MSC Armonia

• Bart en Sylvia

Hallo,

Wij hebben het plan om de 2 week september onze eerste cruise te gaan maken met de MSC Armonia. 7 dagen door de Middelandse zee.

Heeft iemand deze reis al gemaakt met de MSC Armonia

Graag wat info over jullie bevindingen in het algemeen.

De stedentrips beter zelf organiseren?

Hoe is het eten aan boord

Er is volgens mij voldoende annimatie aan boord. Wat mogen we niet missen

Graag een berichtje zodat we ons kunnen voorbereiden

• Jan

Hallo,

Zo te zien vertrekken jullie vanaf Venetie. Alle steden en eilanden die je bezoekt zijn makkelijk per voet en/of taxi af te leggen. Vanaf Piraeus duurt de rit naar Athene ca. driekwartier met de taxi vanuit Piraeus (afhankelijk van de drukte). Dus ook goed te doen als je er een hele dag hebt. Maar zorg wel dat je vroeg genoeg bij het schip terug bent ivm de drukte.

In Santorini kan je je vanaf de aanleghaven met een taxi naar het dorpje boven op de berg laten brengen en daar vanuit naar het cruiseschip terug lopen. Let op: huur geen ezel om je naar beneden te laten vervoeren. Wij werden ervoor gewaarschuwd omdat daar veel ongelukken mee gebeuren.

Dubrovnik is een mooie stad met oude stadsmuren.

Bari en Corfu daar ben ik niet geweest dus daar kan ik je geen informatie over verschaffen. Fijne reis en denk eraan cruisen werkt verslavend.

• Else

Athene

Wanneer je naar de Acropolis wilt gaan , is dat heel makkelijk zelf te ondernemen .

Je loopt de haven uit; ongeveer 10 min .Aan de overkant van de weg is een bushalte . Je neemt bus 843 ( gaat een paar x per uur), die brengt je naar het Metrostation . Je kunt ook gaan lopen , dat is 3 kwartier.

In het station koop je een kaartje naar de Acropolis . Je gaat 7 haltes mee; uitstappen en naar boven lopen . Dit is ook z'on 40 min . Ga je georganiseerd , dan moet je bijna dezelfde wandeling naar boven maken .Er mag geen verkeer naar boven. Ik dacht dat een buskaartje 60 eurocent kost en de Metro 70 eurocent.

De toegang tot de Acropolis is 12 euro . Voor studenten of iemand met een ? kaart + pasfoto 6 euro. Trek makkelijke schoenen aan , want je breekt bijna je benen boven . Het uitzicht is geweldig.

Beloon jezelf na deze inspannende wandeling in een cafeetje onderaan de Acropolis met een heerlijke ijskoffie!

Veel plezier!

Corfu

Loop de haven uit en de stad in . Neem bus 10 om naar de villa van ‘Sissi’ te gaan . Dit is een aardige ‘tippel ’.De bus gaat in de ochtend , in de middag om 14.00 uur . De bus terug is om 17.20 uur. Wij kwamen hier pas boven achter, Dan heb je een probleem . Er zijn geen taxistandplaatsen . Dus je moet een lege taxi terug zien te krijgen .Dat is moeilijk. De meeste mensen nemen een taxi en laten de taxi wachten . De villa is wel aardig om te zien , maar binnen een uur sta je weer buiten .Ik denk dat als je de vroege bus neemt, je pas weer terug kunt met de bus van 14.00 uur.Er is daar verder , behalve wat winkeltjes niets te beleven. Het entree is 12 euro.

• Bart en Sylvia

Dank jullie wel Jan en Else.

Zeer goede info. Hier kunnen we iets mee !!!!

We zullen op deze site laten weten hoe het geweest is !

Bart en Sylvia

PS Heeft nog iemand info over de MSC Armonia

• nedcruise

Bart en Sylvia,

Info met foto's van de MSC Armonia zijn te vinden op mijn site.

www.nedcruise.info

Ga hiervoor naar de pag. Vlootlijst en dan naar M (MSC) en klik op de Armonia.

Mvrg.

H.Brink - www.nedcruise.info

Bart en Sylvia schreef:

>

> Dank jullie wel Jan en Else.

>

> Zeer goede info. Hier kunnen we iets mee !!!!

>

> We zullen op deze site laten weten hoe het geweest is !

>

> Bart en Sylvia

>

> PS Heeft nog iemand info over de MSC Armonia

• Else

Nog even een aanvulling op de Armonia cruise . Ik heb even in mijn geheugen ‘gegraven ’en heb nog een opmerking over Katakolon

Het plaatsje zelf stelt niet veel voor. Toen wij er 3 jaar geleden s'morgens vroeg aankwamen , stond het hele parkeerterrein vol met zeer, zeer luxe taxies. Zij boden aan om je voor 60-70 euro naar Olympia te brengen. Dat is veel geld . Na een uurtje was de prijs 40 en na 2 uurtjes 15 euro. Dus , ga niet te snel van boord. Doe op je gemak en beslis welk bedrag je ervoor over hebt!

Wij zijn niet naar Olympia geweest ; hebben de ruine bewonderd op een ansichtkaart.Van anderen hoorden wij , dat het een heel kort ritje was ! Maar er zijn misschien wel prikboord bezoekers die er meer van weten .