Carnival VALOR???

• Ivo Boekee

Beste cruisefan's

Ik heb onlangs een cruise geboekt vertrek 3 september met de carnival valor, ik vroeg mij af of er meer mensen vanuit nederland meegaan of dat er al mensen een ervaring hebben met dit schip of een conquest klasse schip.

Wij hebben gekozen voor de westelijke route i.v.m. meerdere aanleghaven's en in het begin een zeedag en aanhet eind een zeedag.

Wij hebben een hut met balkon gekozen.

Ik hoop dat mensen mij kunnen helpen met mijn vragen!!!

Met vriendelijke groet

I.Boekee

• Jacqueline

Wij hebben afgelopen kerst deze reis gedaan met de Carnival Valor. De Valor was toen voor de 2e week in de vaart. We hadden een buitenhut zonder balkon.

Het is een mooi schip, maar wel heeeeeel veeeeel Amerikanen. Het was onze derde cruise en vonden het een mooie reis, maar… als je op bijv. Grand Cayman aankomt en je ben cruise schip nummer 7 en er liggen er nog twee van het formaat als de Valor dan valt het tenderen niet mee. Het was duidelijk te merken dat een aantal logistieke zaken aan boord of in de havens nog niet is voorbereid om een dergelijk groot aanbod van passagiers te verwerken. Vooral bij terugkomst in Miami resulteerde dit op het bijna missen van onze vlucht naar Atlanta van waaruit wij een aansluiting hadden naar Amsterdam. Onze volgende cruise is waarschijnlijk oost-carrib. met een kleiner schip waarschijnlijk de Aica Cara of de Costa Classica.

Mocht je nog wat willen weten zie ik het wel.