cruise boeken in miami

• Stephanie

Hallo, in oktober 2005 willen we een retourticket Miami boeken.

Daar een of twee hotelovernachtingen en dan naar de haven om een cruise te maken, volgens ons is dit een stuk voordeliger.

Dus zonder iets vooraf te boeken.

Heeft iemand hier ervaring mee,heeft iemand tips of moeten we dit absoluut niet doen?

Laat het ons weten!!!!!

• Jozef

Beste Stephanie,

deze manier van reizen, met je koffer naar de haven gaan, is reeds lang niet meer in zwang, resp. kan niet meer.

Op diverse cruise-(review)sites wordt er wel eens over gesproken dat dit vroeger (tot voor een jaar of 10) nog wel mogelijk was.

En nu, na 11 september, ‘kun je het wel schudden’, volgens de berichten.

Naast het feit dat je niet of nauwelijks meer bij/naast de schepen kunt komen (probeer het eens in Zeebrugge, Rotterdam of Amsterdam) is er zoveel beveiliging/controle vooraf (paspoort-checks e.d.) dat ik denk dat dit niet mogelijk is.

Maar wellicht kun je het toch eens proberen en je verslag van de poging(en, want diverse schepen/rederijen in de havens) op dit forum zetten.

Succes and bon voyage, Jozef.

• I.Boekee

Beste Stephanie

Ik weet bijna wel zeker dat Jozef gelijk heeft en dat het bijna onmogelijk is om direct in de haven een cruise te gaan maken zonder dat deze vooraf geboekt is.

Wat je wel kunt doen is zodra jullie in Miami aankomen gelijk naar een reisbureau te gaan en kijken voor de last-minute cruises die vertrekken vanuit Miami, ik denk dat jullie het dan wel kunnen treffen.

Ik persoonlijk zou voor dat ik naar miami gaat goed kijken wat de eventuele beschikbaarheid zou zijn in deze specifieke afvaartdatum's.

Er vertrekken diversen schepen van Carnival en Royal caribbean vanuit Miami, Dus ik zou even telefonisch contact opnemen met www.carnivalholland.com of www.amca.nl voor de eventuele beschikbaarheid.

Succes,

I.Boekee

• Ada

Kijk eens rond op de site van bijv. deze amerikaanse reisorganisatie.

Zij hebben regelmatig aanbiedingen:

http://www.cruisesbydeb.com/index.php

Wij hebben goede ervaringen hiermee.

Prijzen zijn in US dollars. Je moet wel tevoren boeken, na de bewuste 11 sept. worden op al te korte termijn ivm veiligheid geen cruises meer geboekt.

• Stephanie

Hartelijk bedankt voor jullie antwoorden, zo zie je maar waar deze site goed voor is, mensen die hun cruise ervaring kunnen delen.Geweldig.

Ik ga eens surfen op de amerikaanse sites en boek een aantal weken voor onze reis een cruise. Nogmaals bedankt.

• Jozef

Hoi, nog een toevoeging:

Since 9/11 cruise lines have to submit a FINAL passenger list about 72 hours before the cruise departs.

You need to book at least 4 days in advance and make full payment in order to be able to cruise. Thank the terrorists for this!

Life just isn't simple anymore, I am afraid to say.

Dit vond ik op een cruise-review-site.

Jozef.

• Melvin

Hoi,

Ik ben ook van plan om op deze manier een cruise te boeken. Ik hoor van veel mensen dat je op deze manier van boeken flnk wat geld kan besparen.

Stel ik boek een cruise + retourvlucht + hotel, ben je dan niet duurder uit?

Want vooral hotels zijn vrij duur in miami.

Hoe hebben jullie dat geregeld?

• Ada

Kijk op eerder genoemde site www.cruisesbydeb.com/index.php

Op hun site kan je div. aanbiedingen vinden. Ze zijn bij div. organisaties aangesloten.

Er zijn er uiteraard nog meer, zoals http://www.skyscrapertours.com/. of ook via www.cruisecritics.com.

Je kunt geheel vrijblijvend een offerte vragen voor een cruise die je aanspreekt.Op hun site kan je div. voorbeelden vinden.

Voordat je die vastlegt, vervolgens de tickets regelen. naar Miami zal het vaak Martinair zijn. naar S. Francisco of Los Angeles KLM of iedere andere airline. Via oa de site van KLM kan je tickets en hotelkamers boeken, maar genoeg NL reisburo's kunnen en willen tickets met 1 of 2 overnachtingen boeken.

Tussen de luchthaven en hotels/of havens lopen vaak shuttlebusjes, die je tegen betaling naar het hotel brengen. Terug wordt meestal op het schip vervoer aangeboden, uiteraard ook tegen betaling.

Betaling van de cruise kan met je creditcard. Bij cruiseplanners wordt de afschrijving niet door het reisburo gedaan, maar meteen rechtstreeks door de cruise-maatschappij.Wij hebben goede ervaringen met ze.

Uiteraard is de koers van de US$ belangrijk om te zien of je voordeel hebt.

In NL hebben cruise-travel, zeetours en cruisefactory vaak (vaak andere) aanbiedingen, dus daar ook nog kijken.

• MACK

HALLO

Ik heb een vliegreis en cruise en hotel en huurauto los geboekt

1 September vertrekken we. Vliegreis en hotel en huurauto bij Toerkoop geboekt.

Cruise bij www.carnival.com, rechtstreeks er staat een nummer op de website

They call you back.. Zeer vriendelijke vakantieplanner

7daagse Eastern Carrabean Cruise kost $ 529,- + $45,- fee and admission ,credit card betalen

Ik zag net op www. carnivalholland.com echte gunstige aanbiedingen Euro 839,00 in Oktober 10 daagse cruise incl vliegreis van af Amsterdam naar MIAMI

Ik hoop dat je nog een cruise gaat boeken

Mack

Stephanie schreef:

>

> Hallo, in oktober 2005 willen we een retourticket Miami boeken.

> Daar een of twee hotelovernachtingen en dan naar de haven om

> een cruise te maken, volgens ons is dit een stuk voordeliger.

> Dus zonder iets vooraf te boeken.

> Heeft iemand hier ervaring mee,heeft iemand tips of moeten we

> dit absoluut niet doen?

> Laat het ons weten!!!!!

• Frank

Ik ben net terug van een cruise en heb zelf via internet in Miami geboekt. Ik kreeg een link van iemand op dit prikbord naar bob@cruiseshopping.com. De website is www.cruiseshopping.com.

Ik ben daar heel tevreden over, erg goed geholpen en met de huidige dollarkoers vond ik dat ik een heel goede deal kreeg. Belangrijker nog voor mij was dat ik via de sites toen nergens met 4 personen op 1 kamer kon boeken. Via die Bob is me dat toen toch gelukt. Ik was een krappe 900 usd kwijt p.p. voor een suite met balkon. Ik vond het “value for money”!