kleding op cruise?

• Esther

Vraagje: Wij gaan dit jaar een 8 daagse cruise met de Carnival Victory maken. Nu vraag ik mij af wat de ‘dresscode’ is: kan ik bij het diner 's avonds een spijkerbroek aan of moet dit echt een nette broek zijn of een jurk(je)?

Is het erg prijzig om tijdens de cruise kleding voor het captains dinner te huren?

alvast bedankt voor je info, heb je nog andere nuttige tips dan zijn die natuurlijk ook van harte welkom!

• Jozef

Hoewel je soms wel eens een spijkerbroek ziet, komt het toch ook steeds meer voor dat de toegang geweigerd wordt, indien niet netjes gekleed (ook mouwloze t-shirt, net-hemdjes, etc, zijn uit den boze).

Kleding huren aan boord kan, maar is erg duur > $25 en erg ouderwetse kleding, met name voor de dames.

Jozef.

• Monica

Tja, daar zijn wij nu ook mee aan het stoeien… wat nemen we mee???

Ik heb zelf een lange zwarte mouwloze jurk, die niet kreukt…. Toch handig in mijn rugzak…. Alleen voor mijn man??? een overhemd en stropdas en een nette broek is dat voldoende? Of moet hij echt een colbertje mee voor de formal nights?

Op de website van royal caribbean heb ik hetvolgende kunnen vinden:

What are the dress codes onboard?

There are three distinct types of evenings onboard: casual, smart casual and formal. Suggested guidelines for these nights are: Casual: Sport shirts and slacks for men, sundresses or pants for women

Smart Casual: Jackets and ties for men, dresses or pantsuits for women

Formal: Suits and ties or tuxedos for men, cocktail dresses for women

3 to 4-night cruises include one formal night and two or three casual nights.

5 - nights include one formal, one smart casual and three casual nights.

7-night cruises include two formal nights, one smart casual night and four casual nights.

10, 11, and 12-night cruises include two formal nights and three smart casual nights, all other nights are casual.

14 and 15-night cruises include three formal nights and four smart casual nights. All other nights are casual.

We appreciate your usual parental guidance and cooperation in observing these easy guidelines with your children.

• Ruud

Wat je aantrekt maakt niet zoveel uit. Als het maar netjes en niet kapot is. Het moet vooral makkelijk zitten. Voor de formal nights een net pak voor de heren (je hoeft geen smoking te hebben er lopen genoeg heren rond in een goed kostuum) en een mooie jurk voor de dames.

Let wel even op naar welk gebied je gaat. Dat kan van belang zijn.

groet

Ruud

• Hanneke

Vorig jaar hebbben wij voor het eerst een cruise gemaakt, met Carnival. Je voelt je niet echt prettig in een spijkerbroek vind ik, omdat iedereen zich toch wel netjes aankleedt voor het diner. En voor de formal nights kan het niet netjes genoeg zijn. Die Amerikanen kleden zich dan echt super netjes, galajurken, smokings, zelfs kleine jongetjes in pakjes en meisjes in mooie jurkjes en dan gaan ze overal op de foto, bij iedere fotograaf op het schip. Er zijn niet echt regels voor, als het inderdaad maar netjes is, maar je wil toch niet te veel uit de toon vallen.