Vliegreis San Juan

• Ron

Weet iemand of er een rechtstreekse vlucht is naar San Juan, want anders duurt de vliegreis met overstap in New York circa 15 tot 17 uur incl wachttijden op New York volgens het schema dat ik nu heb en dat lijkt me zeker op de terugreis niet zo prettig.

Voor mij komt dan meteen de vraag op of dat wel opweegt tegen de mooiere route met meer stops vanaf San Juan en de ( ook goedkopere) cruiseroutes vanaf Miami met minder eilandstops, maar wel een rechtstreekse vlucht ( Martinair), Iemand een mening of een tip ?

• Astrid

Welke stops wil je maken vanaf San Juan?

• Claudia

Ik ben nu ook aan het kijken voor een cruise. Er is geen rechtstreekse vlucht naar San Juan, jammer. Ik wil nu rechtstreeks naar Miami vliegen en daar een aantal dagen verblijven en met Jewel of the Seas cruisen. Deze heeft veel stops, maar ik ga pas in december.

Je kunt ook de cruise doen met vertrek vanaf Aruba. Die heeft dezelfde stops als met vertrek van San Juan.

• MR

Waarom maak je geen stopover in Florida? Ik vloog met British airways naar Florida en vervolgens met American Airlines mnaar San Juan. Dze twee maatschappijen hebben een samenwerkingsverband. Voordeel is behalve de prijs dat je alles in 1 ticket kunt boeken. Goedkoper en makkelijker dus.Claudia schreef:

>

> Ik ben nu ook aan het kijken voor een cruise. Er is geen

> rechtstreekse vlucht naar San Juan, jammer. Ik wil nu

> rechtstreeks naar Miami vliegen en daar een aantal dagen

> verblijven en met Jewel of the Seas cruisen. Deze heeft veel

> stops, maar ik ga pas in december.

> Je kunt ook de cruise doen met vertrek vanaf Aruba. Die heeft

> dezelfde stops als met vertrek van San Juan.

• Ron

Allemaal bedankt voor de reacties. Via Philadelpia vliegen met US Airways naar San Juan blijkt na veel zoeken de snelste route te zijn ( ca 14 uur reistijd incl overstap etc). Via New York met Delta duurt bv veel langer. We zijn met 6 man, en vanaf Aruba kregen we 3 hutten elk op andere dekken, ver uit elkaar, dus dat viel af. We moesten kiezen tussen de Carnival Destiny of de Royal Caribbean Serenade of the Seas en die laatste is het geworden met 1 nacht in n hotel San Juan ervoor, alles bij elkaar ( cruise, 1 nacht goed hotel en vliegreis ) ca 1540 euro pp ( vliegprijs nog niet exact bekend) We gaan op 14 april 2006 weg.

groeten, Ron

• Robin

Leuke vraag, want eind maart 2006 gaan we met de Serenade o/t Seas een zuid-carib. cruise maken vanuit Puerto Rico.

• Ron

Robin, Ons reisbureau is erachter gekomen dat ook Continental vanaf Amsterdam via Amerika naar San Juan vliegt en waarschijnlijk nog iets kortere reistijd heeft. Zij boekt voor ons nu beide vluchten ( zowel Us Airways als Continental ) als optie totdat de definitieve prijzen en tijden bekend zijn en probeert dan zo laat mogelijk ( soms wordt het dan nog goedkoper) de kortste dan wel goedkoopste reis in overleg met ons te boeken.

Wij slapen eerst 1 nacht op Caribe Hilton ( met zwembad, privestrand etc) wel vrij prijzig, maar scheelt niet zoveel met de andere hotels daar en 1 dagje in een goed hotel vooraf om nog een dagje San Juan te bekijken is wel lekker ( pas s ávonds inschepen) Na de cruise gaan we wel meteen terugvliegen diezelfde dag.

• Robin

Dank je voor de info.

Wij gaan rond september boeken voor de vlucht en overnachten 4/5 nachten in een Best Western hotel in San Juan. Omdat we tijdens een cruise weinig tijd hebben om lekker te relaxen aan een heerlijk maagdelijk strand, wil ik meer tijd spenderen op Puerto Rico. Er schijnen schitterende baaien te zijn. Misschien voor jullie nog het overwegen waard? Ook mooi is het regenwoud.

• MR

Ron,

Graag zou ik even willen reageren op je berichtje. Vorig jaar hebben wij ook overnacht in het Caribe Hilton. geweldig hotel op een goede locatie. Zwembad is super, maar zorg ervoor dat je niet in kamer 323 terecht komt. Is de kamer naast de machinekamer van de lift. Is moeilijk slapen, geloof me!!

Als het je lukt om na je cruise een nachtje extra te blijven doe het dan!!!!!. De airport is een rampen en het vrlaten van de boot verloopt ook zeer traag. Ik was koppig en dacht dat het allemaal wel mee zou vallen maar het resultaat was een dag vol stress en irritatie. Gelukkig werd ik gematst door Americain Airlines anders was ik een paar duizend dollar armer geweest.

• Ron

Hallo MR, bedankt voor de waarschuwing voor kamer 323, ik zal mijn reisburo dat zeker doorgeven, blij dat dit hotel jou goed bevallen is.

Ik had begrepen dat er na het verlaten van het schip tijd genoeg is om dezelfde dag op tijd op het vliegveld te zijn, de terugvlucht gaat voor ons om 14.35 uur, dat redden we toch wel … ? Hoor dat nog graag van je, want we wilden eigenlijk vanaf het schip meteen richting Holland….

groeten, Ron

Terugvluchtgegevens:

22-04-2006 San Juan (Puerto Rico) (SJU) Vertrek 14:35 US Airways

Philadelphia (PHL) Aankomst 18:26

Vluchtduur: 03:51 Toestel: 333

22-04-2006 Philadelphia (PHL) Vertrek 20:20 US Airways

23-04-2006 Amsterdam (AMS) Aankomst 09:55

Vluchtduur: 07:35 Toestel: Boeing 767