Favoriete cruiseschip

• Ivo Boekee

Beste cruisefan's

Ik ben heel erg nieuwsgierig naar van wat iedereen uit dit forum z'n favoriete cruiseschip is en waarom.

En wat de mooiste en/of leukste cruise is geweest die ze ooit hebben meegemaakt en welke cruises ze ooit hebben meegemaakt.

Ik denk zelf dat het erg leuk is voor dit forum om iedereen waar je normaal vragen aan stelt eens te weten wat hun favoriete zijn en wat ze in de cruisewereld hebben meegemaakt.

Mijn favoriete cruiseschip is de Mariner of the seas omdat dit het nieuwste schip uit de voyager class van Royal Caribbean is.

Ik hoop dat ik eind van dit jaar en anders begin volgend jaar een cruise met haar mag meemaken.

De favoriete route die ik heb ervaren was de Route met de Grand Princess vanuit Rotterdam naar Hamburg, Oslo en als eindpunt Kopenhagen en mijn favoriete plaats was dan toch Oslo schitterend die Noorse Fjorden.

Het was alleen jammer dat de gemiddelde leeftijd op deze cruise erg hoog was maar dat kwam omdat dit van oorsprong een transatlantische overtocht was en dat wij geluk hadden met nog ongeveer 40 Nederlanders die in Rotterdam mochten opstappen.

Het schip zelf was erg mooi maar je kon aan de buitenkant wel zien dat ze aan haar droogdok periode toe was want eigenlijk zou ze deze krijgen voordat ze naar Europa kwam.

Groeten van Ivo Boekee

• bennyblanco

Fav cruiseschip: Voyager klasse RCCL

Fav route: eastern caribbean

Fav plaats: Bahamas,Nassau

groetjes Bennyblanco

-Voyager of the Seas

-Explorer of the Seas

-06/03/2005 Mariner of the Seas

• Loes vd Besselaar

Hoi Ivo,

Dit jaar heb ik voor het eerst een cruise gemaakt. Samen met mijn man en onze zonen van 21, 19 en 14 jaar oud. Mijn man en ik zijn resp. 49 en 47 jaar oud.

We gingen met de Inspiration van Carnival Cruises naar de Cayman Islands, Costa Maya, Belize en Cozumel. Het was een geweldige vakantie.

Wat ons vooral opviel was de hoeveelheid gezinnen met kinderen aan boord. Daarnaast erg veel mensen van onze leeftijd.

Ik moet er wel bij vertellen dat we in augustus zijn geweest en dat de scholen in Amerika net als in zuid Nederland nog steeds vakantie hadden. Tevens zaten we op een “funship”. Er was werkelijk van alles te doen aan boord, zowel voor ons als voor de kinderen.

Ons hele gezin is warm gelopen voor het cruisen en de volgende reis kunnen we niet snel genoeg boeken. Dit geldt zelfs voor onze twee oudste zonen die al twee jaar niet meer met ons op vakantie gingen, maar een cruise toch nog wel wilden meemaken.

Groetjes,

Loes van den Besselaar

• Trijntje

Beste Ivo,

Wij zijn inmiddels de gelukkige cruisers van zo'n 10 stuks op onze naam.

Ze waren allemaal prachtig. Een van de mooisten blijft toch de Panamakanaal doortocht met de Sun Princess. Het kanaal is werkelijk een bezienswaardigheid. Zeker de sluizen, dat is toch een wereld wonder!

Ook mooi was de Orinoco rivier in Venezuela. Dat was met Olympic Voyager, ook geweldig. Een heel ander klasse schip, stukken kleiner dan de ocean liners, maar niet minder gezellig.

Eigenlijk zijn al onze cruises meer dan de moeite waard geweest.

Ook de eerste, met een schip dat niet meer in de vaart is: De Brittanis. Een mooie Grand old Lady. Alles nog volgens de echte normen. Ook dat is een fantstische beleving.

Op een andere manier leuk is cruisen met Carnival, ook dat is op een andere manier weer leuk.

Maar op nr.1 qua schepen, blijft dan toch de Brittanis, nr. 2 The Sun en The Sea Princess, nr. 3 The Triumph(Carnival), nr. 4 Olympic Voyager, nr. 5 Paradise (Carnival), vanwege toen nog-rookvrij-. En bij ons op de allerlaatste plaats nr. 10, een Turkse boot, waarmee we een Blue cruise hebben gemaakt.

Ik weet wel, dat het geen vergelijk is, maar mensen lief, wat was dat erg. 1 pluspunt, de route was wel mooi, maar de rest…….

Komend januari gaan we met de Regal Princess, weer Panamakanaal doen.

groet van

Trijntje Jansen

• Ruud vd Woude

Hoi Ivo,

Mijn vriendin en ik hebben inmiddels 5 cruises gemaakt zeer gevarieerde schepen.

De laatste 2 waren van Royal en ik moet zeggen deze rederij bevalt me goed.

De Brilliance heeft bij de voorkeur. Het cruisegebied is op dit moment Alaska.

Waar we dit jaar zijn geweest.

De Disney Magic is ook een favoriet voor ons, alleen erg duur.

Volgend jaar willen we met een Voyager class schip in de Caribbean.

Groetjes Ruud

• Ivo

Beste Loes

Ik vind het erg leuk om te horen dat jullie het geweldig naar jullie zin hebben gehad.

En ik weet zeker als jullie weer eens een cruise gaan maken dat dit zeker weer het geval zal zijn.

De Inspiration is al een wat ouder schip van Carnival maar doet zeker niet onder voor een ander funschip.

Als jullie weer gaan cruisen willen jullie dan toch weer met Carnival mee of overwegen jullie ook een andere rederij?

Groetjes van Ivo

• Ivo

Beste Trijntje

Zo te lezen heb jij al heel wat cruiseervaringen achter de rug ( leuk om te horen).

Ik heb zelf nog geen Panama doortocht gemaakt maar ik ga dit zeker een keer doen net zoals ik ook een keer graag naar Alaska zou willen.

Ik ga eind dit jaar eerst een Caribische cruise maken en volgend jaar zomer overwegen we om met de Carnival Liberty een middelandse zee cruise te gaan maken.

Ik hoop dat dit allemaal door gaat en tegen die tijd zal ik zeker laten weten hoe dat was.

Staat er voor jou al een cruise op het verlanglijstje?

Groetjes van Ivo

• marij

hoi loes

wat fijn dat jullie zo genoten hebben met zijn allen.

suc6 met het uitzoeken en boeken van de volgende cruise.

gr marij ;-)

• Vincent

Hoi,

Mijn favoriete cruiseschip is the Carnival Spirit. (spirit class)

Dit zijn de zogenaamde panmax schepen. De grootste schepen die door het panamakanaal kunnen. Ik heb dan ook een 16 daagse reis gemaakt vanaf Miami door het panamakanaal naar San Diego. De havens die we hebben aangedaan zijn, Cartagena Colombia,Punta Arenas Costa Rica,Acapulco,Puerto Vallarta,Mazatlan, en Cabo san Lucas Mexico. Het leuke van dit schip is dat ze bijna allemaal een balkon hebben en dat er 2 dekken op het schip zijn die je van de punt tot de achterkant kan rondlopen. Dit maakt het erg makkelijk om je weg te vinden op het schip. Op de meeste schepen lopen de dekken op een gegeven moment dood door bijvoorbeeld de keuken, of een restaurant. Toch kan dit schip maar 2124 passagiers aan boord hebben (bij 2 personen per hut). Je kan dus rust en plezier hebben.

Leuk om eens gewoon wat ervaringen te lezen en zelf te schrijven !!!!!

Ik ben net terug van mijn 6e cruise maar dit zullen er nog veel meer worden.

Groeten,

Vincent

• Monique

We begonnen met een huwelijksreis naar de caribbean met Celebrity cruises.

Het is ons zo goed bevallen dat we bij die rederij zijn gebleven. We hebben er inmiddels 5 op zitten. Een andere rederij hebben we nog niet gedurfd.

We hebben al een aantal verschillende schepen gehad. De beste was tot nu toe de Millennium. De is 1 van de 4 nieuwe schepen. December gaan we met de Constellation naar Puerto Rico.

Monique