St Petersburg

• Else

Wie kan mij informeren over st Petersburg ? Alvast heel hartelijk dank !

-Hoe groot is de afstand van de haven naar de Hermitage ?

-Wat kost het om er te komen per taxi of openbaar vervoer?

-In het geval van een trein-bus ; welke lijn-nummer?

-Is het handig om via internet de tickets alvast te kopen ($16 p.p. )?

-Wat moeten we wel en niet gaan zien/doen in st Petersburg?

• mariel

Hey, Het is ongeveer een half uur per taxi naar hermitage, spreek van te voren met hem af hoeveel je betaald. Alsje terug gaat moet je er zeker van zijn dat je een taxi hebt met een havenpas anders moet vanaf de ingang van de haven nog een half uur lopen. Je moet zeker s'avonds traditioneel gaan eten, kost niks. en je kan goed eten en dronken worden. Ik zal kijken of ik kan vinden waar ik toen geweest ben. Verder snachts is er niet veel te doen of het is onwijs duur. Overdag moet je gewoon veel lopen en zoveel mogelijk proberen te zien. Met een boottripje zie je ook heel veel en krijg je superveel info. Ik wens je veel plezier.

• Jozef

Vergeet vooral niet om hier in Nederland een visum aan te vragen, anders kun je alleen met een groeps/scheepsvisum gaan.

D.w.z. dus alleen met een excursie via het schip.

Als je dan op je zelf naar de Hermitage gaat, ga dan zo vroeg/snel mogelijk, want alle bussen/passagiers worden langs de wachtende rijen geleid naar de ingang.

Als je echt veel interesse hebt in de tentoonstellingen in de Hermitage kun je er zeker wel twee volle dagen zoetbrengen. Inderdaad is ook een boottocht over de Neva erg goed om veel te kunnen zien onderweg.

Jozef.

• Else

Bedankt voor de tip,Jozef!

• dion meels

Hoi Else! ik weet niet met welk schip je gaat maar als je bv op de seabourn pride bent kun je naar de hermitage lopen,want dit schip dokt aan het English embarkement,paar minuten lopen.

Ook is het zeker waard om het Yuosupof palace te bezoeken,prachtig mooi gerestaureerd erg mooi en niet ver weg.

Ook de church of the spilled blood,deze kerk is van onder tot boven van mozaiek,dit is heel erg mooi,de kerk ligt niet ver van de hoofdstraat(nevski prospect) en naast een zwarte markt waar je ook leuke dingen kunt vinden.

Vergeet niet af te dingen op de taxi`s in de stad,want een taxi voor een lokale rus kost bijna niks,natuurlijk word je genaaid als toerist maar toch afdwingen!

Veel plezier!

Dion,(10 jaar seabourn.)

• Else

Zowel Mariel als Dion heel hartelijk dank voor de informatie . Nu hoeven we niet voor de tweede keer het wiel uit te vinden!