Cruise MSC Armonia

• Frits Ruis

Op 5 juni 2005 gaan wij onze 2e cruise maken en wel dit keer naar de Middellandse Zee met de MSC Armonia.

Wie heeft al eens op dit schip een cruise gemaakt, en kan ons iets meer vertellen over dit schip ecr,ect.

B.v is dit schip que faciliteiten te vergelijken met de Grandeur of the Seas waarmee wij 2 jaar geleden een cruise hebben gemaakt.

• yvon

wij hebben vorig jaar oktober een cruise met de Armonia gemaakt naar de griekse eilanden met vertrek vanuit Venetie.Een prima schip met goed eten aardige bemanning en alle nodige faciliteiten.Of het te vergelijken is met de Grandeur weet

ik niet ,daar hebben we niet op gevaren,We hebben wel op een stuk of 8 andere

schepen gevaren, en dit schip behoorde zeker tot de betere.

• nederlandse cruise site

Hallo,

Ik denk dat het vergelijk tussen de MSC Armonia en de Grandeur of the Seas in het voordeel van de laatste zal uitvallen. Wat overigens niet wil zeggen, dat de MSC Armonia (ex. European Vision) tegen zal vallen. Grandeur is groter en de passagiers/ruimte verhouding is wat gunstiger.Hutten zijn enigszins groter en het schip heeft meer lounges en doorkijkjes op zee.

Op mijn site onder de pag. Vlootlijst kunt u onder M (MSC) en onder R (Royal Caribbean) foto's met techn. gegevens over beide schepen vinden. Cruiseverslagen van deze 2 schepen zijn helaas niet op de pag. Uw Ervaringen voorhanden.

Indien nog verdere vragen verneem ik het wel, anders alvast een fijne cruise gewenst.

Mvrg.

H.Brink - www.nedcruise.info

• Jos Theelen

Hallo,

mei 2006 willen wij een cruise maken vanuit ventie richting griekse eilanden. Heb jij wellicht tips voor mij ?

• yvon

hallo Jos

Wij hebben zelf een paar dagen voor en aansluitend aan de cruise in Venetie doorgebracht, een prachtige stad waar veel te zien is.Ook de dag dat je uitvaart uit

Venetie moet je zorgen voor een goed plekje op het dek, het is prachtig door het

Canale della Giudecca te varen.Wij doen zelf bijna alles op eigen gelegenheid omdat we de excursies erg duur vinden.Zo zijn we op Corfu zelf naar de stad gelopen, gezellig eiland.Santorini is erg leuk om met de kabelbaan naar boven te gaan,je hebt vanaf boven een prachtig uitzicht oa op de boot die daar in de baai ligt.

In Athene zijn we van de boot af op de stadsbus gestapt en naar het metrostation gereden(ik kan nog voor je navragen welke bus en metro je moet hebben) en vandaar uit naar de Akropolis, je hebt daar een prachtig uitzicht over de stad.

De stop in katakolon was niet veel bijzonders een gewoon leuk havenplaatsje maar dat hadden we snel gezien.Daarna in Dubrovnik een prachtige stad waar je heerlijk

kunt rondwandelen en event. museum bezoeken .Het ligt er maar aan wat je wensen zijn.Als je specefieke vragen hebt stel ze gerust, als ik er antwoord op kan geven hoor je van me.

groet yvon.

Jos Theelen schreef:

>

> Hallo,

>

> mei 2006 willen wij een cruise maken vanuit ventie richting

> griekse eilanden. Heb jij wellicht tips voor mij ?

• Bart en Sylvia

Hoi Frits,

Hoe is t geweest?

Wij gaan in september met de Armonia 8 dagen vanuit Venetie naar de Griekse Eilanden.

Graag je objectief oordeel. Hoe formeel is de formeel gekleede avond, hoe zijn de restaurants? etc etc

Thanx !

Bart