Royal caribbean of Carnival

• Ivo

Hallo allemaal

Ik ben heel erg aan het twijfelen want ik wil december 2004 of januari 2005 een cruise gaan maken in het caribische gebied en ik vraag me af met welke maatschappij ik het beste deze cruise kan gaan maken en welk schip ik dan zal nemen.

Ik zit zelf te twijfelen tussen de Mariner of the seas of als ik in januari 2005 gaat de nieuwe Carnival Valor.

Ik en mijn vrouw zijn avondmensen dus wij zoeken een schip waar er in de avonden genoeg te doen is.

Wij zijn afgelopen mei met de Grand princess meegeweest en wij vonden het een geweldige cruise en een mooi schip maar de gemiddelde leeftijd was toen erg hoog dus na 24:00 was het schip helemaal uitgestorven en in de skywalkers disco waren ongeveer 6 mensen dus niet echt gezellig.

Wij zijn 29 en 28 dus zoeken toch een schip waar de gemiddelde leeftijd wat lager ligt dan de 75 jaar aan boord van de Grand Princess.

Groetjes van Ivo

• Hendrikus

Beste Ivo,

hier is een staatje met leeftijden resp. percentages. Zoals je ziet is slechts 11,4% van de cruisers van jullie leeftijd. Dat geldt in nog merdere mate “buiten het seizoen”. Mijn ervaring met beide (RCI en CCL) leert trouwens dat het niet zo gek veel uitmaakt. RCI heeft wat meer stijl, CCL is net wat wilder. En zeker in de Caribbean kun je er vanuit gaan dat 85 a 95 % Amerikanen zijn.

Veel cruiseplezier!!

Hendrikus.

Leeftijd Aantal

15-25 2.35%

26-35 11.39%

36-45 18.26%

46-55 32.55%

56-65 24.41%

66-75 8.68%

76-85 1.63%

N.b. het staat je niet verzonnen, maar komt van Reverent Neal !!

• Ivo

Bedankt Hendrikus

Het hoeft voor mij ook geen jongere cruise te zijn want wij kunnen ond ook prima vermaken met oudere mensen alleen toen wij aan boord van de grand princess waren was de gemiddelde leeftijd echt hoog en ik denk dat de rederij op zo'n cruise toch rekening hiermee houdt.

Voor ons geen andere vakantie meer dan een cruisevakantie.

Maar heb jij ervaring met cruisen in het caribische gebied en zo ja welke route raad jij ons dan aan.

Groeten van Ivo

• bennyblanco

Ivo

Ik ben reeds twee keer met RCCL op een cruise geweest, en wel op de voyager klasse schepen, aangezien ik van de zelfde leeftijd ben als jullie kan ik zeggen dat ik deze schepen jullie kan aanbevelen, carnival wordt vaak gezien als de

'Grandorado' cruiseline, wil je een wat ‘netter’ publiek kies dan voor RCCL.

Op deze cruises zul je veel jong publiek zien in onze leeftijdscategorie, en ben ik menig avond pas om 04:00 naar mijn hut gegaan, ik wil je ook nog aanraden om als het mogelijk is in de spring break periode te gaan, dit is de grote voorjaarsvakantie van de US.

Als je nog vragen hebt kun je me emailen.

• Ivo Boekee

Bedankt nog voor jou reactie.

Via het internet ben ik al zoveel te weten gekomen over de voyager class schepen dat ik niet kan wachten om er met is een lekkere cruise mee te maken.

Zodra ik kan boeken voor een cruise met de nieuwste ultra-voyager in 2006 dan doe ik dat gelijk want dat lijkt mij helemaal geweldig.

Ik denk dat ik in december of januari een cruise gaat maken met een voyager class schip en dan zal ik de eastern caribbean route gaan doen zoals jij hebt ervaren.

Ik zag dat jij in maart a.s. met de Mariner of the seas meegaat mag ik vragen bij wie jij deze cruise geboekt hebt en in welke hut klasse jij deze reis gaat ervaren.

Groeten van Ivo

• bennyblanco

Ivo,

ik ben nog bezig met het zoeken naar een goede prijs, maar ik ga wel op deze afvaartdatum, ben bezig met het boeken van deze reis in Miami, maar deze reisadviseur is nu op vakantie en zou contact met mij opnemen als hij terug is, dus ik hoop dat hij een goede prijs heeft, boeken in de US scheelt veel geld.

Wat betreft de hutten heb ik een keer een superior balcony cabin gehad en een keer een promenade hut, beide waren ok, maar een balkon geeft zo veel meerwaarde aan je cruise

groeten bennyblanco

• Ivo Boekee

Ik hoop dat jij een goede prijs kunt krijgen voor deze afvaartdatum en wat betreft een hut met balkon is absoluut waar toen wij met de grand princess meegingen hadden wij ook een hut met balkon en dit had ik voor geen goud willen missen.

Maar ik denk dat zo'n promenade hut veel meer plezier geeft dan een gewone binnenhut.

Volgend jaar augustus willen wij met onze zoon van dan 3 jaar oud een middelandse zee cruise gaan maken i.v.m. een kortere vliegreis en wij dachten dan aan de Carnival Liberty i.v.m. camp carnival voor onze zoon .

Deze winter laten wij hem heerlijk bij Opa en Oma als wij een caribische cruise gaan maken.

Ik ben namelijk ook overal aan het zoeken naar de beste prijs en ik heb wel gezien als je een volledig verzorgde cruise wilt boeken kan je deze nog beter in Belgie boeken dan in Nederland bijvoorbeeld Sunquest cruises heeft vaak leuke aanbiedingen.

Groeten van Ivo

• bennyblanco

check www.cruiseshopping.com eens, hier ben ik bezig, vergelijk maar en vergeet niet het voordeel van de lage dollar

• Hendrikus

Hallo,

nog enige toevoeging aan de cruise-passagiers-leeftijden.

De gemiddelde leeftijd van de passagiers is in 10 jaar gedaald van 56 naar 54,5 jaar.

Dit zijn de cijfers van vorig jaar van de CLIA. Dus ondanks alle inspanningen van de cruisemaatschappijen, schiet het niet op!

De volle DisneyMagic met 1400 kinderen<17jaar en 700 ouders doet daar niets aan af. Let dus goed op de seizoentijden als je wat meer jeugd(!?) op het schip wilt ontmoeten. Op onze laatste cruise van 5-15 maart 2004 in de West-Caribbean hoorden wij -ondanks beide 52 jr.- bij de jonkies!! En aangezien ongeveer 87% van de cruisers (rijke, oudere, lastige) Amerikanen zijn, kun je je het best aan hun vakantie-tijden richten. De -erg stille, maar wel goedkope- tijden die jij opgeeft, begin december en begin januari zullen veel ouderen bevatten, en wees niet verbaasd als je misschien de enige Nederlanders zult zijn.

Hg. Hendrikus.

• nederlandse cruise site

Hallo Ivo,

Voor een spiksplinter nieuw schip betaal je de eerste tijd altijd een hogere cruiseprijs!

Groeten

Harm Brink - www.nedcruise.info

Ivo schreef:

>

> Hallo allemaal

>

> Ik ben heel erg aan het twijfelen want ik wil december 2004

> of januari 2005 een cruise gaan maken in het caribische

> gebied en ik vraag me af met welke maatschappij ik het beste

> deze cruise kan gaan maken en welk schip ik dan zal nemen.

> Ik zit zelf te twijfelen tussen de Mariner of the seas of als

> ik in januari 2005 gaat de nieuwe Carnival Valor.

> Ik en mijn vrouw zijn avondmensen dus wij zoeken een schip

> waar er in de avonden genoeg te doen is.

> Wij zijn afgelopen mei met de Grand princess meegeweest en

> wij vonden het een geweldige cruise en een mooi schip maar de

> gemiddelde leeftijd was toen erg hoog dus na 24:00 was het

> schip helemaal uitgestorven en in de skywalkers disco waren

> ongeveer 6 mensen dus niet echt gezellig.

> Wij zijn 29 en 28 dus zoeken toch een schip waar de

> gemiddelde leeftijd wat lager ligt dan de 75 jaar aan boord

> van de Grand Princess.

>

> Groetjes van Ivo