1e keer cruise

• Sonja

Hallo allemaal,

wat zijn dingen die wij MOETEN weten voordat we de eerste keer onze cruise gaan maken?

ik las net al dat je de mensen waar je je creditcard van hebt moet laten weten dat je een cruise gaat maken.

Ik heb maar 1 galajurk. moet je elke avond in nette kleding dineren of is dit niet altijd nodig? (dan moeten we nog wat bij kopen/lenen) kan bijv de man ook nette schoenen, nette spijkerbroek (zwart/blauw) en een shirt met lange mouwen of korte mouwen aan of moet het egt met stropdas enz.

als we op cruise gaan zijn we 22 (v) en 24 (m).

weet iemand ook meer info of de spuiten egt nodig zijn of dat het risico minimaal is?

wij hebben ons oog op een cruise in het caribbisch gebied laten vallen

en moet je egt van te voren boeken voor met dolfijnen zwemmen of kan het ter plaatse ook nog?

wat voor excursies kunnen wij nog meer verwachten?

kortom alles wat we moeten weten voordat we deze cruise gaan maken (met de maatschappij holland america line het schip: veendam.

hoop snel iets van jullie te horen.

Groetjes

Sonja en Michael

• apeldoorn-noord

Beste Sonja en Michael,

Allereerst op mijn website www.cruiseweb.nl vind je veel “algemene” informatie over het cruisen en ook meer informatie over de schepen. Excursies kan je altijd aan boord boeken maar als je “beslist” met de dolfijnen wilt gaan zwemmen kan je het ook vantevoren boeken op de site van de HAL www.hollandamerica.com dan weet je zeker dat er plaats is en je niet aan boord teleurgesteld wordt. Aan boord van de HAL schepen zijn wekelijks 2 formele avonden waarbij de meeste passagiers wel in een galajurk/smoking of net pak verschijnen. Naast het hoofd restaurant is er nog een buffetrestaurant waar je dan zou kunnen gaan eten maar het is wel zo leuk om je die avonden “netjes” aan te kleden. Dus Michael raad ik aan om in iedergeval één nette pantalon en overhemd/stropdas/blazer mee te nemen of een “sportief” kostuum, Sonja met één galajurk kan je wel voorruit. Neem desnoods enkele verschillende assecoires mee dan geeft het weer een ander gezicht. Op de website van de HAL kan je ook alvast de route van het schip en alle excursies in de verschillende aanloophavens bekijken. Heel fijne cruise toegewenst.

Vriendelijke groeten,

Bert Hagenaar

www.cruiseweb.nl

info@cruiseweb.nl

• Jacq.

Je creditcard maatschappij hoef je niet te informeren dat je op vakantie gaat.

Zwemmen met dolfijnen MOET je van tevoren boeken, de ervaring leert dat wanneer je dit op eigen gelegenheid wilt doen, je weinig kans maakt. B.v. bij Cozumel in Chankanaab Park zwemmen de dolfijnen zielig genoeg maar in een klein basin, en hou in je achterhoofd dat er 5-10 cruiseschepen gelijktijdig zijn x ca. 2000 passagiers per schip.

Als je graag een mix drinkt, b.v. bacardi/rum en cola, neem dan je eigen rum mee in je koffer en niet in je carry on. Dat scheelt in prijs, de mixen zijn nogal duur aan boord.

Injecties heb je voor het caribisch niet nodig.

Zoek het internet af op de eilanden die je aandoet en boek je excursies zoveel mogelijk zelf aan land, de prijzen op het schip zijn het dubbele of meer. En ze staan met smart op de toeristen te wachten. Maak een prijs afspraak en de tijd waarop je terug wilt zijn in de haven en dan komt alles goed.

Voor alle HAL-informatie: www.hollandamerica.com

Happy Cruising!!!

• nederlandse cruise site

Hallo,

Ik wilde even reageren op het mailtje van Jacq. Het is nl. wel verstandig je creditcard comp. even te berichten, dat je een cruise gaat maken. Vooral als je limiet niet al te groot is en als je juist van te voren nogal wat uitgaven met je kaart hebt gedaan.

De cruiserederijen hebben nl. de gewoonte een nogal grote zekerstelling aan de creditcard comp.te vragen, dit, omdat men van te voren niet weet hoeveel je aan boord zult uitgeven. Weigert de creditcard comp. dan heb je wel een vervelend probleem aan boord. Dus beter even van te voren informeren. Meer hierover op de pag. Nuttige Tips van mijn website.

Mvrg.

H.Brink - www.nedcruise.info