Royal caribbean of Carnival

• Ivo

bedankt allemaal vor jullie reactie's

Ik had eigenlijk heel erg graag gewild om eens wat jongeren mensen van 25-55 jaar eens klaar te stomen voor het cruisen maar nu moet ik wel zeggen dat er in nederland weinig aan gedaan wordt i.v.m. reclame's.

Jammer want ik weet zeker dat zowel jong als oud een geweldige tijd zal gaan beleven aan boord van een cruiseschip.

Groeten van Ivo

• Hendrikus

Yvo,

Ik denk dat het voor jongeren (25-55) in Nederland alleen lukt als men in Nederland de prijzen voor cruises drastisch omlaag brengt. Als je een klein vergelijkingsonderzoek doet tussen bijv. Duitsland, Oostenrijk, Australie, U.K., V.S en Italie, dan zie je dat van deze zeven(incl.Nederland) in Nederland de prijzen veruit het hoogst zijn. N.b. Harm Brinks meldt dat eveneens op zijn site: http://www.nedcruise.info/eerste.htm

Daar wil ik nog wel even aan toevoegen dat de havengelden in Nederland belachelijk duur gemaakt worden (door de reis-agenten/cruise-maatschappij-agenten???), terwijl die elders vaak inclusief zijn. Ook de volgende zaken zie ik hier nooit bij aanbiedingen en elders (m.n. in de VS) wel:

- gratis land-excursies,

- gratis transfers luchthaven-haven v.v.

- aan boord credits tot $250

- kortings- en waardebonnen voor spa-behandelingen/fitness-progr's/etc.

- extra kadootjes in de hut, zoals bloemen, fles wijn, champagne.

- gratis tafelwijn tijdens het diner

- gratis wijnpakket in de stateroom/cabin.

- uitnodigingen voor allerlei extra parties, etc.

Het is ook te hopen dat de transatlantische vluchten snel/veel in prijs zullen zakken, want je betaald soms voor een vlucht net zo veel als een hele week “all-inclusive”cruisen. Dan is zo'n vlucht toch duur betaald, want wat heb je daar nou voor?? Kleffe broodjes, 10 uur zeer krap zitten, niks comfortabels, etc.

Hendrikus.

• Vincent

Hoi Ivo

Ik ben zelf 27 jaar oud en een echte cruise fan. Ik ben net 1 dag terug van mijn vakantie. Ik ben o.a 7 dagen wezen cruisen op de Carnival Triumph en wel de oosterlijke route. Royal Caribbean en Carnival zijn gewoon concurenten van elkaar. De sfeer en leeftijden zijn precies hetzelfde. Wij zijn deze keer met een groep van 16 personen geweest. De oudste is 60 jaar en de jongste is 8 maanden. Iedereen heeft een geweldige tijd gehad. Er is voor jong en oud genoeg tedoen.

Wil je meer weten, mail me.

Vincent