prijzen

• nederlandse cruise site

Wonen Amerikanen en Canadezen op een andere planeet vlgs. cruiserederijen?

Ontvang regelmatig zeer gunstige aanbiedingen van cruiserederijen (ongevraagd) waarop prijzen staan vermeld, waarvan we hier alleen maar over kunnen dromen.

Echter wat blijkt, deze prijzen zijn alleen geldig voor Amerikanen en Canadezen, staat in de kleine lettertjes onderaan de aanbiedingen! Zelfs een Europese rederij als Costa maakt zich hieraan schuldig. Dat dit tot de nodige wrevel lijdt in Europa spreekt voor zich getuige een artikel in een Engelse krant http://news.scotsman.com/uk.cfm?id=252902005.

Mocht dit artikel niet meer beschikbaar zijn op internet een kopie staat op mijn site op de pag.-Prijsinfo- hoofdstuk prijzentips.

H.Brink - www.nedcruise.info

• Jozef

Hoi Harm,

je hebt volkomen gelijk !! Het lijkt zich wel uit te breiden !! Net zoals je op je site al meldde dat er vele extra's gegeven worden aan (nieuwe) klanten van reisburo's / travelagency's. Toevallig heb ik deze week de extra-tjes van aan mij gezonden mailtjes verzameld. Hier is het lijstje van deze week:

Complimentary 1-year Subscription to Cruise Travel Magazine! A $29.95 Value

Buy one glass of wine, get one free

One “Adventure Ocean” credit (children's program)

Buy one fitness class, get one free

Buy one bingo package, get one jackpot card free

Buy three 8“x10” portrait photos, get one free

Free work of art (seriolithograph)

Buy one souvenir glass, get one free

$15 spa credit

Buy three bottles of wine, get one bottle of champagne free

A coupon booklet good for spectacular onboard savings

Up to four category upgrades on all 2005 itineraries

This TravelAgency gives you complimentary bottle of champagne on ice, an assortment of fine chocolates, and a fresh fruit bowl in (all)cabin(s).

Caribbean Princess- 7 nt. E/W. Caribbean RT Ft. Lauderdale, incl port tax.

9/10 (W)- $ 799 pp- plus $ 100 per cabin shipboard credit! Is 599 EURO – 100 !!.

9/17 (E) - $ 749 pp- plus $ 100 per cabin shipboard credit! Is 561 EURO – 100 !!..

10/15 (E) - $ 749 pp- plus $ 100 per cabin shipboard credit!

11/12 (E) - $ 849 pp- plus $ 100 per cabin shipboard credit!

11/26 (E) - $ 849 pp- plus $ 100 per cabin shipboard credit!

12/03 (E) - $ 749 pp- plus $ 50 per cabin shipboard credit!

12/10 (E) - $ 799 pp- plus $ 100 per cabin shipboard credit!

Complimentary Luxury Princess Beach Towel (1 per person, maximum 2 per cabin)

Reduced Deposits to Just $100.00 per person! Navraag leverde op: Dit betekent $100 aanbetalen

en de rest pas per vertrek, en desgewenst bij terugkeer!!

FREE Valuable On-Board Discount Coupon Book!

Many Departure Dates Offer up to $200.00 Shipboard Credit!

$ 150 gift card, te besteden bij:

Choose your gift card at the time of reservation from one of the following companies:

- Macy's

- Home Depot

- Kohl's

- Outback Restaurant (also valid at Carrabba's Italian Grill, Roy's Restaurant, Fleming's Prime Steakhouse & Wine Bar, Bonefish Grill, Lee Roy Selmon's, Cheeseburger In Paradise)

- Chili's Restaurant (also valid at Romano's Macaroni Grill, On The Border Mexican Grill & Cantina, Corner Bakery Cafe, Maggiano's Little Italy and Big Bowl)

Get an American Express® Gift Card worth up to $300

Complimentary Bottle of Wine, Candid Photo, Pair of Binoculars

Dit, gevoegd bij het feit dat er nauwelijks concurentie is in Nederland, maakt dat als je hier boekt, je wel heel duur uit bent. Ik vraag mij zelfs af of het wel allemaal kan/mag van de AFM (of de internationale versie ervan) !!

Gr. Jozef.

• yvon

ik begrijp het probleem niet. wij zijn net terug van een cruise met de Regal princess

met vertrek van Los Angeles naar fort Lauderdale met doorvaart door het Panama-

kanaal en wij hebben geboekt bij een amerikaanse cruise-company.Het enige

“maar” is dat je geen vliegreis mag boeken in Amerika als europeaan.Die moet je

dus ook zelf organiseren ,maar dat is met behulp van Internet geen enkel probleem

• ineke

Van VacationstoGo heb ik een e-mail ontvangen dat het hun verboden is door Princess cruises, Oceania, Cunard, Costa en Star Clippers om cruises te boeken in Amerika voor Europeanen. De prijsverschillen zijn aanzienlijk. Ze mogen dit alleen doen voor Amerikanen en Canadezen. De rest valt buiten de boot.

• Else

Hallo Ineke

Laat je niet beetnemen!

Wij hebben gewoon geboekt bij :www.cruiseshopping.com .

Bob Zweig is de eigenaar, We zijn aan zijn adres gekomen via Vincent. Op deze site bekend. Alles is perfect verlopen. Lage prijzen met nog extra vouchers om aan boord te besteden. Overigens zijn wij met Princess cruises gegaan.Nog geen maand geleden. Wat je wel zelf moet regelen vanuit Nederland zijn de vliegtickets. Dat doe je gewoon via internet. Net als het hotel boeken. Houd er rekening mee , dat je minimaal1 hotelovernachting moet hebben ,omdat je mischien vertraging hebt.Neem een hotel met shuttle service. Je wordt dan gratis opgehaald op het vliegveld. De site www.hotwire.com is een goede. Je boekt via hen hotel en (eventueel)auto.Bij veel Amerikaanse sites moet je een postcode invoeren; dat lukt dan niet. Maar met hotwire gaat het wel. We zaten voor 3x niks in het Crown Plaza en hadden een geweldige auto via Budget. Je krijgt pas te horen wat , waar en hoe als je geboekt hebt. Wel krijg je de garantie , dat je in een 3-4 sterren hotel terecht komt en een goede auto.

Als je zelf gaat boeken , boek dan een garanty cabin. Wij kregen een prachtige 4 persoons hut. Je betaald het minste en krijgt automatisch een upgrading!

Nog een tip, bij aankomst direct naar de pursersdesk om te zeggen ,dat je niet wilt , dat de fooien automatisch van je rekening worden geboekt. Beslis zelf wat je aan fooi geven wilt. Ze kijken er echt niet gek van op ! Veel mensen deden dat.

• Jozef

Het is geen kwestie van laten beetnemen, maar de een kan/mag/doet het blijkbaar wel en de ander niet.

Zie maar naar het berichtje dat ik van Vacation2Go ontving:

Thanks for your e-mail! Please be assured that we have many international clients from around the world and look forward to helping you. Though Princess, Oceania, Star Clippers, Cunard and Costa do not allow us to sell their cruises to customers outside of the U.S., we'd be more than happy to help you find any other cruise.

Als je trouwens navraag doet bij Costa, klopt het inderdaad wel dat zij de tickets - die zo verkregen zijn - niet erkennen en je “gewoon” aan de kant laten staan!

Het is dus wel een kwestie van goed check-check-dubbel check !!

Jozef.

• Else

Ha Jozef

Mijn bedoeling was, om te laten zien , dat het wel degelijk mogelijk is om in de V.S. te boeken.

Heb je dat ‘Costa -verhaal’ van nabij meegemaakt of gehoord? Kunnen ze je werkelijk op de kade( in de V.S ?) achterlaten terwijl je in het bezit bent van een betaald geldig ticket? Ik kan het mij bijna niet voorstellen en moet er niet aan denken!

Zou het geen bangmakerij zijn , om hun reisbureau klanten in Europa tevreden te stellen en op hun verzoek te beschermen ?

Met vriendelijke groet,

Else

• nederlandse cruise site

Ik weet een goede oplossing. Boycot die rederijen die Europeanen als melkoe gebruiken! Star Clippers maakt het helemaal bont. Ze hebben de Amerikaanse $ prijslijst voor verteringen aan boord gewoon naar Euro's omgezet. Dus betaal je wel ca. 25% meer!

H.Brink - www.nedcruise.info