 BRT maar uiteindelijk ging de eer naar RCI voor de Voyager of the Seas (inmiddels met 4 zuster schepen) van 142.000 BRT. CCL, de concurent van RCI en mede eigenaar van ondermeer Cunard Line en de Holland America Line bracht vorig jaar met veel publiciteit de 150.000 BRT grote Queen Mary II uit, momenteel het grootste passagiersschip ter wereld. Tijdens de bouw van de QM II had RCI al bekend gemaakt 1 of 2 grotere uitvoeringen van de Voyager besteld te hebben. Kort daarop kondigde CCL aan plannen te hebben voor 1 of meerdere 180.000-190.000 BRT grote schepen. BRT is trouwens niet het gewicht van het schip maar de totale inhoudsmaat in kubieke meter van alle ruimten aan boord van een schip.

    Bert

    www.cruiseweb.nl

    info@cruiseweb.nl

  • Ivo

    Bedankt Bert

    Ik gooide namelijk het balletje op van een carnival schip van 180.000BRT op een amerikaans cruiseforum maar deze geloofde mij niet helaas want ik en jij uiteraard weten dat het absoluut nog niet definitief is maar dat er zeker gesprekken over zijn.

    Het lijkt net of er een geheim schuild achter de Ultra Voyager want er wordt maar heel weinig over bekent gemaakt.

    Bijvoorbeeld een voorlopige lay-out van het schip.

    JAMMER en ik ben echt over het hele net hiernaar op zoek geweest.

    Groeten van Ivo

  • nederlandse cruise site

    De schepen worden steeds groter, doch de vraag is, of dat nog leuk is voor passagiers. Wat te denken van zo'n 4000 passagiers op een leuk Caribisch of Middellandse zee eilandje. Dan moet er toevallig ook nog niet een paar andere schepen op dezelfde dag aanmeren. Naar mijn mening is de cruisewereld bezig haar eigen handeltje om zeep te helpen. Gelukkig beginnen een paar Caribische eilanden ook in te zien, dat zo'n toeloop niet te verwerken is en wil men paal en perk stellen aan het aantal passagiers.

    We spreken dan nog niet eens over het feit, dat het een keer mis gaat en dat gaat het zeker. 4000 passagiers + 2600 bemanningsleden evacueren zie je het al voor

    je!

    Nee geef mij maar een handzaam “bootje”

    H.Brink www.nedcruise.info

  • Ivo

    Ik vind dat jij helemaal gelijk hebt want zte je voor dat er diversen van dit soort schepen in het caribische gebied aanmeren dan wordt dat een ramp.

    Ik vind een schip veel gezelliger als het te overzien blijft.

    Nu moet ik wel zeggen dat als je een transatlantische overtocht maakt en het weer is niet zo goed dan denk ik dat je bijvoorbeeld op een queen mary 2 of een voyager class schip je absoluut niet hoeft te vervelen.

    Maar als je een 8 daagse middelandse zee cruise maakt denk ik dat je op een schip van maximaal 60.000BRT veel meer vrienden zult maken en het gezelliger kunt hebben.

    Groetjes van Ivo