SS NORWAY TOCH NAAR AMSTERDAM!!!!!!!!

• Ivo Boekee

Ik krijg er de kriebels in mijn buik van bij de gedachten dat je wanneer je maar wilt kunt genieten op een cruiseschip en wat voor 1 ( SS-NORWAY). Helaas zal dit schip niet meer varen want een aantal jaren geleden is er een ketelexplosie geweest . Hierdoor is het schip helaas niet meer rendabel geworden om te cruisen.

Maar krijgt deze een vaste plek in de havens van Amsterdam. ( IK KAN NIET WACHTEN).

Ik vond het al verschrikkelijk om te horen dat de Rotterdam niet naar nederland zou komen i.v.m. te hoge kosten voor de asbest verwijdering, maar ik vind de ss-norway naar Amsterdam toch een heel goed alternatief voor de cruiseschip liefhebbers onder ons.

Ik heb gelezen dat de SS-NORWAY al is aangekocht, dus ik hoop niet dat het net zo'n teleurstelling zal worden als met de ROTTERDAM.

• apeldoorn-noord

Er gaat inderdaad een gerucht dat de Norway naar Nederland (Amsterdam) komt om als “amusamentscentrum” dienst te gaan doen, wel is het schip sinds vorige week in opdracht van Star Cruises onderweg naar Maleisie vertrokken dus???

Het is niet helemaal ondenkbaar dat de Rotterdam alsnog naar Nederland komt al is de kans wel weer kleiner. Net als in de Norway trouwens zit het schip vol asbest en dat te laten verwijderen brengt zeer hoge kosten met zich mee. Voor de Rotterdam wordt nog een nieuwe investeerder gezocht en er wordt al over “het Van der Valk concern” gesproken.

Bert

www.cruiseweb.nl

• Ivo Boekee

Beste Bert

Ik had gelezen dat het schip zo goed als verkocht is aan de voormalige EFTELING topman en zijn invensteerders en dat het schip medio 2006 naar Amsterdam zou komen ( bron: Vaart.nl)

• P.van der Valk

Goede middag , je moet naar Google gaan en typ de woorden chinese sleepboot DE DA in, hier staat een foto van de ss NORWAY onderweg naar de sloop in achter de sleepboot DE DA , verder heb ik een foto gezien dat ie in het Engelse kanaal richting Frankrijk ging ,dus waar dat verhaal bevestigt of ontkent kan worden weet ik niet , maar ik weet dit aan de foto te zien niet naar Amsterdam komt, groetjes.Ivo Boekee schreef:

>

> Beste Bert

>

> Ik had gelezen dat het schip zo goed als verkocht is aan de

> voormalige EFTELING topman en zijn invensteerders en dat het

> schip medio 2006 naar Amsterdam zou komen ( bron: Vaart.nl)

• Jozef

Zie:

NORWAY Reaches Cape Town

June 26: SS NORWAY was observed in Cape Town today, her tug DE DA was refueling for the continuing voyage from Bremerhaven to Port Klang, Malaysia. Maritime Matters thanks Jan-Olav Storli Chief Officer Safety & SSO of CRYSTAL SYMPHONY for the update.

Uit:

http://www.maritimematters.com/shipnews.html

Jozef.

• Marcel

Tja waaneer gaat het gebeuren en weet iemand wie de eigenaar dan wordt?

Amstewrdam of een endemol Talpa haha.

• amber

Hoi

Weet iemand waar de SS Norway nu is? Ik heb daar vroeger op gewerkt maar ik kan weinig vinden op internet.. of ik zoek niet goed..

• Cruiseweb

De SS Norway is in 2007 gesloopt. Zie http://www.nedcruise.info/norway%20fleet.htm

Bert

Cruiseweb