ZEEZIEK!!!!!!!

• Ivo Boekee

Beste Cruisefan's

Mijn vrouw heeft last van zeeziekte, maar alleen wanneer het het schip echt wel tekeer gaat.

Ik vroeg mij af of jullie nog tips hebben om hier op het moment vanaf te komen of om dit te voorkomen.

Wij gaan a.s. september een westelijke route cruisen door de caribbean met de Carnival Valor en zij maakt zich een beetje zorgen i.v.m. de weersomstandigheden in deze tijd van het jaar.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen

Groeten

I.Boekee

• Jozef

Beste Ivo,

je geeft het zelf al een beetje aan : “het is niet zo'n beste tijd, zo in het Hurricane-season”. Maar…. meestal heb je er geen last van, omdat -zodra er dreiging is- het roer omgegooid wordt. Dus weet je in die tijd ook niet echt zeker of je wel gaat waar je denkt. Of je gaat gewoon nergens heen, en blijft 100-den mijlen uit de kust gewoon rondjes varen, zoals een van de Carnivalschepen afgelopen najaar. Lees hiervoor maar eens alle (honderden) verslagen op vele cruise-forums, met name die van afgelopen najaar, met z'n vele stormen.

Maar effectief tegen zeeziekte ???? De een zweert bij polsbanden, de ander bij pillen, weer een ander bij veel eten/weinig eten. Tik eens “seasick cruise” in bij Google en je staat versteld.

Wellicht gewoon je huisarts ???

Goeie reis, veel plezier.

Jozef.

• Jozef

Hier (nog) een zojjuist (Sunday, March 27, 2005) gepubliceerd stukje m.b.t. zeeziekte, uit de krant “greatfallstribune”:

Seasickness

Nausea from the motion of the ocean can drown your fun in a splash.

If you become nauseated in a car or airplane, you may be prone to seasickness. But don't worry, you still can have a great cruise. Here are a few anti-nausea aids:

Antihistamines: Meds like Dramamine and Bonine may make you drowsy, but they do the trick. The key is to take the tablets before you're seasick.

Wristbands: Made by companies such as Sea-Band, these bands have nodes that are positioned at acupuncture points to relieve the symptoms of nausea. They work for some, but not for others.

Scopolamine patches: These three-day, behind-the-ear patches reportedly reduce nausea by suppressing a reflex that minimizes the distance between input perceived by the inner ear and visual input. Check with your doctor; the patches are by prescription only in the United States.

Ginger root: These tablets relax the stomach to relieve the feeling of nausea.

Look at the horizon: It's folly to watch the waves.

Visit the doctor: Each ship carries a doctor, whom you can visit for any number of illnesses, including seasickness. He or she likely will stick you with an antihistamine injection.

Tot zover.

Jozef.

• Sandra

Hallo Ivo en vrouw,

Geen zorgen.

Zeeziek zijn zit hoe gek het ook klinkt veel tussen de oren.

Als men zich ontzettend druk maakt, dat men zeeziek zal worden gaat dit ook gebeuren.

Heb zelf bijna 5 jaar op schepen gewerkt, inclusief Carnival Cruiseschepen.

Moet zeggen dat er bij mij ook wel momenten van een raar in mijn gevoel onstonden bij wat ruwer weer.

Hier enkele tips:

- Eet licht, een appel of een cracker op het moment als men zich ziek voelt ( overal verkrijgbaar op het schip.

- Kijk inderdaad niet naar de golven of naar buiten.

- Drink Ginger Ale ( verkrijgbaar op het schip)

- Zorg dat men zich in het midden van het schip bevindt.

- Dramamine is inderdaad een goed medicijn ( gratis verkrijgbaar aan de receptie aan boord)

Vorig jaar dat een schip rondjes bleef draaien was wel erg extreem.

Heb dit nooit meegemaakt in die 5 jaar en geloof me ……..

Op de bridge weten ze wanneer er noodweer aankomt en zullen dan ook omdraaien en naar een andere plaats gaan, wat inderdaad kan voorkomen.

Maar nogmaals, geen zorgen

Het valt allemaal wel mee.

Hebben jullie nog vragen, zal ik ze graag beantwoorden

Groetjes Daniella

• Ivo Boekee

Beste Cruisefan's

Bedankt voor al deze tips want ik ga hier zeker mee aan de slag!!!!!

Groeten,

Ivo Boekee