Beste Wilma,
Aangezien ik op de Carnival Destiny heb gewerkt als purser en rep@sea kan ik je de volgende info geven.
Ze accepteren master,visa en american express. Ook travelerchecks kun je inwisslelen op het schip zelf.
ZEER BELANGRIJK!!!………informeer je creditcard maatschappij voor dat je gaat cruisen dat je een cruise gaat maken!!! De reden hiervoor is dat je ( vooral met de Destiny is een week cruisen) op veel verschillende plaatsen( landen) komt in een hele korte tijd. Als de creditcard maatschappij dit ziet vertrouwen ze het niet en houden rekening ermee dat je cc wel eens gestolen kan zijn en blokkeren ze je cc.
Je wilt niet weten hoeveel mensen ik aan de balie heb gehad die in paniek waren hierdoor en wat voor een gedoe het is om van het schip te moeten bellen ( en soms kan dit alleen aan land) om dit recht te zetten.Verspilde tijd en veel stress en dat in je vakantie.Ik begrijp ook nog steeds niet dat de reisbureaus deze informatie vaak niet geven aan cruisers.
Wat een dresscode betreft doe aan wat je wilt behalve op gala night dragen de meeste mannen een smoking en vrouwen een lange gala jurk. Je kunt dit ook huren op het schip maar hangt wel een prijskaartje aan. Als je geen lange jurk wil dragen is gewoon nette kleding ook goed.Tegenover de Amerikanen zien de Nederlanders over het algemeen zowiezo beter gekleed uit. Als je nog vragen hebt kun je mij altijd mailen en je zult een onvergetelijke tijd krijgen dat weet ik zeker.
Groetjes,
Daniella