Schip "Blue Dream"

  • RINIA

    Wie heeft er al met de "Blue Dream' gecruised en wat vind je ervan.

    Ik heb gelezen dat de bemanning uit Spanje komt, maar spreken ze ook

    engels en/of duits? zijn er ook speciale rook-area's, ik rook nl niet.

    en is het een mooi schip? nieuw of gerenoveerd.

    vanaf internet kan ik weinig info vinden.

    alvast bedankt.

  • I.Boekee

    Beste Rinia

    Het schip de Blue Dream hoort bij Pullmantur cruises, voor meer info zou ik gewoon even naar de website van www.pullmanturcruises.com gaan.

    Met dit schip ben ik zelf nog nooit mee geweest maar aangezien ik heeeel veel informatie verzamel via het internet weet ik wel dat dit schip een cruise meer dan waard is .

    Het schip heeft een tonnage van 30.200 ton en is gebouwd in het jaar 2000, dit schip kan 684 passagiers meenemen en is zeer luxe te noemen.

    Als ik jou was zou ik even naar de site van www.cruiseweb.nl surfen en dan kijken onder het rubriek cruiseschepen informatie & fotoalbum rechts bovenin de site en dan de schepen Pacific princess en de regatta bekijken want dit zijn de zusterschepen van de Blue Dream.

    Succes,

    I.Boekee

  • Jozef

    Beste RINIA,

    Zie ook:

    http://www.choosingcruising.co.uk/Cruiseweb/ShpDetailsQuery.asp?nshp=171&x=19&y=22

    En op de site van Dhr. Harm Brink :

    http://www.nedcruise.info/eerste.htm

    onder hoofdje ‘ervaringen’ staat een verslag van de Oceanic (zelfde rederij) en inderdaad 98% Spaans (wordt trouwens ook op meer (buitenlandse) sites vermeld).

    Ook bij :

    http://www.travelserver.net/travelpage/ubb-bin/ultimatebb.cgi

    staan reisverslagen, reviews en andere opmerkingen m.c.t. cruisen/cruisers.

    Veel plezier !!! Bon Voyage !!!

    Jozef.

  • nedcruise

    Rinia,

    De Blue Dream is een van de 8 schepen van het failliete Renaissance Cruises.

    Uitwendig zijn deze schepen praktisch identiek. Inwendig verschillen zij.Na het faillissement zijn de schepen ondergebracht bij CruiseInvest opgericht door de Franse bouwwerf en- staat,alsmede een aantal banken.Reden hiervoor was dat er veel Franse garanties en leningen zijn af gegeven voor de bouw van de schepen. CruiseInvest had en heeft nog steeds tot taak de schepen te verkopen cq. te verhuren.

    Een overzicht waar de schepen momenteel zijn ondergebracht is te vinden op mijn site www.nedcruise.info op de pag. Vlootlijst onder (R)Renaissance

    Pullmantur heeft een 2-tal van deze schepen in charter gehad de R-5 (Blue Star)en

    R-6(Blue Dream) deze laatste is begin juli door Pullmantur gekocht.

    Met Pullmantur cruises is niets mis, maar je moet er rekening meehouden, dat de schepen primair voor de Spaanse markt zijn. Dus geen echte internationale schepen, voertaal is Spaans en buitenlandse talen zijn niet altijd beschikbaar cq.begrijpbaar.De Blue Dream is een mooi schip, zoals alle voormalige Renaissance schepen.Als aanvulling op het verhaal van de Hr.Boekee zijn van de schepen vele foto's op mijn website geplaatst. Wederom op de pag.Vlootlijst je kunt bij Pullmantur, maar ook bv.Oceana kijken.Scheepsnamen met* zijn uitvoeriger beschreven met meerdere foto's veelal ook van het interieur. Het rokenregime is minder strikt dan op bv. internationale schepen.

    Veel succes en indien nog vragen stuur svp. een mailtje.

    Mvrg.

    Harm Brink - www.nedcruise.info