Hoi,
Ik ga in maart cruisen vanuit LA naar de mexicaanse riviera, heeft iemand ervaring op deze route, en heb je nog enkele aanraders voor deze cruise en een aantal dagen LA ( hotels) .
bedankt.
Het is een heerlijk stuk om te cruisen. Het weer is erg lekker. Ook in de winter is het heerlijk warm. Het eerste (en ook het laatste) stuk vlak onder LA is nog niet zo aangenaam van temperatuur, maar hoe dichter je bij Mexico komt hoe lekkerder het wordt.
Waarschijnlijk zul je de bekende plaatsten aan doen, Cabo san Lucas, Puerto Vallarta, Huatulco. Allemaal zeer charmate Mexicaanse plaatsjes. Puerto Vallarta heeft een leuke markt en is erg toeristisch, maarwel leuk.
Ook is een tochtje door het achterland de moeite waard. Maar verwacht er niet te veel van, want het is een erg droog gebied, dus veel cactussen.
Wij zijn zelf aangekomen in Puerto Vallarta in een soort van industie haven, die bepaald een idylisch beeld van een cruise haven, maar verder niets mis mee. En er rijden een soort treintjes over het havengebied om je naar buiten te brengen. Daar zie je de gebruikelijke taxi's allemaal staan, die overal naar toe willen brangen. Als je dat doet, probeer dan met z'n 4 en te gaan en spreek een prijs af met chauffeur. Dat kan in US $, Trouwens dat moet je overal doen. En overal kun je in US $ betalen. Als je wel geld wilt wisselen, denk er dan aan, dat je met overbleven mexicaans geld, niets meer kunt doen. Het is waardeloos geld.
Vraag ook in winkels, of je als wisselgeld US $ krijgt.
Bij het varen langs de kust heb een grote kans om dolfijnen te zien. Meestal wordt het wel omgeroepen vanaf de brug.
Over hotels in LA. Het is afhankelijk van wat je zoekt en wilt gaan doen. Gaat het om alleen een overnachtings hotel voor 1 nacht voor de cruise, probeer dan een airport hotel en neem een taxi naar de haven San Pedro. Maar wil je meerdere nachten, ook dan is afhankelijk of je een auto hebt.
Maar er zijn in LA 100 den hotels en vele kun je via internet boeken. De ketens zijn goed betrouwbaar. Zoals Dayss Inn, Holiday Inn, Travelodge, Best Western en de wat duurdere ketens zoals Hilton, Sheraton, Radisson etc.
Veel plezier alvast
Trijntjebennyblanco schreef:
>
> Hoi,
>
> Ik ga in maart cruisen vanuit LA naar de mexicaanse riviera,
> heeft iemand ervaring op deze route, en heb je nog enkele
> aanraders voor deze cruise en een aantal dagen LA ( hotels) .
>
> bedankt.
Hoi Benny,
Ik heb de mexicaanse riviera 2 keer gedaan per cruiseschip. Vanuit Los Angeles naar Puerto Vallarta,Mazatlan en Cabo San lucas en nog een keertje maar dan met ook nog een stop in Acapulco. Ik weet niet welke route je gaat nemen maar het is schitterend en zeker in maart. Het is wel wat kil in LA in maart maar wanneer je richting baja californie vaart wordt het heerlijk warm, ook in maart. Cabo is een klein stadje dat vroeger veel bezocht werd door de rijke der aarde omdat er zelf geen telefoon was. Maar toen ik er vorig jaar kwam was er veel veranderd en is het nu al een echte toeristische plaats geworden met stranden en veel winkels.
Mazatlan is schiterend, niet de lelijke containerhaven waar je aanlegd maar de strand kant heeft een mooie boulevard met wederom veel strand en winkels. Senior Frogg is een bekende kroeg in die regio waar je al je drankjes kan krijgen.
Ook Puerto Vallarta is zo'n typisch mexicaans stadje met smalle wegen, maar ook hier merk je dat het toerisme de grootste bron van inkomsten is met wederom veel winkeltjes maar ook weer een prachtige boulevard waar je heerlijk kan wandelen en genieten, natuurlijk is ook hier genoeg mogelijkheden om anderen dingen te toen, zoals golfen,duiken,snorkelen en paardrijden.
Acaopulco is geweldig, alleen de mensen vond ik erg opdringerig. Nee is nee zou je zeggen, maar gewoon negeren en je eigen gang gaan is het beste. Acapulco is gebouwd op heuvels en dalen, de wold famoud cliff divers is echt een must mocht je daar komen. met gevaar voor eigen leven springen ze van hoge rotsen in de zee.
Mocht je meer informatie willen, mail me
Vincent
Wat trouwens zeeeer de moeite is, is het uitvaren vanuit Acapulco. Meestal ga je tegen donker weg van Acapulco, dan zie je die enorme stad met al die lichtjes steeds kleiner worden. Werkelijk een spectaculair gezicht.
Trouwens overdag is het bloedje heet in die stad. Zoals Vincent al schreef, zijn de Cliff divers een bezoekje zeker waard. Het is erg kort, maar wel bijzonder. Wat wel jammer is, is dat ze na hun kunstje er een hele bedel partij van maken.
Maar toch, is het wel bijzonder. Je kunt er een georganiseerde excursie van maken, met een trip door en om de stad. Je kunt er ook met een taxi naar toe. Er staan tientallen taxi's als je van het schip af komt.
Trouwens als je van drank houdt, ongeveer schuin tegenover de haven, zit een grote drank winkel, met erg goedkope drank. Het is een typisch Zuid-Amerikaanse drankwinkel. Een getralied loket, daar doe je de bestelling en je betaald aan een tralie loket, dan krijg je je drank. Echt heel goedkoop.
Op de meeste schepen zijn ook wel eens drank aanbiedingen, maar deze winkel is over het algemeen veel goedkoper.
Bij sommige schepen, is het wel zo, dat je bij terug komst op het schip, je drank moet inleveren. Deze krijg je dan op de laatste avond van de cruise terug.
Trijntje
Beste mensen,
toch kan het geen kwaad om vele (Mexicaanse) zaken te relativeren.
Persoonlijk vind ik, of je Cozumel, Mahahual, Ensenada, Cabo, Puerto Vallarte of Progesso aan doet, het is een grote yardsale !! Wat een rotzooi is er te koop en wordt er verhandeld. En wat zijn de Mexen vasthoudend. Dan bijvoorbeeld Veracruz (met de Volendam). Het lijkt wel een ander volk!!! Ontzettend aardig en nog niet verpest oor de Americanos. De (meeste) stranden zijn echter overal wel mooi.
Gr. Jozef.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?