welke rederij zou jij dan kiezen?

• Frank

Als je net als wij door de West Caribean wilt, met 2 kinderen van 4 en 7.

Willen graag super accommodatie maar de HAL lijkt ons wat al te deftig voor onze dames. Of hebben wij het helemaal bij het verkeerde eind?

• ivo

Beste Frank

Als ik jou was zou ik met carnival cruises of royal caribbean gaan cruisen want dan weet ik zeker dat jou kinderen een geweldige tijd tegemoet gaan.

Momenteel zijn er bij Carnival Holland zeer aantrekkelijke prijzen om het caribische gebied eens te ervaren vanaf € 799,- per persoon inclusief vliegreis, havengelden en fooien vaar je al mee op de Carnival Triumph, een derde of vierde persoon in dezelfde hut is altijd voordeliger.( www.carnivalholland.com)

Natuurlijk kan je ook een cruise boeken via een amerikaans reisbureau maar dan moet je vaak zelf de vluchten regelen en dan pakt de cruise vaak duurder uit.

Ik zou gewoon of bij carnival holland boeken of bij www.amca.nl voor Royal Caribbean of Celebrity.

Succes en Groeten van Ivo Boekee

• Frank

Erg bedankt voor je reactie. Ik zie bij Carnival alleen geen mogelijkheid om al rond te kijken voor de periode juli 2005, klopt dat?

Frank

• Ruud van der Woude

Hoi Frank,

Ik ben het met Ivo eens. De carnival of Royal Carribean zijn wat dat betreft de beste oplossing.

Ik heb gekeken op www.carnivalholland.com. Je komt hiermee niet verder. Het beste is om bij www.carnival.com te kijken. Daar je eventuele cruise uit te zoeken. En dan een telefoontje te plegen naar carnivalholland in Alkmaar.

Voor Royal Carribean geld het zelfde. Je kan ook bij Royal Carribean boeken op de website. Je gegevens worden automatisch naar AMCA in Den Haag gestuurd. Zij regelen dan de rest.

Succes met het uitzoeken.

Ruud

http://www.cruiselife.nl/

• Vincent

Hoi Frank,

kijk eens op www.cruiseshopping.com em boek je reis bij een reisbureau in Amerika. Je kan daar via internet nu al alle prijzen zien tot begin 2006 ! en uiteraard staan er alle prijzen bij.

Ik heb (gelukkig) 3 maanden geleden al een cruise geboekt voor oktober 2005. ik vond het wat aan de vroege kant, maar dit is een speciale 16 daagse cruise van Rome (italie) naar Ft Lauderdale (Florida). Tot mijn verbasing heb ik vorige week nog een keer geken of er nog plek vrij was en wat de prijzen nu waren, en wat denk je… Deze cruise is dus al VOL.

Je zal zien dat dit honderden euro's zal schelen met de vaak HOGE Nederlandse prijzen.

Groeten,

Vincent

• Frank

Bedankt allemaal voor de tips zover. Ik heb nog een vraag; we willen graag een hut met veranda. Als ik dan suites aanklick dan doet ie niets en bied ie alleen maar andere kamers aan. Doe ikn iets fout?

• Trijntje

Wij hebben vorig jaar ook een cruise geboekt bij Carnivalholland, dit is een zusteronderneming van Fly to Florida. Het was allemaal goed geregeld, er was echter een ding wat ons toch wel zorgen bleef baren. Het blijkt nl. dat Fly to Florida nergens bij aangesloten is. Dat wil zeggen, niet bij ANVR en SGR. In eerste instantie wilden we de cruise bij hen telefonisch boeken, maar toen ik aanhaalde dat ze nergens bij aangesloten zijn, werd mij gezegd, dan kunt U ook bij een reisbureau boeken, die wel aangesloten is. Zo gezegd , zo gedaan, bij reisbureau geboekt, keurig de 3.40 Euro betaald voor Calamiteitenfonds, tot bij de ticketuitreiking ik het bedrag terug kreeg. Reisbureau vertelde mij, dat FLY to FL. niet aangesloten is bij het fonds, en dat zij als zodanig dit moesten terug geven, dus zei ik nu zitten wij met een probleem, mochten ze onverhoopt op de fles gaan, hebben wij niets. Reisbureau verteld mij, dat ze geen zaken doen met malafide organisaties. Maar het blijft voor mij toch een mysterie.

Fly to FL. heeft mij verzekerd dat ze bezig waren om zich ingeschreven te krijgen, maar het is nu een jaar gelden en het is nog niet het geval. Ik weet wel dat ze massa's reizen verkopen en de agent van Carnival voor Nederland zijn, maar toch…..

Wij hebben een hele goede reis gehad en alles was pico bello geregeld, dus het zal wel goed zijn……

Maar toch krab je je zelf wel eens achter de oren.

Ik wil ze absoluut niet in discrediet brengen en nogmaals bij ons was alles heel goed geregeld.

Trijntje