Fijn vooruitzicht Frank; je zult zien, cruisen is zo leuk. Ik wilde er nooit aan, maar ben overgehaald door mijn vriend en inmiddels hebben we al twee keer gecruist met Carnival.
Wij hebben in 2003 met de Carnival Triumph vanuit Miami de West Caribean-route gedaan (Cozumel, Grand Gayman en Jamaica). Leuke route.
Nu antwoord op je vragen:
Vanuit North Miami Beach is het schat ik 20 tot 30 minuten rijden.
Je koopt eenmalig een kaart en kan dan de hele week drankjes halen, zoals sinas, cola, sevenup etc. De dranken koffie, thee, lemonade, punch, appelsap en icethea zijn gratis en kun je op diverse plekken op het Lido en Spadeck tappen; net als softijsjes trouwens die je ook zelf gratis kunt tappen (leuk voor je kinderen).
Wij hebben wel prikken gehaald, (just to be sure), maar ik geloof als je geen rare dingen doet (je gaat de bush niet in of zo) valt het wel mee. Maar ach, wat is nou een prikje in je arm van hooguit 3 seconden (je voelt er echt niets van).
Formele avonden zijn echt formele avonden. Je gaat dan echt op chic; natuurlijk is het niet verplicht, maar je valt wel uit de toon als je in je gewone kloffie gaat. Houd je er echt helemaal niet van, dan kun je altijd nog in het buffetrestaurant gaan eten.
In het restaurant kun je rustig met je kinderen gaan zitten hoor. Er zitten wel vaker kleine kinderen. De tijd van het diner is ongeveer 1,5 uur en als je kinderen dit vol houden, zou ik het lekker doen. En wij hebben hele leuke ervaringen met (je eigen) tafelstewards die we op de cruisen hebben gehad, grote kans dat die proberen je kinderen (en natuurlijk ook de ouders) het naar de zin te maken. Wissel je het af met het buffetrestaurant (compromis).
Natuurlijk kun je roomservice krijgen (ontbijt/diner/lunch) op je kamer en dat is zeker niet “not done''. Op een cruisschip is het heel sterk ”de klant is koning"; de service is zeer ruim. Wij hebben het nooit gedaan; het is namelijk zo leuk om op het schip te dwalen en te eten waar en wat je maar wilt (naast de twee restaurant kun je namelijk ook chinese maaltijden krijgen, broodjes, pizza's, hamburgers en patat etc.).
Ook leuk voor de kinderen: 's avonds heeft de roomsteward je bedje netjes klaargelegd en van handdoeken beesten gevouwen.
Heel veel plezier, ik weet zeker dat jullie dit gaan krijgen.
Astrid