Keuze..

• Ron Schut

Hallo allemaal, wij gaan in april volgend jaar 7 dagen cruisen vanaf San Juan en moeten nu kiezen tussen de Carnival Destiny en de Serenade of the Seas van Royal Carribbean. Weet iemand het verschil tussen deze twee cruises / cruiseschepen, we vinden het erg moeilijk om te kiezen… Wie kan ons helpen, alvast bedankt voor eventuele reacties.

• Jan

Hallo Ron, wij hebben alleen gevaren met Carnival en dit is ons uitstekend bevallen. Leuk informeel schip, mooie shows, heerlijk eten, zwembaden met glijbanen enz. Zeker aan te raden vooral als je wat jonger bent.

Wat betreft Serenade of the Seas zal ook ongetwijfeld goed zijn. Maar kijk een of hun website dan kan je de schepen vergelijken.

• Ton v/d Donker

Jan

Volgend jaar gaan wij in Mei vanaf Aruba met de Carnival Destiny, kan jij wat meer tips geven over kleding, vooral voor de formele avonden.

Bij voorbaat dank

• Jan

Hallo Ton,

Voor de formele avonden heb ik een zwart kostuum en mijn vrouw een lange avondjurk. Voor de informele avonden een kolbertje en/of een blouse en voor de vrouwen een lange broek of rok. Dus een beetje netjes. Voor de casual avonden gewoon de standaard kleding zolang het maar geen short is.

Sommige mensen houden zich niet aan de etiquete maar persoonlijk vind ik het wel wat hebben als je met de formele avond je mooi hebt uitgedost. Al is Carnival wat informeler dan bv met de Celebrity. Daar viel je echt uit de toom als de vrouwen met de formele avonden niet in avondkleding verschenen.

Maar doe vooral waar je jezelf goed mee voelt. Het wordt een fantastische reis die swingt van het begin tot het einde…..

• Ton

Jan

Bedankt voor je tip, ik vind dat ook wel wat hebben z'on formele avond, dit hoort bij het cruisen.

Ik heb tevens via de amerikaanse sites gelezen dat je ook een smoking kan huren aan boord, lijkt mij ook wel wat, ligt aan de prijs natuurlijk.

Wij zien het al helemaal zitten, zeker met 3 overnahtingen voor en 5 na de cruise op Aruba.

• Jan

Hallo Ton,

Ja, je kan ook een smoking huren maar veel mannen dragen een zwart kostuum met vlinderstrikje.

Veel plezier op Aruba het is een relaxed eiland en mocht je nog andere vragen hebben over bv de eilanden die je aandoet laat het me weten.

• Ron

Allemaal bedankt, het is de Royal Caribbean: Serenade of the seas geworden, we nemen geen pakken of galajurken mee, we gaan op de echt deftige avonden wel een pizza of een steak of zo eten, elders op het schip, dat kan namelijk altijd ook, zo hebben we begrepen. groeten, Ron

• Jan

Ja, dat is zeker mogelijk op de meeste schepen maar geloof me het heeft wel wat om een keer zo'n formele avond mee te maken. De meeste rederijen doen extra hun best op zulk soort avonden. Maar je kan je altijd nog bedenken. Veel plezier….

• lizette

Hoi Ton,

Ik ben ook op zoek naar een cruise met verlening op Aruba. Bij het reisbureau vertelden ze mij dat je dan van San Juan naar Aruba moest vliegen. En dat klikt niet zo bij mij. Zijn er ook cruise's die beginnen en eindigen op Aruba? Wij willen n.l onze eerste cruise gaan maken. Heb je tips en zou ik mogen weten wat jij gaat doen en hoe het werkt?

Bedankt en groetjes van Lizette.Ton schreef:

>

> Jan

> Bedankt voor je tip, ik vind dat ook wel wat hebben z'on

> formele avond, dit hoort bij het cruisen.

> Ik heb tevens via de amerikaanse sites gelezen dat je ook een

> smoking kan huren aan boord, lijkt mij ook wel wat, ligt aan

> de prijs natuurlijk.

> Wij zien het al helemaal zitten, zeker met 3 overnahtingen

> voor en 5 na de cruise op Aruba.

• Ron

Lizette, bij deze organisatie: www.carnivalholland.com kan je ook vanaf Aruba starten en eindigen, ze hebben echter maar beperkt hutten beschikbaar vanaf Aruba.